Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Gulrotkake med daimkuler

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-05-08, 17:47   #1
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gulrotkake med daimkuler

Spesiell kombinasjon, men veldig godt. Daimkulene er bare et påfunn av meg da, de kan fint sløyfes. Jeg hadde bare en pose liggende og visste ikke helt hva jeg skulle gjøre med den. Selve gulrotkaken har jeg bakt i mange år, den er saftig og utrolig god!

4 egg
4,6 dl sukker
2,3 dl matolje eller smeltet smør (jeg brukte 250 gram smør)
4,6 dl hvetemel
1 ts vaniljesukker
2 ts natron
1 ts kanel
5-6 store revne gulrøtter

Ostekrem:
1 pakke Philadelphia
50 gram mykt smør
150-200 gram melis
1 ts sitronsaft
1 ts vaniljesukker

1 pakke (100 gram) daimstrøssel

Pisk eggedosis av sukker og egg. Tilsett resten og hell i en papirkledd rund kakeform (24-26 cm). Stekes på 175 grader i ca. 1 time. Ikke stek den for lenge, tørr gulrotkake er det verste som finnes! Heller litt fuktig enn tørr.
La kaken avkjøles i formen og ha den på et fint fat.

Bland sammen kremen og smak til. Bre kremen på kaken, vær raus. Dryss daimkulene over kaken tett i tett.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no