Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Flere slutter å vaksinere, WHO frykter utbrudd av meslinger

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-03-10, 16:38   #121
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Flere slutter å vaksinere, WHO frykter utbrudd av meslinger

Opprinnelig lagt inn av bina, her.


Punkt 2: jeg syns det er litt komisk at mange lar seg provosere av at jeg ikke lar meg provosere av at andre gjør valg som er frivillige. Jeg syns fortsatt dette er litt rart, for å si det mildt.

Og jeg priser meg lykkelig over enkeltmenneskers vilje til å engasje seg og kreve forandring. Hvor ville vi vært uten menneskene som provoserte seg over urettferdighet, mon tro?

__________________
2003 2007 2009 2011
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-10, 17:55   #122
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on
 
Mrs. Longbottom sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.212
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Flere slutter å vaksinere, WHO frykter utbrudd av meslinger

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Og jeg priser meg lykkelig over enkeltmenneskers vilje til å engasje seg og kreve forandring. Hvor ville vi vært uten menneskene som provoserte seg over urettferdighet, mon tro?

Ja, slik tenker jeg og.

__________________
Snupsen -05 og Rusket -10
Some people are like a Slinky... not really good for anything, but you still can't help but smile when you shove them down the stairs
Mrs. Longbottom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-10, 18:01   #123
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Flere slutter å vaksinere, WHO frykter utbrudd av meslinger

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Og jeg priser meg lykkelig over enkeltmenneskers vilje til å engasje seg og kreve forandring. Hvor ville vi vært uten menneskene som provoserte seg over urettferdighet, mon tro?

Godt sagt. Jeg synes denne "jeg bryr meg ikke om hva andre mennesker gjør"-mentaliteten mange innehar er ganske skremmende. For noen år siden (eller i dag, i endel andre land) hadde de himlet over et forbud mot å slå barna sine. Man er jo tross alt barnas foreldre og det er ens egen business hva man gjør bak husets fire vegger.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-10, 21:35   #124
Maylen
På lukket avdeling
 
Maylen sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: På lukket avdeling
Innlegg: 1.430
Blogginnlegg: 3
Maylen er populærMaylen er populærMaylen er populærMaylen er populærMaylen er populærMaylen er populær
Standard

Sv: Flere slutter å vaksinere, WHO frykter utbrudd av meslinger

Jeg kjenner noen veldig godt som har ett alkoholproblem pga psyke og gjerne drikker hver dag.
Det er jo ikke ulovlig, så jeg burde muligens ikke bry meg?

Maylen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-10, 22:10   #125
Blåbær
Tankefull
 
Blåbær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 5.944
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Flere slutter å vaksinere, WHO frykter utbrudd av meslinger

Vi trenger noen vaksinemotstandere i denne tråden kjenner jeg. Da kan bina som er litt likegyldig til hele tema få være i fred.

Selv hiver jeg meg på -koret og er veldig glad for at jeg personlig ikke kjenner noen som velger å ikke vaksinere.

__________________
Mor til: Sjarmtrollet 04 og Minitrollet 08.
Blåbær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-10, 22:22   #126
Maya80
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.303
Maya80 er populærMaya80 er populærMaya80 er populærMaya80 er populær
Standard

Sv: Flere slutter å vaksinere, WHO frykter utbrudd av meslinger

Nå går min datter på en skole med en del barn som kan få fatale følger av folk som lar være og vaksinere barna sine om dem blir smittet som følge av det valget, så når jeg leser sånne artikler så får jeg frysninger. Att folk kan være så idiotiske og mene noe sånt er for meg helt ufattelig.

Maya80 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-10, 22:38   #127
Imma
Ikke altetende
 
Imma sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 2.655
Imma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Flere slutter å vaksinere, WHO frykter utbrudd av meslinger

Opprinnelig lagt inn av bina, her.

J
Jeg ser på dette som en slags ideologisk diskusjon fordi det handler om menneskesyn. Jeg mener at de aller fleste mennesker tar valg etter beste evne, og at det ikke er farlig om folk velger forskjellig. Jeg er veldig for at mennesker skal ha frihet til å velge innenfor alt som er fornuftig og rimelig at de skal få velge. Så kan det selvsagt diskuteres hva som er fornuftig og rimelig, og egentlig hadde jeg vel forventet at det var DET diskusjonen skulle gjelde, og ikke hvorvidt jeg forsvarte andres rett til å velge noe de har rett til å velge.
.

