Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Hva gjør dere med sko i gangen?

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-10-10, 08:38   #1
Havbris
Aktiv
 
Havbris sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 163
Havbris er litt kul
Standard

Hva gjør dere med sko i gangen?

Vi har LITEN gang..
Helt forferdelig liten.
Under trappen har jeg fått skudd inn en skohylle, en kommode til luer, vanter, skjerf og ullsokker, et smalt skap til fleece og ulltøy, med 4 små skuffer under som alt av leggbeskyttere, fotballsokker og slike sportslige ting ligger i.
I tillegg har jeg et skoskap på en annen vegg.
Da er det ikke plass til mer.
Skoskapet har 4 hyller, slik at de 4 eldste barna har hver sin hylle, men det er ikke plass til mer enn 4 par sko der. Så når fotballsko, gymsko, joggesko og hverdagssko er plassert, så er det fult der.
Til overs står sherrox`er, støvler, vintersko, finsko og tøfler.
Dette til 5 barn. Dette vil si 35 par sko, i TILLEGG til de som allerede ligger i skoskapet.
Skohyllen under trappen blir brukt av meg og min mann, der er det ikke plass til flere sko.

Hvordan organiserer man alle disse skoene, for å få en grei oversikt? Jeg kjenner at jeg blir helt matt, og trenger desperat gode råd.

__________________
~Havbris med sine flotte vindpust~
-97 -01 -04 -07 -09
(-90 -91)
Havbris er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-10, 08:44   #2
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva gjør dere med sko i gangen?

Jeg har en plan, nemlig. Og den skal jeg lage tegning av innen kort tid. Hyller fra gulv til tak kun for sko. Nå har vi nemlig to hyller til tre unger og beina deres har vokst drastisk siden vi laget det systemet, så det funker ikke. Når i tillegg guttungen har tre par fotballsko ++++ så sier det seg selv at det skjærer seg.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-10, 08:46   #3
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hva gjør dere med sko i gangen?

Jeg har to hyller i yttergangen som er stappfulle, to hyller til i boden som er fulle og resten står utover gulvet på trimrommet og er veldig i veien.

  Svar med sitat
Gammel 20-10-10, 08:48   #4
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva gjør dere med sko i gangen?

Vi har stor gang, og to romslige skuffer til sko, type under sittebenk.

Allikevel ligger det sko slengt utover hele gangen. Så ikke så mange gode tips herfra dessverre. Spesielt nå hvor skoene både er større og ikke minst våtere enn på sommeren blir det litt vanskelig å få satt dem vekk.

Det vi mangler er gode oppstillingplasser for skoene. Vi har ca 0 cm veggplass som ikke er opptatt av disse skuffene, 4 dører eller en kommode.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-10, 08:58   #5
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.973
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva gjør dere med sko i gangen?

Vi er storfamilie slik som dere. Jentene får ikke ha fotballsko og gym-joggesko i gangen. De står enten ute til lufting eller ligger i bag på rommet dems. Støvler står i boden.

Ellers praktiserer vi bare at skoene skal stå pent i gangen, og så priser jeg meg lykkelig hver gang alle er ute av huset. Da ser det nemlig så mye bedre ut!

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-10, 08:59   #6
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.810
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva gjør dere med sko i gangen?

Vi har samme problemet. Vi er 5 i familien, og har en liten gang på 5 kvm. Vi har en skohylle med 2 hyller, og den er stappfull. I tillegg har vi en skyvedørsgarderbobe, 1,2 meter bred, hvor halve skapet har gulvplass. Der ligger sko i en haug inni. I tillegg har vi noen på gulvet.

Det jeg har bestemt er at ikke alle sko kan stå i gangen. Pensko for eksempel, står i skapet til den enkelte på soverommet. Støvler står i kjelleren i perioder de ikke brukes så ofte.

Vi har en plan om å lage inngangsparti i kjelleren, vi har en slags sokkel, så det er helt greit å gå inn der, og der skal vi ha en 10 kvm stor gang, hvor vi skal ha en stor garderobe med plass til blant annet sko. I tillegg har vi da gangen oppe, så vi må finne en slags fordeling på skoene, og da skulle det bli bedre plass.

__________________
95, 99, 04
Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-10, 09:00   #7
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.973
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva gjør dere med sko i gangen?

Finsko har vi på vaskerommet. Man behøver jo ikke ha alt fremme hele tiden?

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-10, 09:07   #8
Ina
i vesterled
 
Ina sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 3.689
Ina imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva gjør dere med sko i gangen?

Skal ikke påstå at jeg har det perfekte system, men vi har noe i skyvdørsgarderoben (men begrenset hva det er plass til der, så mest sko som ikke brukes hver dag), de mest brukte skoene står på skohylla, og i tillegg har jeg skrudd opp relativt smale hyller mellom skapet og veggen der vi har fotballsko, støvler etc.
Vi har ganske liten yttergang, så vanskelig å få til noe perfekt system.

Ja, også bytter jeg mellom sommer- og vintersesong, ellers hadde vi druknet i sko.

Ina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-10, 09:09   #9
Havbris
Aktiv
 
Havbris sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 163
Havbris er litt kul
Standard

Sv: Hva gjør dere med sko i gangen?

Godt at det ikke bare er oss som sliter med skoplass.
Jeg har egentlig alltid vært litt striks på at alt av skotøy skal stå i gangen, for slik hadde vi det hjemme, men jeg ser jo kanskje at jeg kan frigjøre litt plass. Finsko kan jeg kanskje legge vekk, det med bag på rommet med fotballting var også veldig smart. Det frigjør jo endel plass.

__________________
~Havbris med sine flotte vindpust~
-97 -01 -04 -07 -09
(-90 -91)
Havbris er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-10, 09:11   #10
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva gjør dere med sko i gangen?

