Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Spikerhjørnet

Vi er ikke familiens søppelbøtte

Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-10-11, 15:24   #1
Mrs. S
Bør lage seg en tittel selv
 
Mrs. S sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 1.648
Mrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi er ikke familiens søppelbøtte

Dette er en utblåsing!

Hva er det som får enkelte familemedlemmer til å komme med de litt ødelagte tingene de ikke har plass til/trenger lenger?

JA, vi har dårlig råd. men trenger vi mere søppel? Er tingene for dårlige til Freetex, så send de på fyllinga! Men da hadde dere ikke følt dere så snille og gode? Hvis en sekk mangler en del så den ikke kan brukes, så tar dere den til oss og sier så stolt: "Det er bare å sette inn en karabinkrok/lås/whatever så er den helt i orden". Javel. Vi jobber full tid, vi kan ikke lete i ørten butikker etter deler til ødelagte ting. Internett? God ide. Søke, søke, søke. Porto hundre kroner. Delen kommer fram og passer ikke. Vi må kaste alt. Hvis det hadde vært så lett å fikse den, hvorfor har du ikke fiksa den?

Samme med klær som barna kan vokse inn i. Hvor skal vi ha klærne mens vi venter? Jeg fant akkurat en svartsekk med for små klær som har ligger på mørkloftet i årevis. Mye nytte vi har av de. Vi har kun skapplass på soverommene til klær som passer og er i bruk.

Heretter sier jeg NEI, tusen takk.

Og hva med det pianoet vi har hatt stående i 10 år? Stort som et he-----. Det er greitt nok, men nå må du rett og slett kjøpe en lagringsplass. Vi trenger plassen selv. Du har skullet hente det i flere år, sendte også to kara med en pitteliten bil som bare ble stående og klø seg i hodet og prøve å løfte et hjørne. Hvorfor skal vi måtte ha det stående? Hvorfor?

Mrs. S er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-11, 15:28   #2
Heiko
Helt konge
 
Heiko sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 4.796
Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vi er ikke familiens søppelbøtte

Just say no!

Vil du ikke det som tenker er ræl, ja da sier du nei takk. Enkelt og greit.

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-11, 15:28   #3
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.791
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vi er ikke familiens søppelbøtte

Ødelagte ting trenger nå ikke folk å komme drassende med, men jeg synes det er litt utakknemlig å bli sur for å motta arvetøy. Vi har hatt klær liggende på loftet i årevis. So what? Vi tar en sjau der oppe et par ganger i året, og da tar vi ned det arvetøyet som passer i år. Det er selvsagt greit å si at dere ikke ønsker det, men akkurat det bør sies på en høflig måte, altså, for jeg ser ingenting ufint i det å tilby dere klær barna kan vokse inn i.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 09-10-11, 15:30   #4
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vi er ikke familiens søppelbøtte

Plukk opp telefonen, og slå nummeret der dette hører hjemme.

Opprinnelig lagt inn av Mrs. S, her.

(...)nå må du rett og slett kjøpe en lagringsplass. Vi trenger plassen selv. Du har skullet hente det i flere år,(...)

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-11, 15:46   #5
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vi er ikke familiens søppelbøtte

Nei er verdens vakreste ord.

Vedr. arvetøy: Jeg er en stor fan av arv. Det er så mange ting og klær i verden og det er fantastisk at noen kan ha glede av ting som andre ikke trenger lenger. Jeg har (som du ser av signaturen) noen år mellom de to eldste. Jeg har gjort det slik: På toppen av klesskapene våre har vi rekker av store plastkasser med lokk fra IKEA. Type SAMLA. På enden har jeg skrevet klesstørrelse og for de to minste også kjønn. GUTT 80, JENTE 104-110/110/ 4-5 ÅR osv. Veldig oversiktlig og greit. Etterhvert som de vokser ut av ting som aldri mer skal brukes hos oss, går det videre til noen som ønsker og trenger det.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-11, 15:47   #6
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.127
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vi er ikke familiens søppelbøtte

Men så si i fra da, menneske. Det hjelper jo ikke å skrive det på det O Store Internettet.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-11, 15:49   #7
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vi er ikke familiens søppelbøtte

Selg pianoet på Finn.no om det ikke er hentet om 14 dager. Si nei til arvetøy, evt be om å få se igjennom før du takker ja.

