Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Hva gjør dere med sko i gangen?

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-10-10, 09:38   #21
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva gjør dere med sko i gangen?

Opprinnelig lagt inn av Elisabet, her.

Alle de div. jakkene har ungene hengende i barnehagen og på skolen, så slipper jeg å ha dem hjemme i gangen på ukedagene. Så det er bare en jakke med hjem.

Her er det ikke plass til å henge klær på skolen for andre enn tredjeklassingen.

Opprinnelig lagt inn av Minni, her.

Dvdhyllene passer fint til str 39 og 40.

En sko i hver hylle, eller?

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-10, 09:55   #22
Olvina
Gjer så godt eg kan
 
Olvina sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.653
Blogginnlegg: 179
Olvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva gjør dere med sko i gangen?

Vi er fire stk i familien som har minst to par joggesko kvar + diverse fotballsko, i tillegg til alle andre typar sko det er meir eller mindre behov for. Vi har hatt våre år med kaos i ein knøttliten gang, men har no fått ei løysing som er super for oss.

Finsko og sko det ikkje er sesong for er andre stadar, ellers har vi sett opp ein skyvedørsgarderobe på den eine veggen som var ledig, drøye 1,5 meter lang og litt grunnare enn standardmål pga manglande plass. Der vi har jakker hengande i den eine delen og skrudde opp skråstilte skohyller frå IKEA i heile høgda i den andre delen. Då går det an å ha nokre hyller med kort avstand mellom og andre med større avstad, alt etter skotypar. I og med at hyllene er skråstilt, kjem også skaftet på støvlar o.l. klar av hylla over.

Olvina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-10, 10:02   #23
Gulla
Superduperaktiv
 
Gulla sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 579
Gulla er populærGulla er populærGulla er populær
Standard

Sv: Hva gjør dere med sko i gangen?

Vi har også CD hylle til barnesko. Går ihvertfall fint opptil str 30, og har ikke dårlig plass ennå. Pensko ligger i skoesken sin øverst i skapet, tøfler står på gulvet i skapet. I tillegg har jeg en stor kurv som står på gulvet i gangen med sko oppi. Her ligger de som ikke blir brukt så ofte. (Ja også vanlig skostativ til mine sko i tillegg til alle de som står i skoesken sin i kottet.)

Gulla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-10, 10:58   #24
Havbris
Aktiv
 
Havbris sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 163
Havbris er litt kul
Standard

Sv: Hva gjør dere med sko i gangen?

Åh, dere er noen engler.
Tenk så mye en selv ikke kan komme på.
Jeg har en laaang cd-hylle som overhodet ikke brukes til noe.
Den kan jeg ha småjentene sine sko i. Da frigjør jeg jo en av skuffene i skoskapet også.
:MagiskØyeblikk:

Ang jakker:
Misunner dere som klarer å ha kun en jakke i gangen.
Ungene her har dobbelt sett av alt, så de har ett sett på skolen/barnehagen, og i gangen har jeg regntøy, ytterjakker, fleece, boblejakker og softshelljakker.. Bruker gelenderet på trappen, og har slått meg til ro med at det får være garderobegelender.

__________________
~Havbris med sine flotte vindpust~
-97 -01 -04 -07 -09
(-90 -91)
Havbris er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-10, 11:08   #25
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.511
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva gjør dere med sko i gangen?

Sånn ser vår løsning ut.
Pluss litt arbeidssko som står i grovgangen der det er en tørkehylle til.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg Bilde0240.jpg (194,7 KB, 82 visninger)
__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-10, 11:12   #26
Maki
Mor til fire
 
Maki sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 863
Maki er populærMaki er populærMaki er populærMaki er populær
Standard

Sv: Hva gjør dere med sko i gangen?

Fint med bilde, Floksa

Vi har en sittebenk i yttergangen med hylle under, der har vi hvert vårt skopar (fem i familien). Resten av sko står i hyller i boden ved gangen.

Maki er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-10, 11:24   #27
ElinM
På vei
 
ElinM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.976
ElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva gjør dere med sko i gangen?

Vi har foreløpig en bitteliten gang, og der snubler vi i sko. Vi holde på å bygge ut gangen, og når vi er ferdige med det finner vi forhåpentligvis en løsning som fungerer. Det som er sikkert, er at kun sko som er i daglig bruk skal oppbevares der, resten må i kjeller eller skap på soverommene.

ElinM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-10, 21:03   #28
mamaria
Grisejente
 
mamaria sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 2.181
mamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva gjør dere med sko i gangen?

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Sånn ser vår løsning ut.
Pluss litt arbeidssko som står i grovgangen der det er en tørkehylle til.

Åh, den skal jeg vise gubben! Gangen vår er ca 3 kvm, og med 6 mennesker, x antall sko og støvler,jakker og kommode til luer, votter og annet stæsj, er det såvidt det er mulig å snu seg der ute.
Som regel ligger alle skopar i en haug på gulvet, selv om vi har skohyller. Det er uansett ikke plass til alle skoene i hyllene.

__________________
00-02-04-04-11
mamaria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-10, 21:11   #29
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.779
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva gjør dere med sko i gangen?

Vi har 1 kvm yttergang og ellers en smal liten sak innenfor. Skoene står slik at det er umulig å lukke døren til den lille gangen! Vi har en liten skyvedørsgarderobe i den lille gangen, men den rommer på langt nær nok sko for sesongen. Der er også noen jakker og en trådhylle til hver med votter og luer og sånt. Vi trenger større gang!

