Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Bursdag for førsteklassing

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-09-14, 14:45   #21
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.890
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bursdag for 1. klassing

Sier det samme som Apple. Herlighet. Du er alene med ungene, har en stressende jobb og gutten selv vil på Leos. Kjør på.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-14, 17:19   #22
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.460
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bursdag for 1. klassing

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Sier det samme som Apple. Herlighet. Du er alene med ungene, har en stressende jobb og gutten selv vil på Leos. Kjør på.

Ja, har bestemt meg for det. Det er booket for mange uker siden. Alt jeg skal gjøre er å bake en kake, evt lage godteposer. Mulig jeg outsourcer godteposer til Leo's eller dropper helt. De andre i klassen får gjøre som de vil rett og slett og synes hva de vil. Så vidt jeg vet er det få andre der som er alene med barna. Det kommer mange andre anledninger til å ha en "skikkelig" bursdag.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-14, 17:22   #23
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.460
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bursdag for 1. klassing

Opprinnelig lagt inn av Cuyahoga, her.

Er det Leos lekeland som passer for deg, så er det Leos lekeland som passer for deg. Man trenger ikke please alle hele tiden, og i alle fall ikke perifere foreldre i klassen til noen andre enn bursdagsbarnet, som kanskje muligens mener noe om bursdager på lekeland. Da blir fort livet enda mer slitsomt enn det trenger være.

(Jeg arrangere niårsfest hjemme hos oss i ettermiddag, og jeg angrer på at jeg ikke outsourcet det. Akkurat nå er jeg for sliten til å synes at det er gøy, og det må være lov, tenker jeg.)

Ja, det er lov. Håper det går bra!

I 2. klasse for eldste leide jeg lokale for å ikke lage press for de andre i klassen. Nå går jeg for det gutten selv ønsker og hva som passer best for meg akkurat nå. Jeg kjenner det skal bli utrolig godt å bare dra visakortet etter endt bursdag. Greit at det er dyrt, men jeg står i det en gang i året. De er ikke så mange i klassen heller. Det er jo ikke gratis å ha hjemmebursdag heller sånn sett.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-14, 17:22   #24
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.460
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bursdag for 1. klassing

Opprinnelig lagt inn av Myria, her.

Lekeland er helt OK, men min erfaring er også at barna ikke leker så mye sammen. Det er mye to og to, og alltid et par som tusler rundt alene også.

Jeg tenker jeg får gå rundt litt og passe på at alle blir med i leken, at ingen går helt alene.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-14, 17:55   #25
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.692
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bursdag for 1. klassing

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Ja, har bestemt meg for det. Det er booket for mange uker siden. Alt jeg skal gjøre er å bake en kake, evt lage godteposer. Mulig jeg outsourcer godteposer til Leo's eller dropper helt. De andre i klassen får gjøre som de vil rett og slett og synes hva de vil. Så vidt jeg vet er det få andre der som er alene med barna. Det kommer mange andre anledninger til å ha en "skikkelig" bursdag.

Jeg frustreres over at man må forsvare sånne valg. Det er jo absolutt en skikkelig bursdag! Jeg skjønner ikke hvor slike holdninger kommer fra, det er så mye annet å bry hodet med.

__________________
2005 og 2010
Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-14, 17:58   #26
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.047
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bursdag for 1. klassing

Opprinnelig lagt inn av Apple, her.

Jeg frustreres over at man må forsvare sånne valg. Det er jo absolutt en skikkelig bursdag! Jeg skjønner ikke hvor slike holdninger kommer fra, det er så mye annet å bry hodet med.

Enig!
Vi hadde forøvrig 7årsdagen i gymsal og det var skikkelig slitsomt. Ikke noe jeg hadde arrangert alene.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-14, 18:22   #27
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.877
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bursdag for 1. klassing

Vi har satt bort så og si alle bursdager med begge gutta.

Med eldste har vi vært tre stk som har hatt det sammen. Det har gjort at vi har vært på badeland, gokart, bondegård, og i år skal vi på Tryvann sommerpark. Alle disse tingene koster mye penger, men i klassen til eldste startet med å kun feire med noen få allerede i 3. klasse. Vi ser på dette som en greie som alle guttene i klassen kan få glede av. Nå går de i 7. klasse, og det er vel siste gangen vi klarer å få de til å feire sammen.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-14, 21:56   #28
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.460
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bursdag for 1. klassing

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Enig!
Vi hadde forøvrig 7årsdagen i gymsal og det var skikkelig slitsomt. Ikke noe jeg hadde arrangert alene.

5-årsdagen hans var i gymsal, hektisk men greit. Da fikk jeg hjelp men hjelpen er i år i Spania.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-14, 21:57   #29
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.460
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bursdag for 1. klassing

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Vi har satt bort så og si alle bursdager med begge gutta.

Med eldste har vi vært tre stk som har hatt det sammen. Det har gjort at vi har vært på badeland, gokart, bondegård, og i år skal vi på Tryvann sommerpark. Alle disse tingene koster mye penger, men i klassen til eldste startet med å kun feire med noen få allerede i 3. klasse. Vi ser på dette som en greie som alle guttene i klassen kan få glede av. Nå går de i 7. klasse, og det er vel siste gangen vi klarer å få de til å feire sammen.

