Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Fyll til adventskalender

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-09-14, 22:36   #41
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.850
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fyll til adventskalender

Er da ikke galne fordi vi liker jul og ordner ting tidlig. Noen liker å starte tidlig, andre liker å starte noen dager før julaften, det er godt vi er forskjellige.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-14, 22:43   #42
Snippa
Jo flere jo bedre...
 
Snippa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.072
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fyll til adventskalender

Kalender og julegaver pleier å være i boks lenge før desember. I desember vil jeg kose meg med kakebaking, pynt, fred og ro

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-14, 22:44   #43
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.403
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Fyll til adventskalender

Opprinnelig lagt inn av Chablis, her.

Er da ikke galne fordi vi liker jul og ordner ting tidlig. Noen liker å starte tidlig, andre liker å starte noen dager før julaften, det er godt vi er forskjellige.

Ja, det er det. Jeg spøker egentlig bare litt, klart det er greit å være tidlig ute! Men jeg må innrømme at jeg ikke liker å tenke på jul og glede meg til det i september.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-14, 22:44   #44
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.850
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fyll til adventskalender

Opprinnelig lagt inn av Snippa, her.

Kalender og julegaver pleier å være i boks lenge før desember. I desember vil jeg kose meg med kakebaking, pynt, fred og ro

Samme som her, desember skal nytes uten å kjøpe kalender eller julegaver.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-14, 22:49   #45
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.031
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fyll til adventskalender

Hvorfor er vi så gale som gleder oss til jula nå? Jeg syns da ikke dere er gale eller tullinger om dere venter til midten av desember å tenke jul.

Som jeg skrev tidligere, så er ikke jul bare juledagene for meg. Jul for meg en følelse, nærmest en sinnstilstand. Jul er lukten av kanel-te på en kjølig ettermiddag, det er knasende iskalde blader på bakken en klar høstmorgen, det er fyr i peisen og regn piskende mot ruta en sen helgekveld, samtidig som det er julelys i mørke hus, tenning av julegrana på torget, den stooore kakemannen i ungenes hender når julegatene åpnes. Det er lukter, smaker, tanker, opplevelser og følelser...det er rett og slett en del av meg.

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-14, 23:05   #46
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fyll til adventskalender

Opprinnelig lagt inn av Taien, her.

Jeg syns da ikke dere er gale eller tullinger om dere venter til midten av desember å tenke jul.

Men det synes jeg. Neida (joda).

Opprinnelig lagt inn av Taien, her.

Som jeg skrev tidligere, så er ikke jul bare juledagene for meg. Jul for meg en følelse, nærmest en sinnstilstand. Jul er lukten av kanel-te på en kjølig ettermiddag, det er knasende iskalde blader på bakken en klar høstmorgen, det er fyr i peisen og regn piskende mot ruta en sen helgekveld, samtidig som det er julelys i mørke hus, tenning av julegrana på torget, den stooore kakemannen i ungenes hender når julegatene åpnes. Det er lukter, smaker, tanker, opplevelser og følelser...det er rett og slett en del av meg.

Åh. Jaa! AKKURAT sånn er det! Jeg kunne ikke forklart det bedre selv. Føler meg som sagt veldig alene om å ha det sånn, jeg synes alle rundt meg klager og syter over julen og ikke skjønner greia, mens jeg føler meg helt unormal som i det hele tatt gleder meg.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-14, 23:17   #47
Acino
passe nerd
 
Acino sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 5.438
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Fyll til adventskalender

Jeg kaller det vinter jeg, Taien.
Glad i julen jeg også - men for hyggen, tradisjonene osv sin skyld(ikke kristen).
Julen for meg er nettopp 23.desember-nyttår. Det holder det. Men jeg koser meg i oppladingen til jul med å tenke ut gaver(liker å gi noe jeg tror kan passe pluss lavt budsjett gjør at jeg må starte ekstra tidlig), bake osv. Så nei, dere er ikke galne. Jeg har kjøpt noen gaver alt jeg også og jo, når jeg tenker etter så gleder jeg meg til å pynte juletre sammen med ungene.

