Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Konfirmant i 2015

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-04-15, 22:51   #101
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Konfirmant i 2015

Jeg er virkelig ikke noen kakepynter og heldigvis skal jeg lage en kake som ikke trenger å pyntes så veldig. Hva de andre som skal bake gjør, det vet jeg ikke og det bekymrer meg ikke heller.

Jeg begynner å lure på om jeg rett og slett har et litt for avslappet forhold til dette? Jeg burde kanskje tenke litt mer på duker og bordpynt snart?

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-15, 22:58   #102
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant i 2015

Jeg skal bestille marsipankaken, altså. Men alt annet skal jo bakes.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-15, 23:01   #103
Krem
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.837
Krem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt likt
Standard

Sv: Konfirmant i 2015

Ingen marsipan-kake her, men red velvet er ønsket. Prøvde meg på å foreslå en stygg plastfigur av konfirmant, men ble nedstemt. Så foreslo jeg at vi printet sånn spiselig bilde av konfirmanten, men ble nedstemt. Til sist foreslo jeg printet bilde av meg, 9 måneders graviditet og fødsel tross alt. Da gikk den blivende konfirmant...

Krem er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-15, 23:09   #104
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Konfirmant i 2015

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-15, 23:12   #105
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant i 2015

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-15, 11:45   #106
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant i 2015

Jeg bestiller marsipankake, så den blir iallfall fint pyntet. Ellers kjøper jeg kransekake og setter på en sånn figur på toppen. Har planer om å bake to andre kaker selv (ostekake og gulrotkake) og får så hjelp av mor, svigerinner, venninner til å bake resten. Men hvor mange kaker trenger man egentlig til 32 personer?

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-15, 15:36   #107
ming
i tåkeheimen
 
ming sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.835
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Konfirmant i 2015

Vi blir 30, og jeg satser på at 6 kaker er nok. Har outsourcet alle. Koldtbord lager vi selv - det var gresselig dyrt med catering, syns jeg. En venninne har konfirmasjon dagen etter oss, og skal også lage selv, så da lager vi dobbelt opp av div. salater og deler. Kjole til mor og konfirmant skal vi ut og kikke på i morgen. Det samme med duk, bordpynt og denslags. Hun vil ha "skitne" pasteller. Vi får se hva vi finner.

Frøkna får gitar og gitarveske (sånn til å bære på ryggen) hos oss. Jeg driver og drodler på tale, mens mannen drodler på en pp eller noe med bilder og med konfirmantens sang som lydspor (hun har sunget siden før hun kunne snakke, så det er litt å ta av).

Jeg er på utkikk etter en allsang eller to som kan egne seg. Ikke av typen hjemmesnekra, det får jeg litt neller av ...

Ingen panikkangst så langt.

__________________
2000, 2003, 2010
og engelen Guro 2011
ming er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-15, 16:02   #108
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant i 2015

Min mor mener at vi bør ha minst 10 kaker på 32 personer? Jeg synes det er veldig mye. Samtidig, vi kan jo invitere venner og naboer på kaker dagen etter, så vi blir nok kvitt restene. Catering er dessverre spinndyrt, men jeg har ikke sjanse i havet til å klare å lage all maten selv. Lite kjøkken/oppbevaringsplass og tidsnød.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-15, 17:05   #109
ming
i tåkeheimen
 
ming sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.835
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Konfirmant i 2015

Vi har konfirmasjon 2. mai, og jeg har dermed fri dagen før. Da kan jeg bruke skolekjøkkenet og kjølerommet der (låner lokaler på jobb). I tillegg har jeg jobbet med lokale læreplaner i ferien, og har dermed litt avspasering til gode. Tar en dag uka før for å lage den maten som kan stå seg noen dager/fryses ned.

10 kaker på 32 personer??!! Det hørtes mye ut, men kanskje er det jeg som har beregnet lite?? Hmm ... Nå ble jeg usikker, kjenner jeg. Jeg kan jo sveive sammen en pavlova og noe brownies i tillegg til de vi har + noe is evt.

