Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

Samsung S III eller Iphone 5?

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Se resultatene: Hvilken mobil bør jeg velge?
Samsung S3 43 56,58%
Iphone 5 32 42,11%
Ingen av delene, en annen som jeg forteller om i tråden 1 1,32%
Deltakere: 76. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-12-12, 23:30   #21
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Samsung S III eller Iphone 5?

Opprinnelig lagt inn av Snuppa, her.

Jeg har hatt iphone i snart 3 år, enda har ingen av våre gått i stykker. Telefonen har gått i gulvet mange ganger. Mulig jeg bare har flaks, men tror ikke den er så dårlig som alle skal ha det til.

Min røk nå nylig. Har en diger sprekk tvers over skjermen foran. Har mistet den maaaaange ganger før dette skjedde, så tror nok det er snakk om tid egentlig om man mister den mye. Det er veldig, veldig vanlig at de knuser. Men på en annen side, så da de en solid finish designmessig (den føles ikke plastikk og billig) som få andre telefoner har.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-12, 23:32   #22
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Samsung S III eller Iphone 5?

Opprinnelig lagt inn av Dixie Diner, her.

Men altså, finnes det noe android-alternativ til dockinggreiene man får til iPhone? Jeg skulle så gjerne hatt et eller annet musikkanlegg hjemme, og da helst spille av fra telefonen. Hvilke alternativer har jeg?

Lurer på hvordan man docker en iPhone 5 jeg? Man må vel bruke adapter? Jeg har docket min iPhone med aux-kabel her (pga singnalforstyrrelser). Holder masse for min del.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-12, 23:32   #23
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Samsung S III eller Iphone 5?

iPhone 5 føles jo enda mer plastikk ut enn Samsungen. Men jeg synes det er en fin ting da, jeg synes de eldre iPhonene er helt grusomme. Små, tunge mursteiner. Hadde heller hatt en gammel Nokia enn det der. Men det er vel en vanesak.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-12, 23:33   #24
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Samsung S III eller Iphone 5?

Opprinnelig lagt inn av Dixie Diner, her.

Men altså, finnes det noe android-alternativ til dockinggreiene man får til iPhone? Jeg skulle så gjerne hatt et eller annet musikkanlegg hjemme, og da helst spille av fra telefonen. Hvilke alternativer har jeg?

Om det finnes noe som er likt dockingen til Android, det vet jeg ikke. Men du kan koble høytalere til den.

På syrommet mitt så har jeg to høytalere stående som jeg kobler telefonen til. I tillegg så bruker jeg noen ganger storesøsters minihøytaler. Fungerer veldig bra.

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-12, 23:42   #25
C.D
Bør lage seg en tittel selv
 
C.D sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2012
Hvor: opp ei trapp og inn ei dør
Innlegg: 1.721
C.D er populærC.D er populærC.D er populærC.D er populær
Standard

Sv: Samsung S III eller Iphone 5?

Huh, er jo en klar overvekt av samsung i pollen! Jeg hadde trodd det var omvendt.
Egentlig litt kult!

__________________
Attpåknerten, november 09
C.D er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-12, 23:43   #26
MissS
Like blid!
 
MissS sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.985
MissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Samsung S III eller Iphone 5?

iPhone. Selvsagt!

__________________
Damned if you do, damned if you don't.
MissS er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-12, 23:46   #27
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Samsung S III eller Iphone 5?

Nå som jeg er vant til samsungen, så kunne jeg ikke gått til Iphone av en annen grunn også, nemlig skjermstørrelsen.

Jeg vet det er en vanesak, men når jeg ser på storesøster sin Iphone her, så er den skjermen veldig liten i forhold.

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-12, 23:55   #28
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Samsung S III eller Iphone 5?

Carrera: iPhone 5 har nesten samme skjerm som S2. Vet ikke om S3 har større skjerm da. Men jeg kunne nok hatt iPhone 5 etter å ha hatt S2, men de eldre iPhonene kunne jeg aldri noensinne hatt pga. at de er så vanvittig små og tunge.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-12, 23:58   #29
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Samsung S III eller Iphone 5?

Samsung - uten tvil.
Forøvrig:

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-12, 00:08   #30
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Samsung S III eller Iphone 5?

Opprinnelig lagt inn av Dixie Diner, her.

Carrera: iPhone 5 har nesten samme skjerm som S2. Vet ikke om S3 har større skjerm da. Men jeg kunne nok hatt iPhone 5 etter å ha hatt S2, men de eldre iPhonene kunne jeg aldri noensinne hatt pga. at de er så vanvittig små og tunge.

Litt større skjerm på S3 enn S2, og jeg sammenlignet da med Iphone4. Den er vel noe mindre en Iphone5.

Men det med skjermstørrelse er en vanesak. Jeg skulle jo ikke ha noe større enn SE X10 minien jeg

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-12, 00:31   #31
Moia
Feil planet
 
Moia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: På midten
Innlegg: 505
Moia er litt kulMoia er litt kul
Standard

Sv: Samsung S III eller Iphone 5?

iPhone 5 pga appstore.
Mange kvalitetsapps som ikke utvikles til Android fordi utviklerne aldri vil tjene penger i det markedet (les: piratkopiering). Spesielt apper til barn / på norsk. Google it.

