Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Konfirmant i 2015

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-02-15, 11:32   #61
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Konfirmant i 2015

Hva andre tenker syns jeg ikke det er verdt å bruke krefter på å bekymre seg over. Vi har leid lokale fordi vi ikke har plass til så mange mennesker hjemme. Hadde vi hatt plass så hadde vi hatt det hjemme, ikke fordi vi ikke har råd til lokale men fordi det er vel så hyggelig å være hjemme. Jeg syns ikke det er "mindreverdig" på noen som helst slags måte.

Gjør det slik det passer for dere og slik konfirmanten vil. Vi har som sagt leid lokale, men maten lager vi selv, kakene lager vi selv og får andre til å lage og jeg håper ikke det blir noe stivt preg over konfirmasjonen.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-15, 12:21   #62
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.405
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Konfirmant i 2015

Min konfirmasjon ble holdt hjemme, to uker etter at vi flyttet inn i nytt hus. Det ble absolutt høytidelig, alle var jo pyntet til fest. Tror vi hadde koldtbord.

Min bror sin ble også feiret hjemme med middag. Like høytidelig.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-15, 14:11   #63
livit
Duracell
 
livit sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rivieraen-Vestfold
Innlegg: 3.776
livit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Konfirmant i 2015

Vår konfirmant skal konfirmeres i regi av human etisk forbund 25. april. Det er invitert 59 gjester + oss - så da er vi oppe i 63

Vi har leid lokale, noe vi gjorde for snart 2 år siden. Han har vært med på å bestemme invitasjoner, lokale, mat og bordpynt.

Invitasjoner ble sendt pr post på torsdag, de som bor nærme her vil jeg få levert ut fortløpende.

__________________
Kos fra livit med to skjønninger -
Gutt 2000
Jente 2003
livit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-15, 21:58   #64
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Konfirmant i 2015

Maten må bestilles snart og jeg planlegger for fullt. Mannen mener vi kan lage mye selv (les: jeg kan lage) mens jeg protesterer villt. Har masse å gjøre på jobb og kan bare ikke forstå hvordan jeg skal kunne lage alt på en dag.
Så til neste trøbbel: Hvor mange kaker skal vi spørre om bakehjelp med ? Vi blir en plass mellom 30-35 stk.

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-15, 22:03   #65
pippo
Sangfugl
 
pippo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.800
pippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Konfirmant i 2015

6 kaker hadde vi, og da var det masse til overs. Samme antall gjester.

pippo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-15, 22:10   #66
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Konfirmant i 2015

Opprinnelig lagt inn av pippo, her.

6 kaker hadde vi, og da var det masse til overs. Samme antall gjester.

Noteres, rester er bare fint, blir garantert masse folk dagen etter også

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-15, 22:11   #67
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.851
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmant i 2015

Det var vel 8-9 kaker i nevøen min sin konfirmasjon, 35 gjester.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-15, 22:17   #68
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.405
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Konfirmant i 2015

Kommer an på om dere er kakefamilie eller ei? Jeg ville hatt en kransekake, bløtkake eller marsipankake, sjokoladekake, verdens beste, ostekake og kanskje en suksessterte og en fruktsalat.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-15, 22:21   #69
pippo
Sangfugl
 
pippo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.800
pippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Konfirmant i 2015

Såvidt jeg husker hadde vi: stor sjokoladekake, stor kringle, marsipankake, ostekake, gulrotkake og stor verdens beste. Som sagt, mer enn nok!

pippo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-15, 22:45   #70
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Konfirmant i 2015

Vil si at 50% er kakefolk, resten ikke.

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-15, 13:02   #71
Michelle
X First Lady
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.452
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmant i 2015

[quote=mamaria;4174119] Vi skal ha det hjemme, blir ca 27 stykker. Gutten skal selv få velge mat og komme med innspill i forhold til pynt osv. Vi får en ferdiglaget pyntet kake til han, resten av maten og kakene kommer øvrig familie til å hjelpe til med. Konfirmanten selv synes dette opplegget virker helt supert. Vi også. Men så føler jeg altså likevel på om dette er "bra nok".
Samme måned som vår gutt står til konfirmasjon konfirmerer kusinen hans seg. Der blir det kirkelig konfirmasjon, leide lokaler og snitter. Antakelig veldig høytidelig og formelt. Jeg kan ikke la være å tenke på at forskjellene vil være veldig tydelige. De har mye bedre råd enn oss også, og kan forsvare et digert selskap med alt som tradisjonelt hører til)