Smart! Jeg vet ikke når de andre har bursdag, har ikke fått noe info om det, ellers kunne jeg godt foreslått felles feiring.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-14, 22:09   #30
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Bursdag for 1. klassing

Opprinnelig lagt inn av Cuyahoga, her.


(Jeg arrangere niårsfest hjemme hos oss i ettermiddag, og jeg angrer på at jeg ikke outsourcet det. Akkurat nå er jeg for sliten til å synes at det er gøy, og det må være lov, tenker jeg.)

Jeg har hatt 7 års bursdag her hjemme i dag og både jeg og mannen var helt utkjørt etterpå. Følte at jeg ikke gjorde annet enn å korrigere unger som prøvde å ha putekrig med sofaputene, hoppe ned fra altanen og lekesloss. Ble en veldig kontrast til 5 års dagen vi hadde forrige helg der jentene satt fint og holdt på med formingsaktiviteter. Nå har vi ikke noe lekeland i nærheten, men akkurat nå virket det som et bedre alternativ enn det vi hadde her hjemme i dag.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-14, 22:13   #31
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.460
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bursdag for 1. klassing

Opprinnelig lagt inn av zinatara, her.

Jeg har hatt 7 års bursdag her hjemme i dag og både jeg og mannen var helt utkjørt etterpå. Følte at jeg ikke gjorde annet enn å korrigere unger som prøvde å ha putekrig med sofaputene, hoppe ned fra altanen og lekesloss. Ble en veldig kontrast til 5 års dagen vi hadde forrige helg der jentene satt fint og holdt på med formingsaktiviteter. Nå har vi ikke noe lekeland i nærheten, men akkurat nå virket det som et bedre alternativ enn det vi hadde her hjemme i dag.

Så kjent det hørtes ut bortsett fra at det gjaldt niårsdagen i vinter, i gymsal. Det var da jeg bestemte meg for at brorens skulle være "lettvint", altså kjøpe seg fri.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-14, 22:34   #32
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.460
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bursdag for førsteklassing

Det blir Leo's. Invitasjoner delt ut i dag.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-14, 22:30   #33
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.460
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bursdag for førsteklassing

Bursdagen er overstått. Guttene (og søster med venninner) koste seg veldig, svette og fornøyde.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-14, 22:31   #34
Acino
passe nerd
 
Acino sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 5.443
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Bursdag for førsteklassing

Så bra!!

__________________
4 barn i hjertet, 2 av de her med oss: gutt og jente 2010
Acino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-14, 22:51   #35
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 41.012
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bursdag for førsteklassing

Så bra. Jeg synes bursdag på Leo's er bra. Ungene har det jo supert.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-14, 08:34   #36
Tuppen
...
 
Tuppen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.892
Tuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Bursdag for førsteklassing

Flott. Vi har hatt/vært i flere lekelandsbursdager. Jeg syns ikke det blir mindre leking sammen der enn når vi har hatt feiring hjemme. I en gymsal vil bråket/leken være "overalt" og jeg har opplevd at de mer forsiktige barna trekker seg unna og bare vil se på eller gå vekk. På lekeland blir det ikke like intenst på alle områder.
I vår klasse er det også vanlig å feire sammen 2-3 stykker, det syns jeg er topp.

Tuppen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-14, 09:26   #37
Høns
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 1.446
Høns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Bursdag for førsteklassing

Gå for lekeland om det passer deg best og bursdagsbarnet ønsker det!

Jeg opplever at lekelandbursdager i mindre grad styrker de sosiale relasjonene mellom barna, enn hjemmebursdager. Men dette er en bursdag av flere, så det er jo ingen krise.

Selv valgte vi å arrangere klassebursdag for å bygge de sosiale relasjonene. Men da hadde vi tid pog overskudd, og var flere foreldre.

Høns er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-14, 09:38   #38
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bursdag for førsteklassing

Ja guri land, folk må da kunne feire på Leo´s med god samvittighet. Jeg kan være enig i at det kan være uheldig hvis absolutt alle velger den løsningen, men det har jeg til nå ikke opplevd. Noen velger det, noen har hjemme, noen har i gymsal, noen har ute, noen har på bowling osv osv. Det er fortsatt stor variasjon og man må velge ut fra de forutsetninger og muligheter man har uten at alle skal _tenke sitt_ om det. Så bra det ble vellykket!

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-14, 10:58   #39
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.460
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bursdag for førsteklassing

Vi var tre voksne der som passet på hele tiden. Alle hadde noen å være med, ingen lekte alene, alle så ut til å kose seg. Eneste aberet var at det var et ballrom der som absolutt ikke var trygt for de såpass små barna. For mange barn i rommet, for store baller. Det kunne endt svært galt, så jeg endte opp med å ta "våre" gutter ut av det og si at de ikke kunne være i det rommet. Skriftlig klage/varsel ble levert da vi forlot stedet slik at de kan gjøre noen tiltak med akkurat det rommet. Jeg måtte stå der og passe på våre den tiden de var der, passet på at ingen kom til skade. De kunne fort blitt trødd på der evt blitt liggende under alle ballene og ikke fått puste.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:49.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no