Litt fasinert over at du hisser deg opp av det som antagelig er gode intensjoner fra andre, men... ja. Man er forskjellige.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-11, 15:59   #8
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vi er ikke familiens søppelbøtte

Jeg spør alltid om folk vil ha klær fra oss og så pleier jeg å huske å si at de å bruke det de har lyst på og enten kaste, gi videre eller sende til Fretex det de ikke vil ha eller det som blir "oppbrukt".

Hvilket minner meg på, kjære Agent: det er mye tøy til din yngste nå om du er interessert!

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-11, 16:22   #9
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.127
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vi er ikke familiens søppelbøtte

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Hvilket minner meg på, kjære Agent: det er mye tøy til din yngste nå om du er interessert!

Klart jeg er!
Jeg har høstferie - kanskje jeg kan ta meg en tur en dag?

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-11, 16:23   #10
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vi er ikke familiens søppelbøtte

Ja!

Jeg forventer en rasende passiv aggressiv tråd etterpå, da. Tror hun jeg er fattig? :skingrestemme:

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-11, 16:28   #11
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.420
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vi er ikke familiens søppelbøtte

Det beste er nok å si nei. Nå fikk jeg plutselig et innfall av dårlig samvittighet for alle dem som jeg stadig vekk prakker klær på. Oi, nei, der gikk det over, gitt.

__________________

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-11, 16:37   #12
jolie
Kom ut av tellinga.
 
jolie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8.298
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vi er ikke familiens søppelbøtte

Ja takk til arveklær. Det jeg ikke vil ha sier jeg nei til eller returner. Eller slenger i en Fretex-boks. Null stress.

__________________
- 06 og 07 -
jolie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-11, 16:43   #13
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.127
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vi er ikke familiens søppelbøtte

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Jeg forventer en rasende passiv aggressiv tråd etterpå, da. Tror hun jeg er fattig? :skingrestemme:

Og søppelbøtte?

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-11, 16:52   #14
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.245
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vi er ikke familiens søppelbøtte

Takk, men nei takk. Du må bare si nei. Det er ikke verre enn det. Jeg skjønner godt at dere ikke vil ha søppel, men klær som kan ligge litt på vent og piano er ikke ting det er slemt å tilby andre altså. Man sier bare nei hvis det ikke passer. Hvis verden er vant til at dere smiler og sier takk, tror jo familien at dere vil ha avlagt tøy også.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-11, 17:35   #15
Barn av regnbuen
Fant tittel på Fretex
 
Barn av regnbuen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Tromsø
Innlegg: 13
Barn av regnbuen har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Vi er ikke familiens søppelbøtte

Jeg syns ikke arvetøy er slemt å tilby dere, det er bare å si nei. Jeg har ikke så mye plass jeg heller, men har viet den store hylla i det ene skapet til arvet yttertøy som venter på at barna skal vokse inn i det. Resultatet er at jeg har tre barn jeg ikke har kjøpt vinterdresser til på 2 år, jeg har funnet det i skapet. Jeg tar selvfølgelig ikke imot klær som passer om 10 år (et sted må grensen gå), men jeg sier som regel ja til det meste og så sender jeg videre det jeg ikke vil ha. Har akkurat kjørt 5 sekker tøy (sortert i poser) til UFF). Verdien av arvetøy skal man ikke kimse av. Men det er din oppgave å takke nei hvis du ikke har plass. Jeg ville nå likevel sett gjennom det og tatt vare på det jeg ville ha, selv om det var 5 plagg av en hel sekk! Det er bare å lage rutiner på å se gjennom tøyet med jevne mellomrom (f.eks 2 ganger i året) så tar man frem det som vil passe i løpet av vinteren f.eks.