Vet du jeg synes ditt opplegg høres helt perfekt ut
Har vært i mange konfirmasjoner og flere av de som hadde plass velger å ha det hjemme og det gjorde vi også. For et par år siden var vi i konfirmasjon til en familie som sitter svært bra i det. De kunne fint valgt å ha det på et flott sted osv. Konfirmanten valgte å ha det hjemme og det var svært koselig.
Jeg har også vært i konfirmasjon hvor det har vært en stor familie og hvor flere tanter/besteforeldre kom med retter til koldtbordet. Et nydelig koldtbord. Jeg bidro med kake slik jeg alltid gjør.
Så heldig dere er som kan samle så mange. Masse lykke til

__________________
De vennlige ord som sies i dag, kan bære frukt i morgen.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-15, 21:33   #72
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.879
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant i 2015

Opprinnelig lagt inn av livit, her.

Vår konfirmant skal konfirmeres i regi av human etisk forbund 25. april. Det er invitert 59 gjester + oss - så da er vi oppe i 63

Vi har leid lokale, noe vi gjorde for snart 2 år siden. Han har vært med på å bestemme invitasjoner, lokale, mat og bordpynt.

Invitasjoner ble sendt pr post på torsdag, de som bor nærme her vil jeg få levert ut fortløpende.

59 gjester!

Hvem er det egentlig vanlig å invitere i konfirmasjon, forresten?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-15, 22:04   #73
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant i 2015

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

59 gjester!

Hvem er det egentlig vanlig å invitere i konfirmasjon, forresten?

Jeg bare sniker her, har konfirmant neste år, men hos oss blir det 25-30 stykker. Vi har ikke så stor familie, og inviterer besteforeldre, onkler, tanter, fettere og kusiner, og så to voksne vennepar som har onkel/tante-funksjon for konfirmanten.

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-15, 22:06   #74
Krem
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.837
Krem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt likt
Standard

Sv: Konfirmant i 2015

Inviterer man konfirmantens venner? Snuppa har 3 bestevenninner som ikke konfirmeres samme dag.

Krem er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-15, 22:07   #75
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.879
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant i 2015

Opprinnelig lagt inn av Acsa, her.

Jeg bare sniker her, har konfirmant neste år, men hos oss blir det 25-30 stykker. Vi har ikke så stor familie, og inviterer besteforeldre, onkler, tanter, fettere og kusiner, og så to voksne vennepar som har onkel/tante-funksjon for konfirmanten.

Har også konfirmant neste år. Har ikke tenkt på det ennå. Det vil si, jeg spurte henne i dag, og hun var ikke sikker på om hun ville konfirmeres eller ikke. Uansett har vi relativt liten familie, jeg har aldri tenkt på den som det, men med oldeforeldre, besteforeldre, tanter, onkler og søskenbarn kommer vi til 17...

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-15, 22:31   #76
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.405
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Konfirmant i 2015

Opprinnelig lagt inn av Krem, her.

Inviterer man konfirmantens venner? Snuppa har 3 bestevenninner som ikke konfirmeres samme dag.

Tror det er mer vanlig nå, ja, har hørt at enkelte gjør det. I min tid var det ikke vanlig.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-15, 22:55   #77
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Konfirmant i 2015

Jentungen har invitert to venner.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-15, 23:05   #78
Kaija
WF: Sausnebbet
 
Kaija sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.854
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmant i 2015

Et par av guttungens venner kommer som del av vennefamilier, men han snakket også om å invitere bestevennen. Har ikke avklart om vi inviterer eller ikke ennå.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-15, 21:34   #79
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.405
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Konfirmant i 2015

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

59 gjester!

Hvem er det egentlig vanlig å invitere i konfirmasjon, forresten?

Tja, si det? I min (ja, lenge siden) var det foreldre, søsken, en kusine, tanter, onkler, besteforeldre og faddere.

Det blir vel det samme når den tid kommer for mine barn. Vi blir ikke så mange, relativt liten familie.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-15, 22:04   #80
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.879
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant i 2015

I min egen komf var vi 16. Husker jeg syntes det var mange. Det var besteforeldre, tanter, onkler, faddere, men tror kanskje ikke søskenbarn. Husker ikke helt.

Mine unger har ikke faddere.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no