Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Koronaregler: Vi kan ikke ha gjester på julaften hvis jeg er i fritidskarantene, nei?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-12-21, 17:49   #1
mina
Strikker
 
mina sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 3.217
mina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt likt
Standard

Koronaregler: Vi kan ikke ha gjester på julaften hvis jeg er i fritidskarantene, nei?

Det begynner å gå opp for meg at julaften sannsynligvis ikke blir som planlagt. Jeg vet at vi ikke er alene, men det er ike mindre trist av den grunn

Jeg var nærkontakt sist uke og tok en pcr på lørdag morgen, som var dag 3. Nå har det gått nesten 2,5 døgn, og jeg har enda ikke fått svar. Har fått beskjed om at det tar 1-3 dager.

Dersom denne testen er negativ er jeg "bare" i fritidskarantene, dvs at jeg kunne ha gått tilbake på jobb dersom det var aktuelt (jobber i skolen, så ferie nå).

Jeg må også ta en test på dag 7 for å slippe helt fri fra karantene, dag 7 er på onsdag. Hvis det tar like lang tid som nå risikerer jeg å ikke få svar før 1.juledag

Hvis det skjer så kan vi vel ikke ha gjester på julaften? Finner ikke at det står direkte om besøk ved fritidskarantene, men regner med at besøk havner inn under "nei".

Tolker jeg rett?

__________________
-99 -01 -05
mina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-21, 18:04   #2
Gri
Bør lage seg en tittel selv
 
Gri sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.507
Gri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt likt
Standard

Sv: Koronaregler: Vi kan ikke ha gjester på julaften hvis jeg er i fritidskarantene,

Eg tolker det må same måte som deg. Veldig kjedeleg! Håper du får raskt svar på onsdagens pcr, det kan jo kome same/neste dag om du er heldig!

__________________
03, 06, 09
Gri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-21, 18:25   #3
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.998
Blogginnlegg: 270
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Koronaregler: Vi kan ikke ha gjester på julaften hvis jeg er i fritidskarantene,

Nei. Hilsen en som gambler veldig på å få svar på PCR i tide.

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-21, 18:28   #4
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.998
Blogginnlegg: 270
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Koronaregler: Vi kan ikke ha gjester på julaften hvis jeg er i fritidskarantene,

Krysser fingrene for for dere!

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-21, 18:28   #5
Ellisiv
Bør lage seg en tittel selv
 
Ellisiv sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Hvor: Rogaland
Innlegg: 1.357
Ellisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Koronaregler: Vi kan ikke ha gjester på julaften hvis jeg er i fritidskarantene,

Min nevø er i samme situasjon og har bestilt time til 23.desember på privat testsenter. Det koster 1400kr tror jeg han sa, men garantert svar på 12 timer. Kanskje det finnes noe sånn der du bor?

__________________
Ellisiv

2 jenter, -02 og -04
Ellisiv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-21, 18:31   #6
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.449
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Koronaregler: Vi kan ikke ha gjester på julaften hvis jeg er i fritidskarantene,

Hvis du er frisk som en fisk, tar hjemmetester de siste dagene OG bare venter på svar på PCR såeh... Jeg tror ikke jeg hadde droppet julebesøk som var veldig viktig for meg eller de som kom da. Ikke 9 dager etter at jeg ble satt i karantene.

Men med et snev av symptomer hos meg eller andre i familien, og vi hadde isolert oss.

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-21, 18:44   #7
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.060
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Koronaregler: Vi kan ikke ha gjester på julaften hvis jeg er i fritidskarantene,

Du tolker rett, ja. Håper neste test går raskere å få svar på og er negativ!

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-21, 19:03   #8
oslo78
Er frisk!
 
oslo78 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 9.791
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Koronaregler: Vi kan ikke ha gjester på julaften hvis jeg er i fritidskarantene,

Jeg har lest at det holder med hjemmetest. Skal prøve å finne artikkelen igjen.

__________________
Oslo78 - verdens heldigste mamma til Storebror 04, Storesøster 06 og Lillebror 10
oslo78 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-21, 19:15   #9
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Koronaregler: Vi kan ikke ha gjester på julaften hvis jeg er i fritidskarantene,

Det står ikke spesifisert pcr etter 7 dager her nei.
https://www.helsenorge.no/koronaviru...-og-isolasjon/
Jeg ville tatt hurtigtest så lenge du ikke skriftlig har sett pcr dag 7.
Men har også sett at type Volvat tilbyr pcr med raskt svar.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-21, 19:16   #10
Snippa
Jo flere jo bedre...
 