__________________
'08, '12
Moia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-12, 00:36   #32
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.867
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Samsung S III eller Iphone 5?

iPhone, vel.

Jeg har akkurat fått iPhone5 etter å ha hatt 4s i ett år. Jeg elsker den!

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-12, 00:38   #33
Wingman
her skal det bli liv
 
Wingman sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Vestfold
Innlegg: 687
Wingman er populærWingman er populærWingman er populær
Standard

Sv: Samsung S III eller Iphone 5?

Opprinnelig lagt inn av Dixie Diner, her.

Carrera: iPhone 5 har nesten samme skjerm som S2. Vet ikke om S3 har større skjerm da. Men jeg kunne nok hatt iPhone 5 etter å ha hatt S2, men de eldre iPhonene kunne jeg aldri noensinne hatt pga. at de er så vanvittig små og tunge.

kommer ikke bildet mitt på innlegg 5 opp?

S3 har 4,8" skjerm Iph5 har 4,0", S3 har også HD oppløsning noe ikke Iph5 har.

__________________
Pappaen til kiddo født 2010.
Wingman er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-12, 00:40   #34
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Samsung S III eller Iphone 5?

Opprinnelig lagt inn av merch, her.

kommer ikke bildet mitt på innlegg 5 opp?

S3 har 4,8" skjerm Iph5 har 4,0", S3 har også HD oppløsning noe ikke Iph5 har.

Jo, men jeg sammenlignet med S2, ikke S3, og mente at jeg ikke vet om S3 har større skjerm enn S2. Jeg har sistnevnte, men vet ikke hvor mange tommer skjermen er.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-12, 07:28   #35
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.856
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Samsung S III eller Iphone 5?

Samsung selvfølgelig.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-12, 08:41   #36
Anne
Bør lage seg en tittel selv
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.740
Anne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Samsung S III eller Iphone 5?

Jeg har Samsung Note, gikk fra iPhone4 til den. Og angrer veldig. Jeg trives bedre med iPhone merker jeg. I tillegg er denne enormt stor. Så jeg venter bare på at bindingstiden går ut så er det tilbake til iPhone.

Anne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-12, 08:58   #37
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Samsung S III eller Iphone 5?

Opprinnelig lagt inn av Moia, her.

iPhone 5 pga appstore.
Mange kvalitetsapps som ikke utvikles til Android fordi utviklerne aldri vil tjene penger i det markedet (les: piratkopiering). Spesielt apper til barn / på norsk. Google it.

Piratkopieringselementet er her bare tull. Jeg vil tro at andelen som piratkopierer app-er er forsvinnende liten. Jeg vil faktisk tro at det er flere som har jailbreaket iPhone/iPad og tar ned kopierte applikasjoner enn det er brukere på Android som gjør dette. Piratkopieringsproblemet på mobiltelefoner er nok forsvinnende lite og nok noe verken utviklere eller produsentene bryr seg så veldig om.

Det en del imidlertid gjør med Android-telefonene er å installere "custom-ROMs". Dette er ikke piratkopiering slik jeg ser det - det er for å installere nyere versjoner av Android enn hva produsenen av telefonen har gjort tilgjengelig. Men antallet personer som gjør dette er nok også forsvinnende lite sett opp i mot brukerbasen. Å installere custom-ROM er teknisk sett ganske krevende og med en viss risiko. Og igjen - det er de som jailbreaker iPhone også for å få en del muligheter som Apple ikke har lagt opp til i utgangspunktet.

Men det stemmer at det er en del applikasjoner som kommer først til iOS. Det er flere årsaker til dette. En handler om betalingsvillighet og antallet brukere som i større grad laster ned app-er mer aktivt. I en del tilfeller handler det også om at app-en kommer først til iPhone pga. en litt enklere utviklingssyklus - man trenger kun å sjekke om app-en fungerer på noen få modeller, mens det kan være en litt større utprøving på flere Android-modeller og på flere versjoner av Android-operativsystemet.

Andelen Android-brukere vokser, og betalingsviljen har vokst. Dette fører til at man gjerne også ser mindre og mindre av app-er som bare komer til iOS. Veksten for Android på verdensbasis er svært høy og inntrykket nå er at det er flere iPhone-brukere som har gått over til Android enn Android-brukere som hra gått over til iPhone.

Men ja, mengden norske applikasjoner og rettet mot barn har tradisjonelt sett vært større for iOS. Dette gjelder spesielt også nettbrett-tilpassede applikasjoner. Med det sagt, så er man på android-plattformen mindre avhengig av å tilpasse en app for nettbrett kontra mobilen.

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-12, 10:01   #38
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Samsung S III eller Iphone 5?

mrc:

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-12, 10:11   #39
Elis
*Happy*
 
Elis sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Drammen
Innlegg: 1.739
Elis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Samsung S III eller Iphone 5?

Samsung.

__________________
Elis
1996 ~ 2000 ~ 2003
Elis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-12, 11:13   #40
Addison
Champagne til alt
 
Addison sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 4.359
Addison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Samsung S III eller Iphone 5?

Jeg elsker min Nokia Lumia 800, og har en Lumia 920 i bestilling !! Sikkert ikke så veldig nyttig info, siden du har trøbbel med din Lumia da .

__________________
1997, 2001 & 2006
Addison er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no