Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Gruffetråden #9

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-11-21, 14:47   #721
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.952
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #9



IKT-avdelingen vår synes det er SÅÅÅÅÅ morsomt å sende ut masse henvendelser for å vise oss hvor lett vi går på phising-angrep. I dag trykket jeg IKKE på linken, men brukte masse tid på å ha dialog med EasyPark om at jeg slett ikke kunne ha parkert hos dem i går morges siden jeg ikke befant meg i landet. Og så viste det seg at IKT-avdelingen hadde brukt deres navn for å spamme oss. Dette hadde jeg IKKE tid til.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv  
Gammel 30-11-21, 15:05   #722
Kanutte
interlektuell
 
Kanutte sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 976
Kanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Gruffetråden #9

Albertine: jeg hadde garantert tilta og selv om jeg ikke kan gi deg noen bedre råd, får du i alle fall mange sympatiklemmer fra meg!

__________________
Tjo og hei

Kanutte er ikke aktiv  
Gammel 30-11-21, 15:25   #723
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.615
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden #9

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

Nei, jeg trodde det var på, som det alltid har vært. Skjønner ikke helt hvordan det skjedde. Det er surt. Rekker ikke skrive alt igjen til torsdag.

Skjønner. Det der er dritt, altså.

__________________
2006 og 2009
Zulu er ikke aktiv  
Gammel 30-11-21, 15:45   #724
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.534
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #9

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.



IKT-avdelingen vår synes det er SÅÅÅÅÅ morsomt å sende ut masse henvendelser for å vise oss hvor lett vi går på phising-angrep. I dag trykket jeg IKKE på linken, men brukte masse tid på å ha dialog med EasyPark om at jeg slett ikke kunne ha parkert hos dem i går morges siden jeg ikke befant meg i landet. Og så viste det seg at IKT-avdelingen hadde brukt deres navn for å spamme oss. Dette hadde jeg IKKE tid til.

Åååh fy faen, det er så IKKE greit!!!

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv  
Gammel 30-11-21, 15:56   #725
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 9.017
Blogginnlegg: 39
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden #9

Jeg kjenner jeg får høy puls når jeg leser det du skriver nå, Albertine. Fy steike, det må være skikkelig kjipt. Lykke til med rekonstruksjon, unn deg en sjokolade underveis. Eller to.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er aktiv nå  
Gammel 30-11-21, 16:05   #726
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.509
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #9

Nydelig. Min sønn har hatt om legninger på skolen i dag og blitt servert en del «sannheter». Bla at lillebror ikke kan vite selv at han er homofil, fordi han var for ung. Og at legning var genetisk, og helt styrt av gener

#reparerereparere

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv  
Gammel 30-11-21, 16:38   #727
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.377
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gruffetråden #9

Mener du at man blir miljøpåvirket til å bli homofil, da? Hvis ikke, så ligger det vel i genene.

__________________
05 og 07
Elise er aktiv nå  
Gammel 30-11-21, 16:39   #728
Fersken
Tatt på
 
Fersken sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Innlegg: 8.396
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gruffetråden #9

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.



IKT-avdelingen vår synes det er SÅÅÅÅÅ morsomt å sende ut masse henvendelser for å vise oss hvor lett vi går på phising-angrep. I dag trykket jeg IKKE på linken, men brukte masse tid på å ha dialog med EasyPark om at jeg slett ikke kunne ha parkert hos dem i går morges siden jeg ikke befant meg i landet. Og så viste det seg at IKT-avdelingen hadde brukt deres navn for å spamme oss. Dette hadde jeg IKKE tid til.

Kom det ikke fram i selve e-postadressen at mailen kunne være fra noen andre? At det stod noe ala Easy Park <lureri@eastypitsy.com>?

__________________
Pie (2007) og Gut (2010)
Fersken er ikke aktiv  
Gammel 30-11-21, 16:52   #729
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.534
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #9

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Mener du at man blir miljøpåvirket til å bli homofil, da? Hvis ikke, så ligger det vel i genene.

Dette VET vi faktisk ikke, og derfor skal ikke skolen uttale seg annet enn å si at dette vet vi ikke.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv  
Gammel 30-11-21, 17:51   #730
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.509
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #9

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Mener du at man blir miljøpåvirket til å bli homofil, da? Hvis ikke, så ligger det vel i genene.

