Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Hvilken kake tar du med på jobb?

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-06-08, 20:57   #21
senti
Nybegynner
 
senti sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Innlegg: 21
senti har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Hvilken kake tar du med på jobb?

Det er ca 120 ansatte der jeg jobber. Ville blitt seriøst mye kake.
Men har av og til med kake til mamma da, men da er det fordi jeg prøver ut nye ting. Greit med en prøvekanin. Sist var det en ostekake, og før det en nye firkløverkake.

__________________
Prinsesser født -02 og -05
senti er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-08, 20:58   #22
Jålebeinet
med tunga på styret
 
Jålebeinet sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.055
Jålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilken kake tar du med på jobb?

Stort sett så tar jeg med ostekake. Vi er 12 på gruppen og de nærmest forventer at denne kommer når det er min tur. Jeg har tatt med oreokaken også, og da kom det flere som bad om oppskrift (også flere av gutta).

Ostekake:

100 g smør
200 g biskit

Smelt smør, knus kjeks, bland sammen og trykk ut i smurt form m/bakepapir.

Ostemassen:
1 pakke sitrongele (lages med halvparten av vannet)
100 g melis
1 ts vaniljesukker
1 beger rømme
3 dl fløte (piskes til krem)
1 pakke Philadelphia naturell

Bland ost, melis og vaniljesukker. Lag gele og avkjøl. Bland inn alt sammen og hell over bunnen. Etter noen timer, lag gelelokk av en pakke bringebærgele (lages med halvparten av vannet). Avkjøl, hell over og la stå til neste dag.

Jålebeinet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-08, 21:01   #23
Mandino
inn i dimman
 
Mandino sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.230
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvilken kake tar du med på jobb?

Gulrotkaka mi er alltid populær - alle elsker fyllet som består av bla mandarin- og naturellost.

__________________
Mandino

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-08, 21:05   #24
IOA
WF: BNBE
 
IOA sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.219
IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvilken kake tar du med på jobb?

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

På jobb får de kun kakerester etter selskaper fra meg. På jobben min er det slik at alt av kaker faller i smak. Alt forsvinner raskt i alle fall. Det ser ikke ut til å bety så mye hva slags kake det er.

Sånn er det på min jobb også. Jeg jobber med en del unge single gutter som tydeligvis ikke baker så ofte, de ble overlykkelige da jeg tok med sjokoladekake med nonstop etter siste barnebursdag.

__________________
IOA - stolt mamma til Snuppa feb 05 og Lillebror mai 09.
IOA er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no