Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Kampanje mot mobbing - Voksne for vennskap

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-09-12, 22:04   #1
zeppelin
Jamning
 
zeppelin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Innlegg: 1.806
zeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt likt
Standard

Kampanje mot mobbing - Voksne for vennskap

Fin video. Laga til årets mobbekampanje.

http://vimeo.com/48723091

Syns den viser på ein god måte kva ansvar me voksne har.

__________________
doing the dishes while doing the dishes
zeppelin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-12, 22:05   #2
Nooria
Stadig underveis
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.090
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kampanje mot mobbing - Voksne for vennskap

Veldig fin!

__________________
Nooria
Storebror 2003, Mellomsøster 2006 og Minstemann august 2008.
Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-12, 22:39   #3
Carpe Diem
Bør lage seg en tittel selv
 
Carpe Diem sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 3.678
Carpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kampanje mot mobbing - Voksne for vennskap

Veldig bra!
Viktig tema; voksne har ansvar for å lære barna å inkludere andre..!

__________________
x x x
Carpe Diem er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-12, 22:48   #4
ming
i tåkeheimen
 
ming sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.835
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kampanje mot mobbing - Voksne for vennskap

Et utrolig viktig tema. Jeg håper mange røres av denne filmen og resten av kampanjen. Kanskje noen får bittelitt dårlig samvittighet for å ha sett en annen vei av bekvemmelighetshensyn, og handler annerledes en annen gang. Det er så lite, men så viktig.

__________________
2000, 2003, 2010
og engelen Guro 2011
ming er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-12, 09:24   #5
ingelas mamma
Fullverdig medlem
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 96
ingelas mamma er litt kul
Standard

Sv: Kampanje mot mobbing - Voksne for vennskap

Nydelig, akkurat det argumentet jeg trengte i en FB-diskusjon

ingelas mamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-12, 09:38   #6
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.973
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kampanje mot mobbing - Voksne for vennskap

Opprinnelig lagt inn av Sonja Sockersöt, her.

Jeg begynte å gråte jeg.

Jeg også!

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-12, 09:48   #7
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kampanje mot mobbing - Voksne for vennskap

Var det alt?

Det der var så innlysende og selvsagt at jeg ble skuffet.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-12, 09:53   #8
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.973
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kampanje mot mobbing - Voksne for vennskap

Ja, men det er jo ikke det for alle.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-12, 10:02   #9
Carpe Diem
Bør lage seg en tittel selv
 
Carpe Diem sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 3.678
Carpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kampanje mot mobbing - Voksne for vennskap

Opprinnelig lagt inn av Maz, her.

Var det alt?

Det der var så innlysende og selvsagt at jeg ble skuffet.

Ikke selvsagt for alle desverre. Var nettop på foreldremøte i veslas første klasse, og der var det flere som mente at man ikke trengte f eks invitere alle jentene i bursdager dette første året.
Dette dreier seg om hva slags verdier man formidler videre til barna, og det starter med slike små (kanskje for mange uvesentlige ting...) Det er jo en kjennsgjerning at det da i en jentegruppe som regel vil være det samme barnet som ALDRI blir invitert i noens bursdag. Er dette inkluderende? NIks

__________________
x x x
Carpe Diem er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-12, 10:11   #10
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.397
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kampanje mot mobbing - Voksne for vennskap

Ja, det er innlysende og selvsagt for mange av oss. Dessverre ikke for alle, det er gjerne ikke så mye som skal til.

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-12, 10:16   #11
Addison
Champagne til alt
 
Addison sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 4.359
Addison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kampanje mot mobbing - Voksne for vennskap

Opprinnelig lagt inn av Avatar, her.

Jeg også!

Og jeg . Utrolig viktig tema, enkel og veldig virkningsfull video. Får vondt i magen når jeg ser barn alene sånn, skal så lite til før et barn blir "den som alltid går alene".

__________________
1997, 2001 & 2006
Addison er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-12, 10:36   #12
Kate
Bør lage seg en tittel selv
 
Kate sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.720
Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kampanje mot mobbing - Voksne for vennskap

Jeg gråt. Jeg husker så veldig godt da jeg var liten, og satt alene på trappen fordi ingen ville leke med meg.

