Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Kan du slippe unna å gjøre noe som helst på jobb over lang tid?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-04-12, 17:58   #41
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Kan du slippe unna å gjøre noe som helst på jobb over lang tid?

Vi har hatt et sånt tilfelle på min arbeidsplass. Men det er noen år siden og noen omorganiseringer og ikke minst - noen kvalitetssikrende internrutineinnførsler siden nå.

  Svar med sitat
Gammel 12-04-12, 17:58   #42
lucifine
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Dec 2007
Innlegg: 1.202
lucifine er populærlucifine er populærlucifine er populærlucifine er populær
Standard

Sv: Kan du slippe unna å gjøre noe som helst på jobb over lang tid?

Javisst, men ikke i 14 år.

lucifine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-12, 18:04   #43
shute
prokrastinator
 
shute sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 5.625
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kan du slippe unna å gjøre noe som helst på jobb over lang tid?

Nei, det kunne jeg ikke. Vi har alt for stor arbeidsbelastning, tidsfrister i fleng, oppfølging med leder hver annen til tredje uke og får fylkesmannen på nakken om noe går over tiden.

(Men jeg har vært på en arbeidsplass hvor jeg er rimelig sikker på at en kollega av meg ikke gjorde noe særlig. Ikke av latskap, riktignok. Ledelsen virket ikke der).

__________________
Ungen, 2009
Minste, 2013
shute er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-12, 18:06   #44
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.611
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kan du slippe unna å gjøre noe som helst på jobb over lang tid?

Ikke lenge. En liten stund hadde jeg sikkert kommet unna med å gjøre lite, men hadde fort blitt oppdaget om jeg ikke gjorde et minimum som å svare på henvendelser. De blinker rødt etter 48 timer. Jobben hoper seg opp selv når jeg jobber så mye jeg kan så det hadde jo blitt et rent helvete. Restanselister har sjefen orden på og det hadde generelt blitt ekstremt utrivelig.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-12, 18:08   #45
Kaija
WF: Sausnebbet
 
Kaija sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.854
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kan du slippe unna å gjøre noe som helst på jobb over lang tid?

Nei, i skolen er jeg er glad jeg har god evne til multitasking. Det er mye nok som hoper seg opp dersom jeg satser på å gjøre bare en ting om gangen. Øver på å bli flinkere til å prioritere viktig foran mindre viktig, og å sile bort unødvendigheter. Å la være å gjøre noe ser jeg på som en umulighet.

Heldigvis er det moro med travle dager også.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-12, 18:10   #46
Knerten
lykkelig
 
Knerten sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 2.411
Blogginnlegg: 43
Knerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kan du slippe unna å gjøre noe som helst på jobb over lang tid?

Ja, det kunne jeg og ja, det har jeg gjort. Ikke fordi jeg ville det, men fordi jeg var syk. 9 mnd satt jeg på jobben uten å gjøre den minste lille ting. Det ble overhodet ikke plukket opp av kolleger, ledelse eller andre.

Jeg husker fortvilelsen av å sitte foran pc-skjermen dag etter dag med ett eneste mål: å klare å gjøre hvertfall littegrann den dagen. Jeg klarte ingenting og ble til slutt fullt sykemeldt for alvorlig depresjon. Grunnet jobben.
Hodet var bare bomull. Jeg hadde ikke sjans til å gjøre noe som helst. Men jeg tenkte hver dag at kanskje idag, kanskje idag. Og det er veldig vanskelig å skulle gå til lederen sin å fortelle at man ikke klarer å utføre arbeidsoppgavene sine. Spesielt når lederen var deler av problemet og årsaken til at jeg endte med å bli sykemeldt til slutt.

Nå i ettertid synes jeg et er helt utrolig at det går an å sitte i 9 hele måneder uten å gjøre det døyt. Helt ufattelig. Og med mindre det fordi medarbeideren ønsker det selv, så er det en vond situasjon å være i.

Knerten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-12, 18:15   #47
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan du slippe unna å gjøre noe som helst på jobb over lang tid?

Nei.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-12, 18:24   #48
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.876
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan du slippe unna å gjøre noe som helst på jobb over lang tid?

Haha, nei! Synes jeg ser.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-12, 18:26   #49
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.569
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan du slippe unna å gjøre noe som helst på jobb over lang tid?

Opprinnelig lagt inn av Knerten, her.

Og med mindre det fordi medarbeideren ønsker det selv, så er det en vond situasjon å være i.

