Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Kan de snart ikke skjønne at det er våpenlovgivningen som er problemet blant annet?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-05-07, 21:36   #21
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.483
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan de snart ikke skjønne at det er våpenlovgivningen som er problemet blant anne

Opprinnelig lagt inn av Jessica, her.

Jeg syns det er merkelig at det skal skje skytedrama på skytedrama i USA, men samtidig vil de ikke innse at våpenlovgivningen er mye av årsaken. Dersom ikke så mange har våpen så vil tilgangen være dårlig og man skyter ikke om seg i affekt........

Jeg vet ikke ... Tror det er mange ting som fører til disse typer problemer i USA. Jeg personlig skulle ønske at våpenlovgivningen ble strengere.

Opprinnelig lagt inn av TBM, her.

Vi er ikke naive i Norge, som faktisk har skjønt at tilgangen på våpen og den forherligelsen det amerikanske samfunnet har for våpen, er med på å videreføre og øke voldsspiralen i USA.

Norge er et land med veldig høy våpentetthet så jeg er ikke helt enig med deg der. Det er ikke samme type våpen riktignok, men alikevel en høy våpentetthet. Heimevernet og folk som går på jakt er de gruppene som gjør at våpentettheten går opp. Det er få folk (sammenlignet med USA) som har håndvåpen.

Men jeg tror nok årsaken til skyteepisodene i USA er mer kompleks enn akkurat dette med tilgang til våpen. Det kan bla ha noe med hvem som har tilgang på våpen. Jeg tror at kravene i Norge er at må man være medlem av en skyteklubb i minst seks måneder for å eie et håndvåpen. For å eie en rifle må man ha jegerprøven eller du er med i en skyteklubb hvor de skyter med rifle. Hagle må registreres (men ellers ingen krav). Tror også at alle våpen krever vandelsattest, for håndvåpen er jeg 100% sikker på at man må ha det. Ikke sikker på hagle og rifle.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no