Den setningen som er uthevet føler jeg for å si noen ord om.
For det første så er den litt naiv, i og med at folks reelle valgfrihet blir begrenset av svært mange andre faktorer enn lovverket, blant annet kultur, klasse og demografiske forhold.
For det andre mener jeg at et samfunn har et moralsk ansvar for å beskytte dem som ikke kan snakke sin egen sak, som barn i vaksinasjonsspørsmål.
For det tredje mener jeg at et valg som kan få så store individuelle og samfunnsmessige konsekvenser på en eller annen måte må valideres så man vet at den kunnskapen de bygger sine valg på er gyldig. Etter beste evne er ikke alltid godt nok. Det kan være fatalt dersom beste evne ikke er godt nok. Jeg har jobbet mye med begreper som "autonomi" og "informerte valg". Og så lenge man som samfunn og enkeltperson ikke kan gå god for at den som gjør et valg har grunnlag for å gjøre et informert valg kan det heller ikke bare skrives av på kontoen for bad choices. Det blir i mine øyne en ganske så umoralsk ansvarsfraskrivelse.

La oss gå tilbake til eksemplet med guttungen som droppet ut av skolen, fordi han hadde rett til det, og ingen brydde seg. Han gikk glipp av undervisningen om vaksine. Etterpå fikk han høre noen velformulerte ord fra en homeopat om hvor forferdelig vaksiner er. Året etter velger han etter beste evne å ikke vaksinere barnet sitt. Det har han rett til, og ingen bryr seg med å si noe. Barnet får meslinger og hjernebetennelse, og lever resten av livet blind og døv.
Hvilke ansvar har samfunn og enkeltmenneske overfor disse to skjebnene? Ingen? Det er fritt valg? Pappaen kan skylde seg selv, som ikke hadde nok kunnskap til å takke ja til vaksinen?

Imma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-10, 01:14   #128
Kråka
 
Kråka sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.313
Kråka er litt kulKråka er litt kulKråka er litt kul
Standard

Sv: Flere slutter å vaksinere, WHO frykter utbrudd av meslinger

Heier på bina og er heller ikke opprørt. Så lenge myndighetene ikke krever, forlanger eller innfører tvangsvaksinering så er dette fortsatt helt valgfritt å vaksinere.

Hvordan tror dere det blir med tvangsvaksinering? Hvordan skal de som ikke vaksinerer straffes? Fengsel, bøter? Hva blir riktig. Hvem sitter med vaksinefasiten??

Kråka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-10, 02:15   #129
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.402
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Flere slutter å vaksinere, WHO frykter utbrudd av meslinger

Opprinnelig lagt inn av Kråka, her.

Hvordan tror dere det blir med tvangsvaksinering? Hvordan skal de som ikke vaksinerer straffes? Fengsel, bøter? Hva blir riktig. Hvem sitter med vaksinefasiten??

Som det står oven så finnes dette i f.eks. USA (usikker på om det gjelder alle stater). Barna får ikke begynne skolen om de ikke er vaksinert (om det ikke finnes spesielle grunner til at barnet ikke skal vaksineres).

Pelen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 21-03-10, 02:47   #130
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Flere slutter å vaksinere, WHO frykter utbrudd av meslinger

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Som det står oven så finnes dette i f.eks. USA (usikker på om det gjelder alle stater). Barna får ikke begynne skolen om de ikke er vaksinert (om det ikke finnes spesielle grunner til at barnet ikke skal vaksineres).

Det stemmer i alle fall her vi bor også. Og det er realtivt mange flere vaksiner man må ha, enn det som anbefales i Norge, blant annet vaksine mot vannkopper. Også barnehagen har krav om vaksiner. Men man kan jo unngå dette kravet ved å velge privatskoler som ikker har krav om vaksine, eller bedrive homeschooling, som er realtivt utbredt her i forhold til i Norge.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-10, 03:06   #131
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.402
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Flere slutter å vaksinere, WHO frykter utbrudd av meslinger

Opprinnelig lagt inn av Milfrid, her.

Det stemmer i alle fall her vi bor også. Og det er realtivt mange flere vaksiner man må ha, enn det som anbefales i Norge, blant annet vaksine mot vannkopper. Også barnehagen har krav om vaksiner. Men man kan jo unngå dette kravet ved å velge privatskoler som ikker har krav om vaksine, eller bedrive homeschooling, som er realtivt utbredt her i forhold til i Norge.