Vi har selvsagt ikke alle sko i gangen. Pensko står i skapet på soverommet, sesongsko i skap i kjelleren etc. Men det hjelper liksom ikke.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-10, 09:12   #11
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva gjør dere med sko i gangen?

Benno CD-hyller fra IKEA er perfekte til oppbevaring av barnesko har jeg erfart. De tar jo veldig lite plass og man kan kanskje få de inn bak ei dør eller noe, evt. i en bod/vaskerom!? Sette alle sko som ikke brukes så mye der.

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-10, 09:13   #12
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.973
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva gjør dere med sko i gangen?

Det frigjør mye plass det ja. Til fotballskoene har de skoposer de legges i. Veldig praktisk!

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-10, 09:15   #13
Finni
Bør lage seg en tittel selv
 
Finni sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Rogaland
Innlegg: 1.276
Blogginnlegg: 5
Finni er populærFinni er populærFinni er populærFinni er populær
Standard

Sv: Hva gjør dere med sko i gangen?

Vårt hus flyter over av sko....jeg og eldste + mannen har skodilla

Pensko står på rommene til ungene.
Utenomsesongsko er pakket bort i boden
i boden henger og to skohyller til "av og til sko"
på vaskerommet har alle hver sin boks til sesongenssko og så har vi en lang hylle til støvler, tursko og andre litt store sko.

Ellers flyter resten rundt på gulvet.

__________________
FINNI
gullungene -97, -02 og -05
Finni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-10, 09:16   #14
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva gjør dere med sko i gangen?

Opprinnelig lagt inn av Absalone, her.

Benno CD-hyller fra IKEA er perfekte til oppbevaring av barnesko har jeg erfart. De tar jo veldig lite plass og man kan kanskje få de inn bak ei dør eller noe, evt. i en bod/vaskerom!? Sette alle sko som ikke brukes så mye der.

Noe sier meg at dine barn ikke bruker 35, 39 og 40. Knis.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-10, 09:17   #15
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.924
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva gjør dere med sko i gangen?

Skoene som er i daglig bruk står pent langs veggen på gulvet i gangen (eller skal gjøre i alle fall). Dvs. et par joggesko og et par støvler, samt et par tykkere sko nå i overgangsperioden i tillegg. På vinteren er det vintersko og cherrox som står i gangen. Vi er også 5 stykker. Pensko ligger i en egen hylle i et klesskap i innergangen. I tillegg har vi bygget inn under trappa opp til 2.etg. som da er rett inn i innergangen og lett å komme til. Der har jeg et 4 etg. skostativ som inneholder alt av ekstra sko og gymsko og inni dette skapet ligger også sesongsko til annen sesong som er pakket bort i plastkasser, så det er lett å få tak i ved behov og plutselige overganger.

Vi har også 3 skoskap fra IKEA i gangen hvor ungene har 3 hyller hver. To hyller til hver blir brukt til luer, votter og vanter og div. og nederste til sko som ikke er i daglig bruk.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-10, 09:26   #16
Nin
MORMOR
 
Nin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 4.980
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva gjør dere med sko i gangen?

Vi har kun de skoene som er i bruk i daglig bruk i gangen.
Det samme gjelder jakker. Alle har kun en jakke hver hengende, resten oppbevares på hengestang i boden.
Ungene får velge selv hvem sko de skal ha stående, det gjelder oss voksne også.
I boden i kjelleren oppbevarer jeg resten av skotøyet.
Sommersko går på loftet i plastkasser med lokk om vinteren. Samme med vintersko om sommeren.
Pensko og gymsko oppbevares nederst i klesskapene.

Vi har bitteliten gang og jeg får helt fnatt hvis den blir overfylt, og så synes jeg det er greit at gjester har plass til å henge fra seg jakker og sette fra seg sko.

__________________
Likheten mellom en mann og en hund ? Hvis du holder dem i ørene.. ser dem dypt inn i øynene og snakker tydelig........ så er det akkurat som om de skjønner hva du sier......!!!
Nin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-10, 09:27   #17
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva gjør dere med sko i gangen?

En jakke? Har dere veldig stabilt vær? Her trenger man både fleecejakke, allværsjakke og vanlig jakke på en dag.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-10, 09:30   #18
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.924
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva gjør dere med sko i gangen?

Opprinnelig lagt inn av Chanett, her.

En jakke? Har dere veldig stabilt vær? Her trenger man både fleecejakke, allværsjakke og vanlig jakke på en dag.

Alle de div. jakkene har ungene hengende i barnehagen og på skolen, så slipper jeg å ha dem hjemme i gangen på ukedagene. Så det er bare en jakke med hjem.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-10, 09:30   #19
Nin
MORMOR
 
Nin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 4.980
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva gjør dere med sko i gangen?

Opprinnelig lagt inn av Chanett, her.

En jakke? Har dere veldig stabilt vær? Her trenger man både fleecejakke, allværsjakke og vanlig jakke på en dag.

Nei, ikke stabilt vær, men boden med klærne er ikke langt unna gangen.
Og så har vi stort sett bare vindtette og vanntette jakker i vinterhalvåret, så de går uansett vær.
Fleecejakker har vi i klesskapene våre.
De minste fleecejakkene har fått plass i en kommode i gangen.

__________________
Likheten mellom en mann og en hund ? Hvis du holder dem i ørene.. ser dem dypt inn i øynene og snakker tydelig........ så er det akkurat som om de skjønner hva du sier......!!!
Nin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-10, 09:34   #20
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.850
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva gjør dere med sko i gangen?

Opprinnelig lagt inn av Chanett, her.

Noe sier meg at dine barn ikke bruker 35, 39 og 40. Knis.

Dvdhyllene passer fint til str 39 og 40.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no