Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Konfirmant i 2015

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-03-15, 22:44   #81
Nabojenta
#1
 
Nabojenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.649
Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant i 2015

Konfirmant her også i år. Sistemann. Han konfirmeres i kirken.

Lokale er på jobben til mannen, så det er gratis. Invitasjoner sendt med post i dag, og resten leveres personlig i løpet av uken. Ellers er i genting klart, bortsett fra klær til meg og mannen.

Panikk? Begynner å kjenne det sitrer i lilletåa når jeg tenker på det, men ikke så voldsomt.

__________________
Nabojenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-15, 22:46   #82
Nabojenta
#1
 
Nabojenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.649
Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant i 2015

Vi blir ca 45 stk. Men mange barn og småbarn.

__________________
Nabojenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-15, 22:48   #83
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant i 2015

Panikk. Her. Nå.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-15, 22:54   #84
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.095
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant i 2015

Vi var mellom 45-50. Besteforeldre, oldeforeldre, tanter, onkler, søskenbarn m/partnere og en vennefamilie. I tillegg noen av våre tanter/onkler som barna har kjent godt gjennom hele oppveksten. Vi leide lokale, og hadde god plass til mange gjester.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-15, 08:55   #85
livit
Duracell
 
livit sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rivieraen-Vestfold
Innlegg: 3.776
livit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Konfirmant i 2015

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

59 gjester!

Hvem er det egentlig vanlig å invitere i konfirmasjon, forresten?

Hvem som inviteres er vel litt opp til hver enkelt familie. Noen ber bare besteforeldre og søsken. Vi har bedt besteforeldre, søsken av foreldre med familie, tanter og onkler av oss foreldre som vi har hatt kontakt med hele veien, mine to kusiner som er mer som søstre for meg med sine familer og våre nærmeste vennepar med familie.

Det er forresten helt normalt at vi er mellom 20-30 til en vanlig bursdagsfest

Men hver og en må jo gjøre som de vil, slik som dette har vi gjort i familien vår i alle år.

__________________
Kos fra livit med to skjønninger -
Gutt 2000
Jente 2003
livit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-15, 10:22   #86
ming
i tåkeheimen
 
ming sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.835
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Konfirmant i 2015

Vi har invitert besteforeldre, onkler, tanter, søskenbarn (med partnere og barn, der det finnes) og faddere med familie. Det blir en anseelig mengde folk, gitt. Rundt 70, for å være helt eksakt. Men vi vet at ikke alle kommer. Har ikke fått svar fra alle ennå, men regner med at vi er nede i ca 40 gjester når alt kommer til alt.

__________________
2000, 2003, 2010
og engelen Guro 2011
ming er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-15, 11:15   #87
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant i 2015

Vi blir rundt 30, og inviterer alle tanter, onkler, besteforeldre og søskenbarn av konfirmanten. Hvis vi hadde hatt veldig liten familie, ville vi kanskje invitert venner av oss (som konfirmanten har et godt forhold til) og venner av konfirmanten, men jeg tenker at 30 + egentlig er mer enn nok.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-15, 21:06   #88
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Konfirmant i 2015

Skulle bestille mat i dag og det var fullbooket. Så panikk er vel bare forbokstaven. Heldgivs har jeg gode venner og familie som stiller på dugnad hos meg for å lage koldtbord til 40 på fredagen.
Håper jeg kan få nøkkel til lokalet på fredag så jeg får satt maten på kjøla der.
Dressen er på plass, mangler skorte og sko.
Jeg får ikke på meg bunaden......det jobbes med saken.
Kakelista er neste som må på plass nå, 6 stk skal sette bort rundt om.

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-15, 21:43   #89
Krem
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.837
Krem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt likt
Standard

Sv: Konfirmant i 2015

Invitasjoner utsendt. Bunad i boks, penklær til to mangler. Mat er delvis i boks. Kaker er planlagt. Blomster er planlagt. Bord er lånt.

Hva er kotyme ellers. Vi må holde tale vil jeg tro. Er det innafor å lage en photostory-snutt? (Litt usikker på hvor mye pappaen og jeg klarer si, det er bare et år siden jeg drømte at jeg holdt begravelsestalen hennes hver natt...)

Hvor mye gir konfirmanten til venner? Er det vanlig å gi gave i tillegg til bunad?

Krem er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-15, 22:03   #90
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant i 2015

Hva pynter dere bordet med? Tips? :usikkerogsmåstresset:

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-15, 22:04   #91
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Konfirmant i 2015

Opprinnelig lagt inn av Krem, her.

I
Hva er kotyme ellers. Vi må holde tale vil jeg tro. Er det innafor å lage en photostory-snutt? (Litt usikker på hvor mye pappaen og jeg klarer si, det er bare et år siden jeg drømte at jeg holdt begravelsestalen hennes hver natt...)

Hvor mye gir konfirmanten til venner? Er det vanlig å gi gave i tillegg til bunad?

Klart det er ekstra sterkt for dere etter det ekstreme året dere akkurat har vært i gjennom Krem!