Ja, det er mer vaksiner her også. Herremannen slapp vannkopper da han har hatt det, men man må ta samme vaksiner som man tar i Norge flere ganger også. I tillegg så tror jeg det var noen Hepatitt som man ikke tar i Norge (eller som vi har tatt ved reise). Jeg tror at Herremannen var nødt å ta 10 vaksiner eller noe når vi flyttet hit. I Norge tar man vel noen vaksiner når man

Pelen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 21-03-10, 08:41   #132
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Flere slutter å vaksinere, WHO frykter utbrudd av meslinger

I UK, særlig London har utbrudd av meslinger nå blitt et ganske stort problem. En økende andel av middelklassen vaksinerer ikke barna sine og det begynner å bli et stort problem. De jeg kjenner som ikke vaksinerer har overhode ikke en tanke i hode for konsekvensen, eller et snev av samvittighet for den risikoen de utsetter andre barn for. De er ikke redde for at barna får meslinger fordi det er jo ikke farlig å få meslinger når du blir behandlet på det dyre private sykehuset de får behandling på uansett (i samme åndedrag sier de ofte også at de selvfølgelig skjønner at det kan være farlig å få meslinger skulle man bodd i andre deler av verden )

Uansett, poenget mitt er at det er interessant at det i Norge er som i UK, de resurssterke som i økende grad velger å gå vekk fra vaksiner. De som er så kloke i hode sitt at de kan fnyse litt av vitenskapen liksom, de gjør sin egen research og vet dermed bedre.

Når det gjelder påstanden om at det ikke er påbudt ved lov, og dermed et individuelt valg så er det greit nok. Men noen ganger synes jeg det er helt legitimt å "fordømme" andre menneskers personlige valg. Særlig når de valgene man tar så til de grader styres av en pur egoistisk tankegang som beviser at man ikke evner se lenger en til meg, mine og mitt.

Jeg er helt for et påbud for vaksiner til de barn som går i barnehage og på skole. Dette av hensyn til de barn som ikke kan få vaksiner, stakkars de foreldre som må forholde seg til den frykten for at barnet skal bli smittet av andre barn med arrogante bedrevitende foreldre.

Se forøvrig:

'Why should all our children be at risk because a few middle-class idiots have conspiracy theories against the medical establishment?'

http://www.dailymail.co.uk/femail/ar...hild-risk.html

Measles is soaring in Britain, putting two million unvaccinated children at risk, public health experts warn.

http://www.independent.co.uk/life-st...s-1765876.html

__________________
"Try Again, Fail Again, Fail Better" (Samuel Beckett)
Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-10, 09:14   #133
gajamor
Travelt opptatt
 
gajamor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 6.839
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Flere slutter å vaksinere, WHO frykter utbrudd av meslinger

Den første linken din, Lisa, var virkelig skremmende. Stakkars barn som blir utstøtt pga foreldrenes valg. Og det kommer til å bli verre hvis spredningen fortsetter. Bestemora mi ble utestengt fra all leik og skole pga (falsk) mistanke om at hun var smittet av tuberkolose. Lærerinna brente skoleveska hennes, og vennene ville ikke være i nærheten av henne.

__________________
Litjtausa 06. Lille skatt 07
gajamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-10, 11:19   #134
Ulvefar
I menneskeham
 
Ulvefar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Innlegg: 2.378
Ulvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt av
Standard

Sv: Flere slutter å vaksinere, WHO frykter utbrudd av meslinger

Opprinnelig lagt inn av Kråka, her.

Heier på bina og er heller ikke opprørt. Så lenge myndighetene ikke krever, forlanger eller innfører tvangsvaksinering så er dette fortsatt helt valgfritt å vaksinere.

Faktisk riktig, men irrelevant siden dette er noe alle vet.

Opprinnelig lagt inn av Kråka, her.

Hvordan tror dere det blir med tvangsvaksinering? Hvordan skal de som ikke vaksinerer straffes? Fengsel, bøter? Hva blir riktig. Hvem sitter med vaksinefasiten??

Omtrent som med bilbeltetvang, tvangsinnføring av vitnemål når man søker på en jobb, tvangsinnkreving av skatt, og alle de andre fæle tvangene.