__________________
2000, 2003, 2010
og engelen Guro 2011
ming er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-15, 17:14   #110
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant i 2015

Jeg begynner å bli veldig fornøyd med å ha bestilt lunsj på restaurant. Ikke ser det ut som det er noe dyrere enn catering heller. Vi blir så få at jeg ikke kom på noen annen måte å gi det litt festpreg på.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-15, 17:18   #111
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant i 2015

Hva koster det med lunsj på restaurant da, allium? Catering koster 275 pr. snute.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-15, 17:22   #112
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant i 2015

350 for tre retter.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-15, 17:25   #113
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant i 2015

OK, hvis vi var få (jeg synes 32 er mange)ville jeg helt klart valgt restaurant. Deilig å slippe pynting og dekking av bord, for ikke å snakke om oppvask.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-15, 18:37   #114
Rabbit
Langøret
 
Rabbit sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I byen..
Innlegg: 3.462
Rabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt likt
Standard

Sv: Konfirmant i 2015

Vi er en veldig liten familie, vi blir 16 voksne og en treåring. Da var det greit å bestille koldtbord, jeg har heller ikke verdens største kjøkken og lagringsplass. Dessuten klarte jeg å bestille tidlig nok i år (lærte fra ifjor ) så de rekker å kjøre det ut, skal bli flott å kunne ta i mot maten hjemme istedenfor å måtte kjøre og hente det.

Rabbit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-15, 10:33   #115
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Konfirmant i 2015

Vi er 35 og jeg har bestilt en stor bløtkake (24 biter) og i tillegg baker jeg 5 kaker. Det får holde. Lager et fat med frukt ved siden av. Har altid en glutenfri og en melkefri kake.
Siden vi skal pynte med skjell og ha alt i blått og grønt skulle konditoren ta det temaet med seg i pyntinga av kaka også. De skriver navnet hans og dato på.

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-15, 11:17   #116
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Konfirmant i 2015

Vi har 11 kaker/pai/hvetekrans til 38 personer (vet ikke helt om alle kommer). Det er garantert altfor mye, men konfirmanten er veldig fornøyd med det.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-15, 14:02   #117
Rabbit
Langøret
 
Rabbit sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I byen..
Innlegg: 3.462
Rabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt likt
Standard

Sv: Konfirmant i 2015

Jeg har outsorcet litt av bakingen i år og tror vi ender med 6 kaker. Regner med det holder greit for vår lille familie.

Rabbit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-15, 22:14   #118
ming
i tåkeheimen
 
ming sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.835
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Konfirmant i 2015

I dag har vi vært på shopping. Kjole og sko til konfirmanten, kjole til meg samt diverse bordpynt og dill. Kjekt å få unna alt sånt på ett raid. Mangler bare klær til gutta.

__________________
2000, 2003, 2010
og engelen Guro 2011
ming er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-15, 22:39   #119
livit
Duracell
 
livit sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rivieraen-Vestfold
Innlegg: 3.776
livit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Konfirmant i 2015

Da hjelper det seg her:
Klær og sko til konfirmanten er i boks, bunader til gubben, snusk og meg er ok - må kjøpe nye svarte pensko til snusk men har funnet de, må bare kjøpes.
Lokalet var i boks for 2 år siden
Mat og noe kaker er satt vekk - Skal ha frukt og is i tillegg til ca 10 kaker inkl stor marsipankake.
Drikke er brus og mineralvann kjøpt inn, må kjøpe cider og munkholm
Frisørtime til meg er i boks, må bestille til snusk . Gubben er ok, konfirmanten er i tenkeboksen.
Løpere, tannpirkere, Lys og servietter er kjøpt inn, skal ordne blomster selv. Må bare kjøpes inn ett par dager før. Duker er i boks.
Gaven er ok
Kaffe er kjøpt inn, må huske kaffefløte og sukkerbiter
Bake det jeg skal selv gjøres siste torsdag og fredag før.
Har ordnet to som skal hjelpe til.

Tror ikke det er noe mer da ??

__________________
Kos fra livit med to skjønninger -
Gutt 2000
Jente 2003
livit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-15, 22:50   #120
ming
i tåkeheimen
 
ming sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.835
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Konfirmant i 2015

Jøje, så effektiv, livit! Jeg som følte vi var så godt i rute.

__________________
2000, 2003, 2010
og engelen Guro 2011
ming er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no