Snippa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.071
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Koronaregler: Vi kan ikke ha gjester på julaften hvis jeg er i fritidskarantene,

Vi fikk beskjed om at hjemmetest holder. Beskjeden fra smitteteamet var valgfri hjemme eller pcr.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-21, 19:28   #11
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.060
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Koronaregler: Vi kan ikke ha gjester på julaften hvis jeg er i fritidskarantene,

Ah ja, selvtest skal vel holde. Særlig hvis første PCR er negativ.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-21, 19:37   #12
IOA
WF: BNBE
 
IOA sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.219
IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Koronaregler: Vi kan ikke ha gjester på julaften hvis jeg er i fritidskarantene,

Opprinnelig lagt inn av oslo78, her.

Jeg har lest at det holder med hjemmetest. Skal prøve å finne artikkelen igjen.

Svoger er i samme situasjon, og fikk beskjed om at så lenge første PCR-test er negativ, holder det med hurtigtest på dag 7.

__________________
IOA - stolt mamma til Snuppa feb 05 og Lillebror mai 09.
IOA er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 20-12-21, 19:55   #13
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.998
Blogginnlegg: 270
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Koronaregler: Vi kan ikke ha gjester på julaften hvis jeg er i fritidskarantene,

Seriøst?! Vi fikk beskjed om PCR fra koronatelefonen. Hjemmetest er jo perfekt!

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-21, 20:00   #14
oslo78
Er frisk!
 
oslo78 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 9.791
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Koronaregler: Vi kan ikke ha gjester på julaften hvis jeg er i fritidskarantene,

Hadde glatt kjørt hjemmetest og ferdig.

__________________
Oslo78 - verdens heldigste mamma til Storebror 04, Storesøster 06 og Lillebror 10
oslo78 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-21, 00:01   #15
mina
Strikker
 
mina sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 3.217
mina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt likt
Standard

Sv: Koronaregler: Vi kan ikke ha gjester på julaften hvis jeg er i fritidskarantene,

Det er jo fantastisk om det er ok med heimetesting! 😃

Jeg gar fremdeles ikke fått svar 😔 Kollegaen min som hadde time på samme sted 20 min. etter meg fikk svar for tre timer siden 😠

__________________
-99 -01 -05
mina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-21, 08:27   #16
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Koronaregler: Vi kan ikke ha gjester på julaften hvis jeg er i fritidskarantene,

Jeg synes det sies mye ulikt rundt omkring, når det står bare test på Helse Norge hadde jeg forholdt meg til det. De pleier være oppdaterte, jeg er mye der inne og leser.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-21, 08:39   #17
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.816
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Koronaregler: Vi kan ikke ha gjester på julaften hvis jeg er i fritidskarantene,

Jeg erfarer det samme som apan. Vi har fått annen beskjed fra koronatelefonen enn det som står på Helsenorge. Det har ført til en del forvirring når ulike familier får ulike beskjeder og så følger opp ulikt.

__________________
S.E.& O.
veobra er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 21-12-21, 09:18   #18
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.840
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Koronaregler: Vi kan ikke ha gjester på julaften hvis jeg er i fritidskarantene,

Jeg er ganske sikker på at du må ta PCR test også dag 7 for å teste deg ut av fritidskarantenen. Jeg forholder meg til fhi.no, jeg tolker det også slik på helsenorge, men der står det en test dag 7. Det er ikke soesifisert der hvordan test, men leser man hele avsnittet under ett så mener jeg man må tolke det som pcr test
Jeg hadde ikke hatt besøk hvis jeg var i fritidskarantene, selv med negativ hurtigtest

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-21, 09:42   #19
Stellebord
Bør lage seg en tittel selv
 
Stellebord sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.224
Stellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Koronaregler: Vi kan ikke ha gjester på julaften hvis jeg er i fritidskarantene,

Nakstad svarer på akkurat dette i VG i dag. Han sier PCR på dag 7. :/

__________________
Store E (02), Lille E (Juni 08) og Lillemor (13) og Minstemann (15)
Stellebord er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-21, 10:03   #20
mina
Strikker
 
mina sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 3.217
mina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt likt
Standard

Sv: Koronaregler: Vi kan ikke ha gjester på julaften hvis jeg er i fritidskarantene,

Opprinnelig lagt inn av Stellebord, her.

Nakstad svarer på akkurat dette i VG i dag. Han sier PCR på dag 7. :/

Ja, det var vel for godt til å være sant

Jeg har fremdeles ikke fått svar på prøven tatt på lørdag morgen
Pga forberedelser med mat (krydring av svineribbe, utvanning av fåreribbe) er det nok mest fair å avlyse julaftenbesøk. De som skulle vært gjester må få tid til å forberede sin egen julemiddag.

__________________
-99 -01 -05
mina er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no