Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Kan du slippe unna å gjøre noe som helst på jobb over lang tid?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-04-12, 17:02   #21
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan du slippe unna å gjøre noe som helst på jobb over lang tid?

Det finnes dager hvor det kunne gått (kontordager, fordypningsdager), men ikke fordi det ikke fins noe å gjøre. Det hadde vært ris til egen bak, jobben går jo ikke sin vei. De fleste dager er det en utfordring å få til 5 minutter uten å gjøre noe jobbrelatert.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 12-04-12, 17:05   #22
Propella
superbruker
 
Propella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.609
Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kan du slippe unna å gjøre noe som helst på jobb over lang tid?

Ehh, nei. Det ville ha blitt oppdaget til lunsj med masse rasende telefoner om at hjemmesykepleien ikke har kommet.

__________________
Propella
Propella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-12, 17:08   #23
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.513
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kan du slippe unna å gjøre noe som helst på jobb over lang tid?

Nei, det kunne jeg ikke.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-12, 17:16   #24
Vito
Weeeee
 
Vito sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Bergen
Innlegg: 1.520
Blogginnlegg: 14
Vito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kan du slippe unna å gjøre noe som helst på jobb over lang tid?

Nei, det ville blitt veldig fort synlig.

__________________
Den er klok den som forbedrer seg selv og godtar andre.
Vito er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-12, 17:19   #25
Serafin
Bør lage seg en tittel selv
 
Serafin sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 9.275
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kan du slippe unna å gjøre noe som helst på jobb over lang tid?

Det hadde vel holdt i ca 10 sekunder tror jeg.

(Dog har vi folk på jobb som fint greier å sitte på rompa hele arbeidsdagen, i sofaen. Ikke at jeg skjønner hvordan det går men.)

__________________
--
Bonusgutten 06
Storebror 07
Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-12, 17:21   #26
Serafin
Bør lage seg en tittel selv
 
Serafin sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 9.275
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kan du slippe unna å gjøre noe som helst på jobb over lang tid?

Opprinnelig lagt inn av Milfrid, her.

Jeg kunne helt sikkert ha sluppet unna i en dag eller tre der jeg jobbet. Men etter det måtte jeg jo bare ha jobbet tre ganger så hardt for å ta igjen de tre dagene, siden jeg måtte levere saker til kommunalstyret osv, osv. Vi hadde jo også faste avdelingsmøter og møter mellom avdelingene, og det hadde nok fort blitt merket om jeg ikke gjorde noe.

Men at det finnes folk som aldri gjør noe tviler jeg ikke på. Det jobbet en sånn fyr på en annen kommunaladeling, nemlig. Og det var veldig synlig at han ikke gjorde noe, for alle brevene han fikk lå uåpnet i saksbehandlersystemet....Og jeg var alltid overasket over at ingen grep fatt i det. Men han hadde kun kort tid igjen til pensjonsalder, så de ventet vel bare på den.

Vi har ei slik i kommunen. Hun gjør kun det hun MÅ. Problemet er at det er ganske mange som er avhengig av at hun gjør jobben sin, og da spesielt foreldre til unger med spesielle behov, så det ender med at hun enten 1) Ikke gjør jobben. Foreldre klager ikke. Ingenting skjer. 2) Ikke gjør jobben. Får rasede foreldre på tråden. Lemper ansvar over på andre. Får rasende foreldre på tråden. Gjør jobben sin lenge nok til at vedtak kommer i orden. Men sender ikke ut papirer.

:råll:

__________________
--
Bonusgutten 06
Storebror 07
Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-12, 17:24   #27
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.689
Blogginnlegg: 19
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kan du slippe unna å gjøre noe som helst på jobb over lang tid?

Tja, det går fint an å gjøre ingenting på jobben min, men man har budsjetter å oppnå, så det ville laget ris til egen bak. Men- det skal mye til å miste jobben selv om man ikke leverer 100%, det er mange som konsekvent underyter. Det hadde nok ikke blitt så hyggelige dager på jobben riktignok.

Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-12, 17:32   #28
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.244
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kan du slippe unna å gjøre noe som helst på jobb over lang tid?

Jeg hadde en sånn type i gruppen min, etter store problemer ved hver eneste milepæl ble det etterhvert en personalsak. Han jobber ikke lengre hos oss.....

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-12, 17:34   #29
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kan du slippe unna å gjøre noe som helst på jobb over lang tid?

Ikke det, nei. *lærer*

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-12, 17:35   #30
oslo78
Er frisk!
 
oslo78 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 9.791
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kan du slippe unna å gjøre noe som helst på jobb over lang tid?

Overhodet ikke. Ikke en eneste time omtrent. Mens elevene er der, snakker vi om sekunder.

