Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Vaskemiddel (tøy) - flytende eller pulver

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Se resultatene: Hva slags vaskemiddel til klesvask?
Flytende 26 20,97%
Pulver 61 49,19%
Begge deler - varierer 37 29,84%
Annet - regner med det finnes noe... 0 0%
Vasker ikke klær! 0 0%
Deltakere: 124. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-09-10, 00:25   #41
Éowyn
Whatever, never mind
 
Éowyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.292
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Vaskemiddel (tøy) - flytende eller pulver

Pulver til bomullsklær, sengetøy, håndklær, undertøy mm. Flytende til tøybleier, Milo til maskinvaskbart ulltøy og Nøstebarns ullsåpe til ubehandlet ull. Flekker fjernes med gallesåpe.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-10, 08:26   #42
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vaskemiddel (tøy) - flytende eller pulver

Opprinnelig lagt inn av Stellebord, her.

Vi har variert mellom de parfymefrie, men jeg synes Änglamark ser ut til å være bedre enn de andre.

Jeg er også veldig fornøyd med Änglamark, ikke noe kompromiss mellom miljøvennlighet og renhet.

Opprinnelig lagt inn av Olifant, her.

Hvor kjøper jeg Änglamark?

Coop OBS og Coop Maxi har det hvertfall.

Jeg synes ikke nyvaskede klær skal lukte noe som helst. Jeg blir helst stresset av sterk såpelukt. Jeg kjøpte en kjole forleden som var vasket i en eller annen såpe med ett eller annet tøymykemiddel, og det luktet tvers gjennom plastpose og gråpapir.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-10, 19:14   #43
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vaskemiddel (tøy) - flytende eller pulver

Jeg ELSKER såpelukt i klærne, men det kan bli for mye selv for meg. Noen bruker så mye at det svir i nesa, det gjør ikke jeg. Tror jeg, jeg er jo sikkert litt immun siden jeg elsker luktene.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-10, 19:43   #44
Ema
Bør lage seg en tittel selv
 
Ema sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 1.663
Ema er populærEma er populærEma er populærEma er populærEma er populær
Standard

Sv: Vaskemiddel (tøy) - flytende eller pulver

Pulver: Neutral
Flytende: omo colour, og Nøstebarn sitt til ull
Tech-wash til tech klær

Ema er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-10, 21:19   #45
Plutti
Superaktiv
 
Plutti sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Stavanger
Innlegg: 341
Plutti er litt kulPlutti er litt kul
Standard

Sv: Vaskemiddel (tøy) - flytende eller pulver

Varierer mellom pulver og flytende, men mest pulver.
Til ull bruker jeg Troll sin ullshampoo

__________________
Gutt 2003 & jente 2006
Plutti er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-10, 21:28   #46
Fadese
Originala
 
Fadese sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.457
Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vaskemiddel (tøy) - flytende eller pulver

Flytende til ull og mitt tøy. Pulver til 60-gradersvask og barnas tøy. Hva mannen bruker til sitt tøy, det vet jeg ikke.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-10, 21:35   #47
Snø
Lykkelig 3barnsmor:)
 
Snø sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Vestfold
Innlegg: 1.377
Snø er populærSnø er populærSnø er populærSnø er populær
Standard

Sv: Vaskemiddel (tøy) - flytende eller pulver

Neutral i pulverform til vanlig tøy og Milo til ull.

__________________
02 06 09

It's not really my problem if they think I'm weird.
Sid Vicious
Snø er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-10, 21:38   #48
iben
oppbevares tørt
 
iben sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 2.136
iben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Vaskemiddel (tøy) - flytende eller pulver

Bruker flytende til alt pga septikktanken. Den takler visst bedre flytende.

iben er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-10, 21:41   #49
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 14.008
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Vaskemiddel (tøy) - flytende eller pulver

Opprinnelig lagt inn av Avatar, her.

Jeg har hørt at flytende vasker renest og sliter minst?

Bytter på her. Akkurat nå har jeg flytende.

Mener jeg har lest motsatt, men finner det da ikke igjen så da skal jeg ikke signere den altså. Fant denne da som sier pulver vasker hvitere visstnok.

Og ja bruker tech-wash på uteklær, evt milo. For der skal man vel ikke bruke pulver fordi det tetter??

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 22-09-10, 21:42   #50
Urie
Superaktiv
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 446
Urie er litt kulUrie er litt kul
Standard

Sv: Vaskemiddel (tøy) - flytende eller pulver

Jeg bruker pulver til vanlig tøy, Milo til ull som går i vaskemaskinen og flytende såpe fra Nøstebarn til ull som vaskes for hånd.

Urie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-10, 20:20   #51
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.397
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vaskemiddel (tøy) - flytende eller pulver

Neutral og anglamark pulver for det meste, alternativt sensitivevarianten av blenda. Det blir da reint nok for oss smågrisene. :sjuske:

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-10, 20:31   #52
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.735
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vaskepulver - flytende eller pulver

Opprinnelig lagt inn av Olifant, her.

Bruker flytende Blenda sensitive som er til både hvitt og farget tøy. Til ull bruker vi enten milo eller Nøstebarn sitt.


Samme her.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-10, 20:56   #53
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vaskemiddel (tøy) - flytende eller pulver

Pulver, unntaket er Milo til ulltøy.

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-10, 18:39   #54
linne@
har gullhår
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 273
linne@ er litt kullinne@ er litt kul
Standard

Sv: Vaskemiddel (tøy) - flytende eller pulver

Har handlet klær til meg selv i to ulike butikker, og på begge steder ble jeg sterkt anbefalt å bruke flyende vaskemiddel. Årsaken var at pulver kan slite mer på tøyet, og sette seg fast i stikninger o.l. *vetikke:

linne@ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-10, 18:46   #55
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.840
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vaskemiddel (tøy) - flytende eller pulver

Bare flytende.
Synes klærne blir renere og man slipper rester etter pulver på klærne.
Synes også flytende blir skylt bedre ut av klærne. Det blir heller ikke rester i såpeskuffen og innbiller meg derfor at flytende er bedre for maskinen.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no