__________________
~ Det er bare med hjertet du virkelig kan se. Det viktigste er usynlig for øynene ~
Kate er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-12, 11:56   #13
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kampanje mot mobbing - Voksne for vennskap

Opprinnelig lagt inn av ming, her.

Et utrolig viktig tema. Jeg håper mange røres av denne filmen og resten av kampanjen. Kanskje noen får bittelitt dårlig samvittighet for å ha sett en annen vei av bekvemmelighetshensyn, og handler annerledes en annen gang. Det er så lite, men så viktig.

For voksne velger barn- hver dag. Jeg ser det i nabolaget hele tiden, alltid de samme som blir spurt om å være med i svømmehallen, på hytteturen osv. Man lar selvsagt barna bestemme hvem den/de utvalgte skal være, og da blir det jo de mest polulære, men det er trist og kjipt for den som står utenfor. Mine barn er av de som blir spurt, den ene mer enn den andre riktignok, men veldig mange blir aldri spurt.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-12, 14:38   #14
Nooria
Stadig underveis
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.090
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kampanje mot mobbing - Voksne for vennskap

Vi var mange som satt med tårer i øynene da den ble vist på foreldreskolen for førsteklassingene forleden.

__________________
Nooria
Storebror 2003, Mellomsøster 2006 og Minstemann august 2008.
Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-12, 14:44   #15
Perhonen
Pessimistisk Optimist.
 
Perhonen sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 3.230
Perhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kampanje mot mobbing - Voksne for vennskap

Sitter nå her med tårer i øynene. Virkeligheten er å vêr sist, være bakerst, være den som ikke blir titt med for veldig mange.

Perhonen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-12, 15:33   #16
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kampanje mot mobbing - Voksne for vennskap

Enkelt på mange måter og her illustrert med bursdagsinvitasjoner som er det flest er enige om at er viktig. Men voksne har muligheten til å hjelpe i så uendelig mange flere situasjoner ved å være bevisst og se hva som foregår. Rørende film selv om den var enkel.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-12, 15:39   #17
jolie
Kom ut av tellinga.
 
jolie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8.284
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kampanje mot mobbing - Voksne for vennskap

Veldig fin. Jeg delte den på FB for noen dager siden. Det er så viktig at foreldrene er bevisste og inkluderende. Vår adferd er grunnlaget for barnas adferd.

Vi har vært så "heldige" at vi har jobba med det der i mange år allerede, da det har vært surmuling hjemme pga enkelte barn i bhg som er "slemme". Med heldig, så mener jeg at vi har fått muligheten til å være i situasjonen, og ikke bare snakke om den hypotetisk. Det er ikke ønskelig fra meg at det skal være slike situasjoner, men jeg har nå fått anledning til å formidle noen holdninger som jeg synes det er viktig at barn har, med utgangspunkt i en reell situasjon.

__________________
- 06 og 07 -
jolie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-12, 07:30   #18
Nooria
Stadig underveis
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.090
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kampanje mot mobbing - Voksne for vennskap

Opprinnelig lagt inn av jolie, her.

Veldig fin. Jeg delte den på FB for noen dager siden. Det er så viktig at foreldrene er bevisste og inkluderende. Vår adferd er grunnlaget for barnas adferd.

Vi har vært så "heldige" at vi har jobba med det der i mange år allerede, da det har vært surmuling hjemme pga enkelte barn i bhg som er "slemme". Med heldig, så mener jeg at vi har fått muligheten til å være i situasjonen, og ikke bare snakke om den hypotetisk. Det er ikke ønskelig fra meg at det skal være slike situasjoner, men jeg har nå fått anledning til å formidle noen holdninger som jeg synes det er viktig at barn har, med utgangspunkt i en reell situasjon.

Samme her! Vi har også praktisk erfaring med å snu situasjonen til et barn i barnehagen som falt utenfor lek. Etter at vi foreldre slo ring om barnet, var h*n alltid inkludert i gjengen.

__________________
Nooria
Storebror 2003, Mellomsøster 2006 og Minstemann august 2008.
Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-12, 09:52   #19
Huldra
Ferdig!
 
Huldra sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 3.893
Huldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kampanje mot mobbing - Voksne for vennskap

Veldig fin!

__________________
98, 01, 08, (♥)
Huldra er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no