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-10, 21:18   #30
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva gjør dere med sko i gangen?

Opprinnelig lagt inn av Chanett, her.

Noe sier meg at dine barn ikke bruker 35, 39 og 40. Knis.

Nah, jeg får nå plass til en del av våre sko også jeg da; pensko, joggesko ++ og vi bruker hhv 39 og 42/43. Dessuten bryr det meg ikke nevneverdig at noe av skoen stikker utenfor - det har null praktisk betydning for vår del.

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-10, 22:03   #31
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hva gjør dere med sko i gangen?

Jeg har kjøpt 2 Aneboda klesskap, hvor jeg har satt inn en sånn stor nettingdunk til å ha luer, votter, skjerf osv i. Her henges jakker osv, og på hylla over ligger det fleece, mellomlagsull o.a i samme kategori.
I det andre klesskapet har jeg hengt opp sånne "remser" fra IKEA 2 stk ved siden av hverandre og hvor det er ca 5 rom i hver, med plass til to par sko oppå hverandre. Støvler og cherrox, samt det støvlettparet jeg har i bruk står på gulvet inni skapet.
Her er det også en hylle over, til diverse rot.
I kjelleren har jeg 4 bokhyller, hvor alle sko som ikke er i bruk er satt vekk.

Å rydde bort sko som ikke er i bruk er en smart ting, og med skap slipper vi å se på rotet.

Dette her er da remsene jeg snakker om Dvs akkurat sånn er de ikke, men det er samme patent.


Sist redigert av Left : 20-10-10 kl 23:06.
  Svar med sitat
Gammel 20-10-10, 22:14   #32
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva gjør dere med sko i gangen?

Billy-hyller er fine til sko. Man kan sette skapdører på dem også!

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-10, 22:15   #33
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva gjør dere med sko i gangen?

Snubler over de. Stort sett.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-10, 22:23   #34
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva gjør dere med sko i gangen?

Minstemor: Kaster dem rundt
Jeg: Rydder dem inn i en alt for liten hylle igjen

:konstruktiv:

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-10, 22:37   #35
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.823
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva gjør dere med sko i gangen?

Jeg kjenner jeg blir rent lykkelig av å vite vi ikke har så enormt med sko som mannen i huset hevder... Vi er 5 i familien, bor på vestlandet, og trenger til enhver tid (spesielt nå) støvler, cherroxer, vintersko, joggesko, fotballsko, pluss mine ulike jobbsko til innebruk.

Sandaler og tøysko er pakket bort for sesongen. Vi har en skohylle med 2 hyller (altfor lite), samt et stort skap der jeg får plass til noen støvletter og pensko som ikke er i hyppig bruk).

Vurderer et skoskap som jeg kan ha mine sko i (ja, jeg har nok flest....), også kan de andre sloss om plassen til resten...

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-10, 23:38   #36
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva gjør dere med sko i gangen?

Opprinnelig lagt inn av Absalone, her.

Nah, jeg får nå plass til en del av våre sko også jeg da; pensko, joggesko ++ og vi bruker hhv 39 og 42/43. Dessuten bryr det meg ikke nevneverdig at noe av skoen stikker utenfor - det har null praktisk betydning for vår del.

Jeg innrømmer at jeg ikke går for løsninger som både er praktiske og tar seg pent ut. *estetiker*

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-10, 07:12   #37
Drømmedama
keep on dreaming
 
Drømmedama sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.844
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva gjør dere med sko i gangen?

Vi har den ultimate skoslukeren - en meter bredt Pax-skap fra Ikea, den grunneste varianten (husker ikke dybden - ca 35?) helt opp til taket(høyde 236) fyllt med skohyller (8 tror jeg, gidder ikke løpe ned for å telle). Da har vi altså plass til ørten par sko og det er bra, for vi er 6 personer med masse sko. Anbefaler altså denne løsningen til alle som har plass, den er helt fantastisk, ev. tilsvarende skap bare i 50 cm bredde.

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-10, 07:15   #38
Drømmedama
keep on dreaming
 
Drømmedama sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.844
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva gjør dere med sko i gangen?

Opprinnelig lagt inn av Chanett, her.

Jeg innrømmer at jeg ikke går for løsninger som både er praktiske og tar seg pent ut. *estetiker*

Nei, det hadde jo tatt seg ut!

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-10, 08:17   #39
IOA
WF: BNBE
 
IOA sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.219
IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva gjør dere med sko i gangen?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Billy-hyller er fine til sko.

Etter at vi fikk et par Billy-hyller har vi fått kontroll på skokaoset. Det går an å kjøpe ekstra hylleplater, og man kan regulere avstanden mellom dem, sånn at man får plass til støvler og støvletter og sånt. Helt perfekt!

På grunn av noen lamper og en lysbryter kan vi ikke ha den høyeste Billy-varianten. Vi har den som er rundt en meter høy, og oppå den har hvert familiemedlem en kurv til diverse småtteri som luer, skjerf, votter osv.

__________________
IOA - stolt mamma til Snuppa feb 05 og Lillebror mai 09.
IOA er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-10, 08:18   #40
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva gjør dere med sko i gangen?

Opprinnelig lagt inn av Drømmedama, her.

Nei, det hadde jo tatt seg ut!

Nemlig.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no