Jeg tror det er ødeleggende uansett om man velger det selv eller ei. Vi har vel alle vært tiltaksløse på jobb noen dager, og det er ikke en god følelse når det varer mer enn noen timer. Jeg tror det er vanlig at hvis man over tid ikke gjør noe så begynner man etterhvert å vegre seg for å få oppgaver. Da føler man seg jo heller ikke særlig flink, og det vil nok gå ut over selvtilliten etterhvert.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-12, 18:27   #50
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.876
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan du slippe unna å gjøre noe som helst på jobb over lang tid?

Men jeg må innrømme at det hadde vært deilig å kunne lukke en dør noen ganger. Feks på dårlige dager. I et klasserom må man være konstant på topp.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-12, 18:31   #51
Synnemor
Born to run
 
Synnemor sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 5.397
Synnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Kan du slippe unna å gjøre noe som helst på jobb over lang tid?

Hvis jeg ikke jobber, kan jeg ikke fakturere kundene mine. Fakturerer jeg ikke, har jeg 0 i inntekt. :selvstendig næringsdrivende: Ergo: Ikke aktuelt å ikke gjøre noe.

En annen sak er at jeg ikke kan begripe hvorfor noen orker å ikke gjøre noe på jobb i FJORTEN år!!!! Jeg hadde dødd av kjedsomhet. Virkelig! :rastløs:

__________________
1999 2001 2004

Never underestimate the strength of a woman who runs 26,2 miles for fun.
Synnemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-12, 18:33   #52
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan du slippe unna å gjøre noe som helst på jobb over lang tid?

Jeg skjønner ikke hvordan det i det hele tattwr mulig å ikke gjøre noe som helst på jobben i 14 år.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-12, 18:33   #53
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kan du slippe unna å gjøre noe som helst på jobb over lang tid?

Jeg har vært et sted det kunne skjedd . Der hvor jeg er nå er det kul umulig

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-12, 18:39   #54
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.864
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan du slippe unna å gjøre noe som helst på jobb over lang tid?

I perioder kunne jeg det, men det er jo fordi jeg har en fri forskerstilling. Det ville ikke være spesielt lurt å droppe å jobbe.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-12, 18:39   #55
Pesten
Bør lage seg en tittel selv
 
Pesten sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 2.769
Pesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kan du slippe unna å gjøre noe som helst på jobb over lang tid?

Jobber i sfo og skole. Tar heldigvis ikke med meg jobben hjem.

__________________
Storebror 01, mellomsøster 02 og lillesøster 05.
Pesten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-12, 18:40   #56
tinkadott
prøver å være tål***ig
 
tinkadott sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.785
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kan du slippe unna å gjøre noe som helst på jobb over lang tid?

Ikke sjans! (i så fall må fødende gjøre alt, inkl papirarbeid etter fødsel selv).

__________________
hilsen tinkadott
gutt-98, jente -01, jente -04
tinkadott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-12, 18:43   #57
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan du slippe unna å gjøre noe som helst på jobb over lang tid?

Opprinnelig lagt inn av tinkadott, her.

Ikke sjans! (i så fall må fødende gjøre alt, inkl papirarbeid etter fødsel selv).

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-12, 18:45   #58
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.876
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan du slippe unna å gjøre noe som helst på jobb over lang tid?

Opprinnelig lagt inn av tinkadott, her.

Ikke sjans! (i så fall må fødende gjøre alt, inkl papirarbeid etter fødsel selv).

Det er da mange som føder helt selv.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-12, 18:47   #59
tinkadott
prøver å være tål***ig
 
tinkadott sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.785
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kan du slippe unna å gjøre noe som helst på jobb over lang tid?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Det er da mange som føder helt selv.

Jupp, men de som trenger hjelp underveis eller med sying og opprydding etterpå må nok klare seg selv om jeg skal gjøre som tyskeren.

__________________
hilsen tinkadott
gutt-98, jente -01, jente -04
tinkadott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-12, 18:48   #60
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.808
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan du slippe unna å gjøre noe som helst på jobb over lang tid?

Jeg jobber i barnehage - det hender jeg drømmer om en jobb hvor jeg kan late som jeg jobber. Det går ikke i barnehage.

(Selv om jeg skal tilstå at på deilige sommerdager, når vi bare er ute, tar jeg meg sjøl i å tenke: ah, dette får jeg betalt for. Digg. )

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no