__________________
4 barn i hjertet, 2 av de her med oss: gutt og jente 2010
Acino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-14, 23:23   #48
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fyll til adventskalender

Julen for meg er fra 1. søndag i advent, da er det "på ordentlig", og jeg blir helt ellevill.
25. desember er det så og si slutt for min del, da er jeg litt halvtrist og føler det er over. Jeg elsker førjulstiden, det er den som er hele greia for meg.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-14, 08:16   #49
Miromurr
Tøff i frakk
 
Miromurr sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.016
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Fyll til adventskalender

Fyll til adventskalender? Her er en fin variant, 24 stk, en til hver dag i advent.

__________________
Rabalder -07, Sjarmøren -09, Mini -17
Join the nerds, we have pi
Miromurr er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-14, 22:48   #50
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.403
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Fyll til adventskalender

Dere som er så tidlig ute med gavene, hva har dere kjøpt? Tips?

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-14, 08:07   #51
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fyll til adventskalender

Jeg bestiller mye over nett, blant annet fra iHerb. Mye hudpleie, barneprodukter (til venner og familie med barn), matvarer jeg vet de liker og bruker osv.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-14, 08:53   #52
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.850
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fyll til adventskalender

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Dere som er så tidlig ute med gavene, hva har dere kjøpt? Tips?

Mange av barna får vinterjakker i år,noen får akematter og noen får leker.
Mamma får bilde av seg og pappa som en lokal kunster lager. Noen av de andre får ullteppe,poul pava, Willow tree figurer,øredobber++

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-14, 21:58   #53
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.403
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Fyll til adventskalender

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Dere som er så tidlig ute med gavene, hva har dere kjøpt? Tips?

Tre gaver kjøpt i går på tilbud. Flotte Clarins gavepakker. Da har jeg faktisk fem gaver.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-14, 22:23   #54
jolie
Kom ut av tellinga.
 
jolie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8.284
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fyll til adventskalender

Opprinnelig lagt inn av Miromurr, her.

Fyll til adventskalender? Her er en fin variant, 24 stk, en til hver dag i advent.

Med den der er det bare på nyttårsaften du ikke kan ta en øl til frokost. 30 flasker.

__________________
- 06 og 07 -
jolie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-14, 22:25   #55
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.031
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fyll til adventskalender

Jeg har kommet godt i gang med kalenderne jeg lager (4 stk). Til guttas kalender har jeg fått fyll til 5 luker, til en alternativ kalender har jeg til 6 luker og den jeg gir til min mams har jeg fått 3 luker ferdig.

Det er jeg superfornøyd med!

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-14, 22:43   #56
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.403
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Fyll til adventskalender

Opprinnelig lagt inn av Taien, her.

Jeg har kommet godt i gang med kalenderne jeg lager (4 stk). Til guttas kalender har jeg fått fyll til 5 luker, til en alternativ kalender har jeg til 6 luker og den jeg gir til min mams har jeg fått 3 luker ferdig.

Det er jeg superfornøyd med!

Så flink du er!

Mine to er usikre på om de vil ha legokalender eller pakkekalender. De må snart bestemme seg.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-14, 23:10   #57
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.850
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fyll til adventskalender

Her ble det plutselig endret fra 8 gaver til 24 gaver til mamma sin kalender, så nå mangler jeg mange gaver der.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-14, 09:22   #58
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fyll til adventskalender

Jeg så en genial kalender en gang. Vurderer jammen den i år!
Det var et middels stort skap i tre, sånn type nøkkelskap bare litt større (må jo passe til gavene). Det var malt i julefarger og en julenisse i glansbilde eller noe var limt på (decoupage). Hver morgen var det en kalendergave inne i skapet, som på mystisk vis hadde dukket opp der i løpet av natta.

Julekalendere er jo kjekt uansett, men tenk så spennende for en liten tass å åpne det skapet og se at det plutselig ligger en gave der om morgenen. Magisk! Og så kan de jo ha det skapet resten av livet, for et minne.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-14, 09:25   #59
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fyll til adventskalender

Hehe, det skapet høres mest ut som noe jeg er glad for å slippe å ha i hus. Og så liker jeg ikke kalendere som begrenser størrelsen og fasongen på gaven.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-14, 09:26   #60
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.680
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fyll til adventskalender

Jeg vurderer om jeg ikke skal ha gavekalender til gutta i år. (de kommer nok til å nekte), men det blir mye ræl med 48 gaver - det blir ikke bare sokker, truser og lego heller - det blir mye "plastikkræl" fra ebay. Kan noen tipse om kalendergaver som 1: gutta vil like og som 2: ikke blir for dyr og som 3: ikke medfører mengde av rælete leker/ting?

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no