Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Grønne fingre

[Hage] Hva kan jeg plante i disse pottene?

Grønne fingre Alt om blomster inne og ute, frukttrær, busker, kjøkkenhage, kompost og uterom.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-06-11, 11:45   #21
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: [Hage] Hva kan jeg plante i disse pottene?

Opprinnelig lagt inn av Pippa, her.

Kjempefint har det blitt! Om du går for margeritter vill jeg valgt de spanske - de vanlige er litt mer kravstore.

Oi. Her hos oss er de spanske kravstore og de hvite enkle å holde. Ergo ser ikke de spanskeut. *hagelat*

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-11, 11:49   #22
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: [Hage] Hva kan jeg plante i disse pottene?

Jeg liker best spanske margeritter, fiiin lillafarge.

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-11, 11:51   #23
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: [Hage] Hva kan jeg plante i disse pottene?

Skaugum-stauden er flott, Skaugumbegonia, men den må du ta knollen inn på hver høst før frosten kommer. Dog er dette en plante som blomster meget ivrig hele sommeren igjennom, den vokser også fort og er svært flott. Knollene kan også deles etterhvert som de blir større og man får flere og flere planter, kan gi bort osv. Er ganske robust, som sagt bare frost man skal være forsiktig med, ellers tåler den tidvis dårlig vanning, mye/lite sol osv osv.

Mine knoller døde for et par år siden dessverre, uvisst hva som egentlig skjedde, de må ha blitt syke, men jeg hadde de i mange mange år og får nye av svigermor - jeg har bare helt glemt det i år. Plantes ut omkring april/mai. Supre å ha i potte.

Det er de røde du ser her. De har litt sånne rabarbra-aktive stilker, ganske kraftige, og massevis av blomster som kommer hele tiden!!



Sitat:

Skaugumbegonia er lett å dyrke hvis man bare klarer å skaffe seg knoller. Mens det ennå er fint vær om høsten, skal man ta dem opp og fjerne all jord. Så må de stå en stund i en frostsikker bod og tørke før de puttes i kutterspon i isoporkasser. Overvintring må skje mørkt og kjølig.

Kutterspon har verken jeg eller svigermor noen sinne brukt. De har ligget mørkt og kjølig i isbokser med lokk etter å ha tørket.

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-11, 11:58   #24
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: [Hage] Hva kan jeg plante i disse pottene?

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-11, 12:39   #25
Pippa
Aktiv
 
Pippa sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Innlegg: 211
Pippa er litt kulPippa er litt kul
Standard

Sv: [Hage] Hva kan jeg plante i disse pottene?

Opprinnelig lagt inn av Chanett, her.

Oi. Her hos oss er de spanske kravstore og de hvite enkle å holde. Ergo ser ikke de spanskeut. *hagelat*

Vanlig margeritt er faktisk den eneste sommerblomsten jeg har klart å drepe. De vanlige klarer seg selv

__________________
Pippa

Storesøster 2007 * Lillesøster 2009
Pippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-11, 19:27   #26
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Hage] Hva kan jeg plante i disse pottene?

Det ble hvite georginer. Har pottet de om nå og de har hvertfall god plass.

Slike:

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-11, 19:28   #27
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: [Hage] Hva kan jeg plante i disse pottene?

Nydelig!!

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-11, 19:44   #28
Snø
Lykkelig 3barnsmor:)
 
Snø sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Vestfold
Innlegg: 1.377
Snø er populærSnø er populærSnø er populærSnø er populær
Standard

Sv: [Hage] Hva kan jeg plante i disse pottene?

Nydelige georginer Ser veldig fint ut hos dere

__________________
02 06 09

It's not really my problem if they think I'm weird.
Sid Vicious
Snø er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-11, 20:02   #29
Pippa
Aktiv
 
Pippa sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Innlegg: 211
Pippa er litt kulPippa er litt kul
Standard

Sv: [Hage] Hva kan jeg plante i disse pottene?

Georginer er kjempefint! Har flere selv, gitt

__________________
Pippa

Storesøster 2007 * Lillesøster 2009
Pippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-11, 20:46   #30
Tuppen
...
 
Tuppen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.892
Tuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: [Hage] Hva kan jeg plante i disse pottene?

Opprinnelig lagt inn av kokosbolle, her.

Og takk for komplimentene. Det begynner å komme seg, sakte, men sikkert.

Jeg vet ikke akkurat om _sakte_ er det riktige ordet på oppussingstempoet deres.
Jeg blir helt svett (og imponert) over hvor mye dere får gjort inne og ute. Veldig bra at du er så flink å legge ut bilder til inspirasjon!

Tuppen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no