Ingen sitter med vaksinefasiten -det er defor vi har forskere, ikke bare lærebøker. Men det unnskylder ikke folk som handler mot bedre vitende.

__________________
Storesøster (01) og Pluttungen (05)

Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Ulvefar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-10, 11:21   #135
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Flere slutter å vaksinere, WHO frykter utbrudd av meslinger

Opprinnelig lagt inn av Ulvefar, her.

Faktisk riktig, men irrelevant siden dette er noe alle vet.

Omtrent som med bilbeltetvang, tvangsinnføring av vitnemål når man søker på en jobb, tvangsinnkreving av skatt, og alle de andre fæle tvangene.

Godt sagt. Motstanderne setter det jo veldig på spissen.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-10, 10:09   #136
bina
Ustabil
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 4.405
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Flere slutter å vaksinere, WHO frykter utbrudd av meslinger

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Som det står oven så finnes dette i f.eks. USA (usikker på om det gjelder alle stater). Barna får ikke begynne skolen om de ikke er vaksinert (om det ikke finnes spesielle grunner til at barnet ikke skal vaksineres).

I Norge har vi skoleplikt. Og det pussige er at selv om jeg åpenbart er i mindretall her i denne tråden, så er jeg jo på linje med staten Norge. For jeg mener også at skole burde være både en rett og en plikt, og noe som er så viktig at man ikke skal tillate utstøting i fra. Og at vaksiner sånn sett er mindre viktig enn skolegang. Mens jeg oppfatter med det du beskriver over her, hvis det skulle vært innført i Norge, at man setter vaksiner over skolegang i forhold til viktighet.

Når det gjelder USA er privatskoler mye mer utbredt enn her, og det finnes helt sikkert et skoletilbud til vaksinemotstanderne også. Men hvis den norske offentlige skolen skulle nekte å ta i mot uvaksinerte barn, da ville man etter min oppfatning være helt på ville veier.

Og hvis man skulle ha et slikt system, hvorfor i all verden er det da godt nok med legeerklæring for å slippe å vaksinere og likevel få gå på skole?

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-10, 10:11   #137
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Flere slutter å vaksinere, WHO frykter utbrudd av meslinger

Bina, det er undervisningsplikt i USA også. I Norge kan man også hjemmeundervise.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-10, 10:14   #138
bina
Ustabil
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 4.405
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Flere slutter å vaksinere, WHO frykter utbrudd av meslinger

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Bina, det er undervisningsplikt i USA også. I Norge kan man også hjemmeundervise.

Så du og mange med deg mener altså at hvis foreldrene ikke vil vaksinere barna sine, uansett årsak, så skal barna nektes skolegang? Det hørtes jo veldig smart og fornuftig ut?

Men det er kanskje i tråd med det samfunnet en del av dere ønsker, er jo ingen vits i at folk sitter inne med kunnskap selv, det eneste de trenger å vite er at de skal hoppe når noen ber dem hoppe, og ellers stille seg i kø og gjøre det de får beskjed om. De trenger vel ikke å kunne lese, skrive og regne og sånt.

Hjemmeskole er jo et utmerket alternativ, spesielt når det er foreldrene som står for undervisningen, og foreldrene kanskje ikke er så skoleflinke selv. Så blir barnas undervisning mangelfull, og så får de barn, som de ikke vaksinerer, og så får vi endelig et skikkelig klasseskille i Norge. Det høres ut som en god plan!

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-10, 10:18   #139
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Flere slutter å vaksinere, WHO frykter utbrudd av meslinger

Opprinnelig lagt inn av bina, her.

Så du og mange med deg mener altså at hvis foreldrene ikke vil vaksinere barna sine, uansett årsak, så skal barna nektes skolegang?

Nei, det sa jeg ikke.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-10, 10:57   #140
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Flere slutter å vaksinere, WHO frykter utbrudd av meslinger

Opprinnelig lagt inn av bina, her.

Men det er kanskje i tråd med det samfunnet en del av dere ønsker, er jo ingen vits i at folk sitter inne med kunnskap selv, ...

Nei, det er motsatt, man ønsker jo at folk skal ha kunnskap (i motsetning til synseføling) og ta valg ut fra det. Når man ser hva slags argumenter vaksinemotstandere (og spesielt når det gjelder meslinger da) kommer med så er det jo helt klart at det er ikke kunnskap de er fylt med.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no