Jeg tror ikke det er så enkelt at man enten er eller ikke er nei.
For noen er det helt sikkert sånn, men jeg tror at for de fleste er det flytende overganger. Jeg ønsker meg en verden der vi slipper å definere det i det hele tatt. Der kjønn er irrelevant og uten betydning.
Men dit er det nok dessverre langt. Fram til da bør de ikke lære på skolen at det finnes en fasit. For det finnes jo ikke. Og jada. Jeg kommer til å maile læreren. Med link til ung.no. En hyggelig Mail.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv  
Gammel 30-11-21, 17:56   #731
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.356
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gruffetråden #9

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Jeg tror ikke det er så enkelt at man enten er eller ikke er nei.
For noen er det helt sikkert sånn, men jeg tror at for de fleste er det flytende overganger. Jeg ønsker meg en verden der vi slipper å definere det i det hele tatt. Der kjønn er irrelevant og uten betydning.
Men dit er det nok dessverre langt. Fram til da bør de ikke lære på skolen at det finnes en fasit. For det finnes jo ikke. Og jada. Jeg kommer til å maile læreren. Med link til ung.no. En hyggelig Mail.

Det bør du!

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv  
Gammel 30-11-21, 19:18   #732
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.052
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden #9

Og så er det jo dust å si at en ikke kan vite legning fordi en er et barn. Som jeg regner med du også har tenkt å si, altså.

Jeg gruffer over manglende opplegg rundt unger på skolen. Lei.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv  
Gammel 30-11-21, 19:33   #733
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.952
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #9

Opprinnelig lagt inn av Fersken, her.

Kom det ikke fram i selve e-postadressen at mailen kunne være fra noen andre? At det stod noe ala Easy Park <lureri@eastypitsy.com>?

Nei. De hadde brukt en falsk e-postadresse som så såpass «ekte» ut at det kunne vært korrekt. Det er tross alt ikke første gang IKT hos oss er på ferde. Det blir litt mer naturlig hver gang.

Og om et par uker kommer de på et allmøte og fniser mens de sier: «Ha, ha. Se hvor dumme dere er? Vi lurte dere igjen.»

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv  
Gammel 01-12-21, 08:05   #734
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.890
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gruffetråden #9

Signalfeil Skøyen, toget er forsinket, fullt og færre enn halvparten bruker munnbind. 4 av 11 har munnbind bakerst i siste vogn. Begge kjønn mangler, voksne som skal på jobb.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv  
Gammel 01-12-21, 15:22   #735
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 13.999
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Gruffetråden #9

Jadda, infeksjon igjen. Litt spent på om bare salve funker. Måtte 2 runder med antibiotika sist. Men nå var jeg rask til å ringe legen. Trodde ikke de ville ha meg inn på det jeg kunne fortelle.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv  
Gammel 01-12-21, 17:05   #736
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.717
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #9

Den IKT-avdelingen til Tjorven hadde fått noen mindre velvalgte ord servert av meg, trur eg. Herlighet.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv  
Gammel 01-12-21, 17:10   #737
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #9

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Nei. De hadde brukt en falsk e-postadresse som så såpass «ekte» ut at det kunne vært korrekt. Det er tross alt ikke første gang IKT hos oss er på ferde. Det blir litt mer naturlig hver gang.

Og om et par uker kommer de på et allmøte og fniser mens de sier: «Ha, ha. Se hvor dumme dere er? Vi lurte dere igjen.»

Sånt driver de med hos oss også. I dag var mailen fra «DHL». Jeg reagerte bare på at den ikke hadde gått i spamfilteret, men fikk svar fra IT da jeg meldte fra om at det var en test. Igjen.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv  
Gammel 01-12-21, 18:14   #738
Fersken
Tatt på
 
Fersken sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Innlegg: 8.396
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gruffetråden #9

Jeg tror november/desember er fokusmånedene til sikkerhet og IT-avdelinger i offentlig sektor. Det har vært mye opplysningsarbeid og kampanjer hos oss også, men heldigvis ikke falske e-poster.

__________________
Pie (2007) og Gut (2010)
Fersken er ikke aktiv  
Gammel 01-12-21, 20:35   #739
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.052
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden #9

Nasjonal sikkerhetsmåned er oktober, men noen er tydeligvis i overkant ivrige på å sende ut forsøk på lureri ellers i året også. Skjønner jo at de vil teste ansattes sikkerhetsbevissthet, men det går an å gjøre det mer elegant enn det som vises til her. Hadde blitt gretten jeg også!

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv  
Gammel 01-12-21, 21:04   #740
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.377
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gruffetråden #9

Kan nyhetene vær så snill å SLUTTE å vise folk som tar koronatester?? Jeg blir fysisk dårlig av å se det.

__________________
05 og 07
Elise er aktiv nå  
Lukket tråd


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no