Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Gruffetråden #5

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-03-20, 22:52   #321
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.015
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gruffetråden #5

Opprinnelig lagt inn av Fersken, her.

Ojsann. Kom det overraskende på?

Å ja! han la på leia i januar, for det var avtalen hvis vi ikke ville kjøpe da. Vi VIL kjøpe huset, men det er ingen mulige måter at vi kan gjøre det enda... Så vi trodde ikke det skulle komme på en stund. I en bisetning har han snakket om at vi i alle fall kan bo der til gutta er ferdig med barneskolen..

Jeg er livredd, og fortvilt og akkurat nå ser jeg ikke hva vi skal gjøre. Mannen later som om han er rolig og sier at det ordner seg, men jeg vet han er urolig også...

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv  
Gammel 01-04-20, 00:16   #322
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.255
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gruffetråden #5

Opprinnelig lagt inn av Taien, her.

Å ja! han la på leia i januar, for det var avtalen hvis vi ikke ville kjøpe da. Vi VIL kjøpe huset, men det er ingen mulige måter at vi kan gjøre det enda... Så vi trodde ikke det skulle komme på en stund. I en bisetning har han snakket om at vi i alle fall kan bo der til gutta er ferdig med barneskolen..

Jeg er livredd, og fortvilt og akkurat nå ser jeg ikke hva vi skal gjøre. Mannen later som om han er rolig og sier at det ordner seg, men jeg vet han er urolig også...

Så utrolig leit, Taien! Håper det ordner seg på den ene eller andre måten.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv  
Gammel 01-04-20, 08:04   #323
Embriksmamma
Bokglad
 
Embriksmamma sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Innlegg: 8.384
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gruffetråden #5

Stor klem, Taien! Men dette skal ordne seg.

__________________
When the beating of your heart
Echoes the beating of the drums
There is a life about to start
When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv  
Gammel 01-04-20, 12:49   #324
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.064
Blogginnlegg: 260
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden #5

Opprinnelig lagt inn av Taien, her.

Å ja! han la på leia i januar, for det var avtalen hvis vi ikke ville kjøpe da. Vi VIL kjøpe huset, men det er ingen mulige måter at vi kan gjøre det enda... Så vi trodde ikke det skulle komme på en stund. I en bisetning har han snakket om at vi i alle fall kan bo der til gutta er ferdig med barneskolen..

Jeg er livredd, og fortvilt og akkurat nå ser jeg ikke hva vi skal gjøre. Mannen later som om han er rolig og sier at det ordner seg, men jeg vet han er urolig også...

For en vanskelig situasjon. Dere har ikke mulighet for å få startlån fra kommunen da? Det skader jo ikke å søke.
Det ordner seg helt sikkert. Begynn å undersøke muligheter. Det pleier å hjelpe på panikkfølelsen for meg ihvertfall.

frukt er ikke aktiv  
Gammel 01-04-20, 15:04   #325
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.450
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #5

Så utrolig kjipt Taien!


Jeg har hatt mitt første møte med dumping i dag.
Noterer meg at Crüsli med melk ikke er noen høydare som frokost.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv  
Gammel 01-04-20, 15:22   #326
Albertine
Bør lage seg en tittel selv
 
Albertine sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2014
Innlegg: 3.687
Blogginnlegg: 35
Albertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gruffetråden #5

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Jeg har hatt mitt første møte med dumping i dag.
Noterer meg at Crüsli med melk ikke er noen høydare som frokost.

Jeg tåler ikke melk lenger, og er skikkelig lei meg for det. Elsker iskald melk! Det eneste jeg kan spise av melkeprodukter uten å reagere er syrnede, usøtede ting som joghurt naturell, rømme og creme fraiche, samt ost.

__________________
Be kind whenever possible. It is always possible. - Dalai Lama
Albertine er ikke aktiv  
Gammel 01-04-20, 16:03   #327
GeekyGirrrl
Nærmer seg
 
GeekyGirrrl sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 1.958
Blogginnlegg: 247
GeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Gruffetråden #5

Jeg er så lei.

Yngste sover dårlig på natten og i natt var hun oppe to ganger, og det er jeg ikke vant til.
Jeg er lei av å skulle sjonglere behov til barnehagebarnet, skolearbeidet til tiåringen og kravene fra arbeidsgiver.
Jeg er lei av at det sipregner. Jeg er lei av at mannen hele tiden går og gjemmer seg på gjemmekontoret sitt i boden.
Jeg er lei av å være lei.

__________________
To gutter, 05 og 10 og ei jente 17
GeekyGirrrl er ikke aktiv  
Gammel 01-04-20, 16:15   #328
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.790
Blogginnlegg: 201
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #5

Det har gått veldig glatt og greit med håndtverkere i huset, men det er slitsomt med bråk og banking når alle jobber hjemme. Nå er vi på oppløpssida. I går kom gulvsliperen. De skulle slipe i går og litt i dag, og så i tur og orden lakke tre strøk i ettermiddag og i morgen. Nå blir de ikke ferdig som planlagt og det kjente jeg var for mye for meg.

Det er bare en dags forsinkelse, så det skulle ikke være noe å ta på vei for, men jeg er så sliten og at de greier å surre til sin egen tidsplan i løpet av én dag er jo helt utrolig! Det hadde hjulpet mye, tror jeg, om han ikke tok kvelden 14.30 i går og kom 09.30 i dag.