__________________
Oslo78 - verdens heldigste mamma til Storebror 04, Storesøster 06 og Lillebror 10
oslo78 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-12, 17:36   #31
Simone
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 2.807
Simone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kan du slippe unna å gjøre noe som helst på jobb over lang tid?

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Tja. jeg er stipendiat, så noen dager kan jeg godt gjøre ingenting. Men jeg må jo levere en avhandling i enden av de tre årene, så jeg slipper vel egentlig ikke unna.

Eg også. Og eg må levere framdriftsrapport ein gang i året også, så det hadde vel blitt oppdaga etter ca eit år. Pluss at eg har ein veileder som masar på meg. Men eg skal innrømme at det er dagar innimellom då det blir gjort ganske lite .
Men til gjengjeld har eg dagar der eg jobbar 12-15 timar, så i sum trur eg at eg jobbar meir enn 100%.

__________________
Mamma til to jenter sep-04 og mars-07 og lillebror april-11
Simone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-12, 17:38   #32
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.384
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kan du slippe unna å gjøre noe som helst på jobb over lang tid?

Jeg hadde en gang en jobb jeg sikkert kunne latt være å jobbe i endel dager i strekk. Men fikk jeg et oppdrag måtte jeg jo gjøre det, men hadde endel ting jeg styrte selv som ingen så at jeg gjorde, og ikke så mange merket at jeg gjorde.

Det var igrunn veldig deilig noen ganger. Jeg hadde nemlig en kontorstol som jeg klarte å sove i.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-12, 17:40   #33
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.840
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan du slippe unna å gjøre noe som helst på jobb over lang tid?

Opprinnelig lagt inn av Simone, her.

Eg også. Og eg må levere framdriftsrapport ein gang i året også, så det hadde vel blitt oppdaga etter ca eit år. Pluss at eg har ein veileder som masar på meg. Men eg skal innrømme at det er dagar innimellom då det blir gjort ganske lite .
Men til gjengjeld har eg dagar der eg jobbar 12-15 timar, så i sum trur eg at eg jobbar meir enn 100%.

Jeg også. Og i hvertfall kommer summen nok over 100% før jeg blir ferdig. Men i dag har jeg hatt hjemmekontor og bare planlagt nytt kjøkken og tenkt på benkeplateløsninger. Det kommer nok til å straffe seg.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-12, 17:41   #34
livit
Duracell
 
livit sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rivieraen-Vestfold
Innlegg: 3.776
livit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kan du slippe unna å gjøre noe som helst på jobb over lang tid?

JA det tror jeg faktisk (jobber i kommunen) Personlig hadde jeg ikke hatt ork til det - men det hadde vært mulig ja.

__________________
Kos fra livit med to skjønninger -
Gutt 2000
Jente 2003
livit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-12, 17:42   #35
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.044
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kan du slippe unna å gjøre noe som helst på jobb over lang tid?

Jeg kunne sikkert klart å ikke gjøre noe, men andre ville fort merket det da.

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-12, 17:44   #36
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan du slippe unna å gjøre noe som helst på jobb over lang tid?

Nei, da hadde papirarbeidet mitt hopet seg opp til dimensjoner. I tillegg hadde både sjef og kolleger lurt på hva som feilte meg siden jeg ikke fikk det unna.
Men jeg kan ta småpauser og bare sitte og drømme meg vekk når det er rolig på jobben, det er deilig.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-12, 17:50   #37
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.857
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan du slippe unna å gjøre noe som helst på jobb over lang tid?

Ja, for en periode (det er vel også mer eller mindre bevist allerede), men ikke over år, nei.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-12, 17:52   #38
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.973
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kan du slippe unna å gjøre noe som helst på jobb over lang tid?

Hehe, nei. Jeg er den eneste i en ganske stor bedrift som f.eks. fakturerer. Om jeg ikke hadde gjort det hadde det blitt dårlig med lønn på mange tusen mennesker. Hadde ikke sluppet unna med det gitt.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-12, 17:52   #39
Wix
Skal rømme
 
Wix sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 5.489
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Kan du slippe unna å gjøre noe som helst på jobb over lang tid?

Ja, noen måneder kunne jeg nok sullet bort hvertfall. Men ikke 14 år.

__________________
Jente, des 06
Gutt, april 08
Wix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-12, 17:53   #40
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.840
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kan du slippe unna å gjøre noe som helst på jobb over lang tid?

I det siste har jeg vel kanskje jobbet effektivt 1-2 timer. Jobber natt og vakta er 10 timer. Blir mye film for å si det slik.
Men når det er sagt så har jeg hatt vakter over lang tid hvor jeg har jobba i 10 timer og virkelig fortjent lønna mi. Jobber i psykiatrien.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:38.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no