Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hva skal dere ha til middag i dag?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-04-13, 14:41   #941
Odelia
Bør lage seg en tittel selv
 
Odelia sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 4.825
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva skal dere ha til middag i dag? Ny tråd!

Kjøttkaker om jeg bare får logget meg av her og gjort det jeg skal først (måtte fôre barna med et ekstra mellommåltid for å kjøpe oss nok tid til å skru litt møbler før vi startet på middagen, men plutselig endte jeg opp her i stedet ). Etter et par ukers intens flyttesjau og andre travle tider er det ikke mange dagene vi har rukket å lage oss litt ordentlig husmannskost så nå skal det virkelig smake

Odelia er ikke aktiv  
Gammel 07-04-13, 15:06   #942
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.032
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva skal dere ha til middag i dag? Ny tråd!

Opprinnelig lagt inn av Odelia, her.

Kjøttkaker om jeg bare får logget meg av her og gjort det jeg skal først (måtte fôre barna med et ekstra mellommåltid for å kjøpe oss nok tid til å skru litt møbler før vi startet på middagen, men plutselig endte jeg opp her i stedet ). Etter et par ukers intens flyttesjau og andre travle tider er det ikke mange dagene vi har rukket å lage oss litt ordentlig husmannskost så nå skal det virkelig smake

Eller du kan gjøre som jeg gjør....sende mann og barn til svigers så de kan spise der og slappe av hjemme alene.
(Ok, jeg slapper ikke BARE av da, jeg har fjernet peisgrinden vår så nå har vi MYE større stue.)

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv  
Gammel 08-04-13, 14:40   #943
Nip
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 3.725
Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva skal dere ha til middag i dag? Ny tråd!

I dag blir det torsk med bacon, spinat og løk - med en dæsj mager kesam til

Nip er ikke aktiv  
Gammel 08-04-13, 14:54   #944
venla
jabbsaft
 
venla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 7.873
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva skal dere ha til middag i dag? Ny tråd!

Pasta med laks

__________________
09 & 13
venla er ikke aktiv  
Gammel 08-04-13, 15:23   #945
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal dere ha til middag i dag? Ny tråd!

Kalkunfilet stekt i ovnen med rotgrønnsaker og potetbåter, salat.

Filifjonka er ikke aktiv  
Gammel 08-04-13, 15:27   #946
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.864
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal dere ha til middag i dag? Ny tråd!

Spagetti med kjøttsaus.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv  
Gammel 08-04-13, 15:27   #947
Wingman
her skal det bli liv
 
Wingman sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Vestfold
Innlegg: 687
Wingman er populærWingman er populærWingman er populær
Standard

Sv: Hva skal dere ha til middag i dag? Ny tråd!

Kylling tandori

__________________
Pappaen til kiddo født 2010.
Wingman er ikke aktiv  
Gammel 08-04-13, 15:39   #948
Selma
blid
 
Selma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.785
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva skal dere ha til middag i dag? Ny tråd!

Spaghetti med kjøttsaus hos oss i dag

__________________
Selma og jentene (-99 og -02)
Selma er ikke aktiv  
Gammel 08-04-13, 16:37   #949
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal dere ha til middag i dag? Ny tråd!

Hjemmelaget blomkålsuppe med speltbrød til. 9-åringens intense ønske, jeg hadde egentlig tenkt å lage linseburgere. Det får bli i morgen.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv  
Gammel 08-04-13, 16:45   #950
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.032
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva skal dere ha til middag i dag? Ny tråd!

I dag blir det panert torsk med poteter og gulerøtter.
Jeg tror jeg må kartlegge gulerotforbruket i familien, jeg tror det er høyere enn de flestes.

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv  
Gammel 08-04-13, 16:51   #951
kalufs
kall om benen
 
kalufs sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 1.178
kalufs er populærkalufs er populærkalufs er populærkalufs er populær
Standard

Sv: Hva skal dere ha til middag i dag? Ny tråd!

Her blir det fullkornspaghetti med ovnsbakte grønnsaker.

__________________
med to gutter 05 og 07

kalufs er ikke aktiv  
Gammel 08-04-13, 18:08   #952
Cumulus
Bør lage seg en tittel selv
 
Cumulus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 3.625
Cumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva skal dere ha til middag i dag? Ny tråd!

Hjemmelagede hamburgere. Lykke for mann og barn, rimelig kjedelig for meg.....

Cumulus er ikke aktiv  
Gammel 08-04-13, 18:10   #953
Jinx
Tre små T
 
Jinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.499
Jinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva skal dere ha til middag i dag? Ny tråd!

Mandag er pastadag. Carbonara i dag

__________________
T august 04, T februar 08 og T august 10.
Jinx er ikke aktiv  
Gammel 08-04-13, 19:01   #954
Nabbe
Skrekkøgle
 
Nabbe sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 2.534
Blogginnlegg: 26
Nabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva skal dere ha til middag i dag? Ny tråd!

Vi skal ha algerisk grønnsakssuppe med stekt halal-bacon oppå og hvitløksbaguetter til.

Suppen lages helt enkelt ved å koke en mellomstor kålrabi, tre-fire gulerøtter, fem-seks poteter og en løk helt mørt. Har salt, pepper og Vegeta i kokevannet. Når alt er mørt, heller jeg ikke kokevannet ut i vasken, men bruker det til å spe suppen med. Dvs, jeg heller av halvparten av vannet (starter med ca 1,5 liter vann), moser grønnsakene og har i en liten klikk med smør for smakens skyld etter at grønnsakene er most.

__________________
I think I have OCD. Obsessive Conure Disorder.
Nabbe er ikke aktiv  
Gammel 08-04-13, 19:12   #955
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal dere ha til middag i dag? Ny tråd!

Jeg kjøpte en stor boks Vegeta i Polen, har ikke fått prøvd den ut enda. Er det litt sånn buljong-ish?

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv  
Gammel 09-04-13, 09:17   #956
Lyppa
Bør lage seg en tittel selv
 
Lyppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 4.833
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva skal dere ha til middag i dag? Ny tråd!

I dag tror jeg det blir stekt seifilét med poteter, gulrøtter og rømme .

Lyppa er ikke aktiv  
Gammel 09-04-13, 09:36   #957
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.060
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva skal dere ha til middag i dag? Ny tråd!

Halal-bacon, Nabbe? Hva er det laget av? :nysgjerrig:

Vi hadde grove quesadillas med kylling/kalkundeig i går. I dag vet jeg ikke helt, mulig vi tar ut kjøttsaus fra fryseren og koker pasta til. Jeg er syk, så vi gjør ting så enkelt som mulig.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv  
Gammel 09-04-13, 10:03   #958
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva skal dere ha til middag i dag? Ny tråd!

Vi skal ha viltgryte.

__________________
10.09 01.13
Salt er ikke aktiv  
Gammel 09-04-13, 10:44   #959
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.864
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal dere ha til middag i dag? Ny tråd!

Tomatsuppe og pannekaker. B&B (barnevennlig og blakk).

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv  
Gammel 09-04-13, 11:34   #960
Acino
passe nerd
 
Acino sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 5.438
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva skal dere ha til middag i dag? Ny tråd!

Hjemmelagde kjøttkaker i brun saus med poteter og erterstuing. Mulig jeg slår til å lager "superstappe" også; Klumpen liker rett og slett ikke vanlig potet mens superstappe går ned og det skal vi uansett ha til en middag i morgen(poteter og blomkål, smør, melk og krydder).

__________________
4 barn i hjertet, 2 av de her med oss: gutt og jente 2010
Acino er ikke aktiv  
Lukket tråd


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no