Som alenemor må jeg si det kommer veldig godt med. Men jeg er enig i at de de ikke trenger å kjøre søpla til dere. Ødelagte sekker og et svært piano hører ingensteder hjemme, si NEI!

Barn av regnbuen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-11, 18:05   #16
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vi er ikke familiens søppelbøtte

Harriet har er godt forslag mht hva man gjør med arvetøy. Vi har ikke dårlig råd, men jeg setter stor pris på arvetøy likevel, og gir alltid brukbart tøy videre selv - det har aldri rammer meg inn at noen vil bli sinte av å få arvetøy. Søsteren min fikk flere bære oser i sommer, med beskjed om at det hun ikke følte hun trengte, kunne hun gi videre til Fretex.

Mht andre ting man ikke ønsker så takker man nei, slik at man slipper å irritere seg i ettertid. Og pianoet? Si at det må hentes inne. To uker, elles selger du det, siden dere ikke bruker det og trenger plassen selv.

Men seriøst, mht klærene må du realitetsorientere deg litt. Om dere har dårlig råd er arveklær en fantastisk greie. Og du kan ikke forvente at folk skal oppbevare dem for deg og doserer dem ut etter som ungene dine vokser. Når du får klær så går du gjennom dem med en gang, legger til side det du mener du kan bruke og gir det resterende til fetex (IKKE til dem du fikk dem av). Det går an å kjøpe Vakum poser som man suger luften utav, og vips, så tar de veldig liten plass. Merk dem og legg dem i en egen hylle i klesskapet, eller på toppen av skapet.

Gjenbruk av klær er bra både for økonomien og miljøet.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-11, 18:12   #17
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 9.023
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vi er ikke familiens søppelbøtte

Ser ikke problemet. Et nei takk, vi har ikke plass. Eller vi har allerede for mye, men takk.
Jeg ELSKER arvetøy. Det jeg ikke vil ha går til Fretex eller søpla.

__________________
Tuppa 04, Tassen 06, Spiren 09
Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-11, 18:42   #18
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.929
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vi er ikke familiens søppelbøtte

Er det slemt å tilby arveklær??

Vi har et søskenbarn til guttene våre som arver mye fra oss. Men jeg spør først om de vil ha da ... Og ja, de må kanskje ligge litt på ent hos de, men vi gidder ikke å lagre det i flere år for at de skal arve det etterhvert! Jeg har sagt at enten arver de det nå eller så får Fretex det med en gang. Det er for smått hos oss, da er det vel ikke vårt ansvar å lagre det dersom de vil ha det??

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-11, 18:58   #19
MegaMie
Multitaskingmaniac
 
MegaMie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Innlegg: 4.158
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Vi er ikke familiens søppelbøtte

Jeg digger å få arvetøy! Jeg har en kommode i boden som jeg putter det i etter størrelse, slik at det skal være lettere å finne det frem. Noen ganger glemmer jeg det og det blir for lite, men da sender jeg det videre.

Svigerinne og jeg har en grei ordning. Hun sier "nå har jeg en søplesekk med klær hjemme" og så kommer jeg opp dit og plukker ut det jeg har bruk for. Så slipper jeg å sitte med tøy vi ikke kommer til å bruke.

Ting som er ødelagt skjønner jeg at du ikke vil ha.

__________________
Stor 07 Mellom 09 Mini 13
MegaMie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-11, 19:06   #20
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.530
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vi er ikke familiens søppelbøtte

Om jeg spør noen om de vil ha noe som jeg ikke har bruk for lengre, så er det bare et spørsmål. Jeg prakker det ikke på dem, de kan si nei. Og noen ganger sier de ja og noen ganger nei, og jeg spør kanskje noen andre, før jeg kjører lampa/koppene/klærne/whatever til fretex eller loppemarked.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:08.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no