Selv en liten forsinkelse er mer enn jeg har overskudd til nå.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv  
Gammel 01-04-20, 16:56   #329
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.861
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden #5

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

Jeg tåler ikke melk lenger, og er skikkelig lei meg for det. Elsker iskald melk! Det eneste jeg kan spise av melkeprodukter uten å reagere er syrnede, usøtede ting som joghurt naturell, rømme og creme fraiche, samt ost.

Sånn ble jeg for en haug av år siden. Syrnede produkter går fint. Sist gang jeg prøvesmakte søtmelk så syns jeg det smakte for j****g.

Strå er aktiv nå  
Gammel 01-04-20, 17:23   #330
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.587
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden #5

Møkkdag. Jeg har ikke fått gjort noe jobb omtrent, og med frister idag kommer alle nå med masse spm og korrigeringer. Jeg er lei corona, hjemmekontor, jobb, skole og alt. Jeg vil bare dumpe ned sofaen, drikke vin og se Netflix og gi faen i alt akkurat nå idag.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er aktiv nå  
Gammel 01-04-20, 17:23   #331
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 13.973
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Gruffetråden #5

Det bygges gangsti ved siden av en vei på nei til jobb. Tidvis lysregulert. I dag gikk lyset fra rødt til blinkende Orange til rødt til blinkende orange. Og hele tiden kom det biler imot. Aldri grønt. Til slutt kjørte vi bare på blinkende orange og fikk sinte bilister imot. Jadda.
Og så, stengt vei uten at jeg så noe skilt om det og dermed skikkelig skikkelig omvei for å komme til rett butikk.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv  
Gammel 03-04-20, 15:39   #332
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.450
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #5

Jeg har handlet fra (fra zimtrade) og googlet sertifiserte settepoteter (og sjekket pris på slike) og nå drukner Facebook meg i reklame for drivhus. Jeg har et ørlite (type 2,5m2) drivhus og ingen mnd uten frost. Jeg ønsker meg et STORT drivhus!! Virkelig virkelig! Og nå drive Facebook å gnir det inn!!!
Jeg har jo ikke 30.000kr å bruke på et drivhus Men siden jeg stadig trykker på reklamene så blir det jo bare mer og mer.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv  
Gammel 04-04-20, 01:19   #333
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.823
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #5

Jeg var så dum at jeg leste litt i et kommentarfelt i VG om å åpne skolen eller ikke etter påske. Fy fader for noen drittkommentarer fra folk som ikke vet en dritt om skole.

Anne C er ikke aktiv  
Gammel 04-04-20, 13:41   #334
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.064
Blogginnlegg: 260
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden #5

Jeg gjør stadig vekk den tabben, Anne C. Det burde vært mulig å reservere seg mot kommentarfelt.

frukt er ikke aktiv  
Gammel 04-04-20, 15:31   #335
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.064
Blogginnlegg: 260
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden #5

Jeg er tom for kokosmelk, og jeg kan ikke gå i butikken, og jeg kan ikke drikke te uten melk. Skikkelig krise altså.

frukt er ikke aktiv  
Gammel 04-04-20, 15:46   #336
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.619
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gruffetråden #5

I dag forbeholder jeg meg retten til å tenke at de 8 personene som måtte gå på sko midt i den ene av to skiløyper i Bergen kommune helt sikkert har kjempestore personlige problemer, ellers hadde de ikke ødelagt skisporene for tusenvis av bergensere.
(Jada, jeg vet jeg er urimelig, men det er slik jeg klarer å la være å ødelegge eget humør.) Jeg spurt det første paret veldig vennlig om de kanskje kunne gå et annet sted, eller i det minste ute i kanten, men neida, det kunne de ikke for de MÅTTE gå denne turen, i dag.

annemede er ikke aktiv  
Gammel 04-04-20, 16:54   #337
Propella
superbruker
 
Propella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.597
Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden #5

Jeg gruffer fortsatt over huset. Vi fikk priskalkylen for å fikse det og det blir nærmere 2 mill. Jeg trenger å vite hva som skjer. Litt forutsigbarhet. All usikkerheten sliter på kropp og sjel.

__________________
Propella
Propella er ikke aktiv  
Gammel 04-04-20, 19:34   #338
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.861
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden #5

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

I dag forbeholder jeg meg retten til å tenke at de 8 personene som måtte gå på sko midt i den ene av to skiløyper i Bergen kommune helt sikkert har kjempestore personlige problemer, ellers hadde de ikke ødelagt skisporene for tusenvis av bergensere.
(Jada, jeg vet jeg er urimelig, men det er slik jeg klarer å la være å ødelegge eget humør.) Jeg spurt det første paret veldig vennlig om de kanskje kunne gå et annet sted, eller i det minste ute i kanten, men neida, det kunne de ikke for de MÅTTE gå denne turen, i dag.

Mens jeg tenker at de bare er helt vanlige egoister. Det spiller ingen rolle for dem om de ødelegger for andre.

Strå er aktiv nå  
Gammel 05-04-20, 21:26   #339
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.327
Blogginnlegg: 40
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden #5

Jeg skar av meg halve pekefingerneglen da jeg lagde mat. Nå er det så sårt at jeg ikke trur jeg klarer verken strikke, jobbe i hagen eller spille gitar framover, det går liksom som et støt gjennom kroppen hver gang jeg er borti noe med fingeren.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv  
Gammel 09-04-20, 00:10   #340
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.450
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #5

Internett er nede i deler av kommunen. I MIN del av kommunen

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv  
Lukket tråd

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:21.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no