Tale hører med ja. Jeg tenker så det knaker om dagen
Vi har valgt å bestille en fotobok med bilder jeg har scannet inn med livet hans til nå, den får han sammen med gaven fra oss.
De jeg kjenner som skal ha bunad får ikke noe annet av foreldrene en den og festen.
Guttungen vår får mopplappen av oss.
Til venner av konfirmanten er 200,- som standard der.

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-15, 22:05   #92
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Konfirmant i 2015

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Hva pynter dere bordet med? Tips? :usikkerogsmåstresset:

Jeg og ungene har plukket blankskurte blåskjell i påsken. De skal være både pynt og bordkort. I tillegg plukker vi ranker av eføy i skogen og lager små blomsteroppsatser selv i hvitt og blått.

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-15, 22:05   #93
mamaria
Grisejente
 
mamaria sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 2.181
mamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Konfirmant i 2015

Her begynner også ting å gå seg til. Det er generalprøve på tirsdag, innen det må vi ha kjøpt dress. Ellers er bordpynt under planlegging. Maten (vi ender med å lage koldtbord selv, men litt hjelp fra nær familie da) er under planlegging og oppgaver delegeres. Kaker likeså. Vi har jo nettopp pussa opp hjemme, og har en del rot å få orden på. Og ute fikser vi så det skal være pent.
Jeg må få kjøpt meg noe pentøy selv også, forresten.

Jeg kjenner at greia stresser meg litt, men tror det blir bra. Om under en måned er vi ferdige...

__________________
00-02-04-04-11
mamaria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-15, 22:09   #94
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant i 2015

Så ikke innlegget ditt, Krem, men skjønner godt at det er litt ekstra spesielt for dere. Vi vurderer en liten photostory, men jeg har outsourcet det til mannen, som om mulig er enda mer skippertaksmenneske enn meg. Ellers jobber jeg med sang nå om dagen, men har bare fått til ett vers, som ikke engang rimer særlig bra.
Konfirmanten her skal gi gave til venner, men jeg vet ikke hva som er "kursen" om dagen. Pengegave fra oss, i tillegg til klærne, men vi vet ikke helt hvor mye.
Mat er bestilt her, men ikke "hovedkaken." Ellers har jeg bedt venner og kjente om å bake kaker. Lokale er også i boks, men ikke bordpynt, bordkort og slike ting. Penklær til tre av fire er også i boks.

Susse: Eføy? Tror ikke det finnes det her jeg bor? Ja, ja, de har sikkert noe fint på Plantasjen.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-15, 22:11   #95
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Konfirmant i 2015

Klær til søsken, herremin, det har jeg ikke ofret en tanke...jadda, som om det ikke var nok at jeg ikke får kneppet bunaden.

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-15, 22:14   #96
Sonar
Bør lage seg en tittel selv
 
Sonar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: i et hus med fantatisk utsikt og med verdens beste naboer
Innlegg: 2.043
Blogginnlegg: 31
Sonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Konfirmant i 2015

Nå nærmer det seg veldig. Til helgen er det to uker til. Litt småpanikk kjenner jeg, men det er jo ikke grunn til det. vi skal ha det hjemme. 22 stk. Mannen har laget langbord i påsken og jeg har kjøpt duk. Familie og venner har tilbudt seg kakebaking, så det har vi takket ja til. Mat har vi bestemt oss for å bestille. Har ikke sendt inn bestillingen, men avtalt med cateringselskapet vi skal bestille hos og at de kan levere. Det gjorde jeg rett før påsken og det holdt heldigvis. Fikk litt småpanikk da at det kanskje var i seneste laget.

Det som gjenstår er å finne ut hvordan jeg ønsker å pynte bordet. Verken mann eller konfirmant har noen meninger der. Og så må jeg skrive en tale. Ikke noe talemenneske, men jeg ønsker sterkt å holde en tale til ham. Må liksom si til meg selv hele tiden at det er kun familie tilstede. Jeg tør dette.

Det dyreste for oss er maten.

Sonar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-15, 22:15   #97
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Konfirmant i 2015

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Susse: Eføy? Tror ikke det finnes det her jeg bor? Ja, ja, de har sikkert noe fint på Plantasjen.

Hehe joda, her ved kysten vokser det villt. Da får vi ranker på flere meter. De er skitne da, må spyles og tørkes før vi legger dem på bordene. Gjorde det samme til bryllpet vårt og gjør det igjen nå, det blir innmari fint og enkelt.
Vi er også en familie som er godt over snittet interessert i blomster og botanikk så det må være "hjemmelaget"

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-15, 22:21   #98
Krem
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.837
Krem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt likt
Standard

Sv: Konfirmant i 2015

Vi skal plukke inn fruktgrener uka før, så de blomstrer. Innimellom skal vi pynte med peoner, ranunkler og andre rååååsa blomster, i små vaser og rosa telys.

Rosa er visst fargen!

Krem er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-15, 22:48   #99
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant i 2015

Hvordan skal kaken se ut?! Hvit marsipan med rosa skrift? Hva skal det stå?

Bill.mrk: Stressa

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-15, 22:50   #100
Krem
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.837
Krem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt likt
Standard

Sv: Konfirmant i 2015

Pynte kake!!!

Krem er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:49.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no