Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Hvordan så gulrøtter?

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-03-11, 14:32   #21
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.554
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan så gulrøtter?

Kanskje skaffe sukkererterfrø også da, sånn i tilfelle de jeg har kjøpt ikke blir gulrøtter.

Men ok, i melkekartonger. Som har hull i bunnen og står i et eller annet egnet for vanningen, antar jeg. Noen gulrøtter i hver, og håpe det blir noe av... og sukkererter i verandakassene Ehh, først sjekke om vi har verandakasser, jeg er vagt usikker på statusen der, men selvvannende er de defintivt ikke dersom de fortsatt finnes her hos oss.

Jeg får forske litt på dette i kveld, gjøre forberedelsene på dagtid i morgen, så Knerten ikke trenger ha laaaaang tolmodighet. (Eller, dersom jeg finner jorden kjapt så rekker jeg kanskje gjøre klar melkekartongene før jeg henter ham i barnehagen, så kan vi plante i dag...)

Det BØR bli noe av det vi forsøker oss på da, for han kommer til å prate om det, og det er jo vagt nederlag om han har fortalt barnehagen at vi planter frø som skal bli mat, og så deretter forteller dem at det ble det ikke for mamma klarte det ikke... (Innser at jeg selvsagt burde ha øvd på dette i årevis før jeg fikk barn, så jeg mestret kunsten nå når jeg skal vise neste generasjon at slike ting kan gjøres....)

Melkekartongene skal ut på verandaen når det blir sommer? (Men stå inne nå mens det enda er snø ute, naturlig nok)

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-11, 14:35   #22
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan så gulrøtter?

Jeg har sådd sukkererter innendørs, i en vanlig potte som jeg har i stuevinduet (der det er mye sol). Den krever en del vann og må støttes opp etterhvert (den klatret helt i taket hos oss), men det kan absolutt ikke gå galt.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-11, 14:59   #23
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.554
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan så gulrøtter?

sukkererter skal bli

Mye sol er jo litt mye å håpe på, ettersom det regner mye og er mye skyer, men etter forholdene mye sol, sånn relativt sett, stuevinduet i lekekroken. (Han når det ikke, det er høyt oppe, men pedagogisk greit ettersom det er "hans prosjekt", og praktisk, det stuevinduet som vel har mest sol.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-11, 16:42   #24
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.554
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan så gulrøtter?

Hvor mange gulrøtter sår man egentlig? Det er jo sånn ca tusen frø oppi den posen... jeg skjønner at ikke alle blir til gulrøtter (særlig siden det muligens ikke er et suksessprosjekt) men vi kan da umulig klare å spise såååå mange før de blir ødelagte....

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-11, 19:19   #25
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.875
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan så gulrøtter?

Har JEG laget denne tråden?

Uansett, jeg har aldri sådd gulrøtter. Og tråden er tre år gammel.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-11, 19:34   #26
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.554
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan så gulrøtter?

Ja, gammel, jeg innser det, men google fant den når jeg lurte, og jeg er ikke så god til å se på datostempling sånn med en gang...

Uansett, jeg har gulrotfrø. Og sukkererter. (og tomat og paprika som det meget mulig ikke blir noe av...) Og en plan om å finne jord i garasjen (ja, fra en pose altså, den stpr der) i morgen, og lage en liten "malama gjør ting hun ikke kan"-tråd i bloggen min.

Knerten syntes konseptet hørtes spennende ut, han skal sitte og passe på frøene mens de blir til blomster og grønnsaker...

Men det slo meg plutselig... vi skal på påskeferie... dør de da?

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no