Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Takk for meg

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-11-12, 23:21   #1001
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.129
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Takk for meg

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

Jeg lurer på om f.eks jeg teller som gjest når jeg er her og leser, når jeg har krysset av på at det ikke synes i forumet at jeg er innlogget?

Nei, det tror jeg ikke, for vi (modder/admin) ser deg likevel, og det står samme antall gjester for meg, høres det ut til. Du kan jo telle selv hvor mange nick du ser nederst i forhold til hvor mange medlemmer det står at er inne?

- Eh, ja, Input kom før meg.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv  
Gammel 14-11-12, 23:21   #1002
Minerva
guru advisor
 
Minerva sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Innlegg: 5.787
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Sv: Takk for meg

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

Jeg lurer på om f.eks jeg teller som gjest når jeg er her og leser, når jeg har krysset av på at det ikke synes i forumet at jeg er innlogget?

Kan man krysse av på det selv altså? Jeg trodde man måtte be om det?

Minerva er ikke aktiv  
Gammel 14-11-12, 23:22   #1003
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.929
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Takk for meg

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Nei, det tror jeg ikke, for vi ser deg likevel, og det står samme antall gjester for meg, høres det ut til. Du kan jo telle selv hvor mange nick du ser nederst i forhold til hvor mange medlemmer det står at er inne?

Jeg kan jo åpenbart ikke sånne mattegreier, serr lsm

21 medlemmer =/= 11 navn

m^2 er ikke aktiv  
Gammel 14-11-12, 23:23   #1004
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.929
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Takk for meg

Opprinnelig lagt inn av Minerva, her.

Kan man krysse av på det selv altså? Jeg trodde man måtte be om det?

Kontrollpanel - endre valg - skjult modus

m^2 er ikke aktiv  
Gammel 14-11-12, 23:25   #1005
Minerva
guru advisor
 
Minerva sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Innlegg: 5.787
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Sv: Takk for meg

Aha! Og dere :4000 innlegg.

Minerva er ikke aktiv  
Gammel 14-11-12, 23:26   #1006
Minerva
guru advisor
 
Minerva sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Innlegg: 5.787
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Sv: Takk for meg

-







<----

Minerva er ikke aktiv  
Gammel 14-11-12, 23:26   #1007
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Takk for meg

Opprinnelig lagt inn av Minerva, her.

Aha! Og dere :4000 innlegg.

Prøv igjen. Hos meg står det 3999.

Teofelia er ikke aktiv  
Gammel 14-11-12, 23:27   #1008
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Takk for meg

Ah.

Teofelia er ikke aktiv  
Gammel 14-11-12, 23:27   #1009
Høyt&Lavt
Stabilt ustabil...
 
Høyt&Lavt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Akershus
Innlegg: 2.326
Blogginnlegg: 5
Høyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Takk for meg

Opprinnelig lagt inn av Minerva, her.

Aha! Og dere :4000 innlegg.

Nei, 3999.

:flisespikker:

__________________
jente 2001 - gutt 2005 - gutt 2011
Høyt&Lavt er ikke aktiv  
Gammel 14-11-12, 23:28   #1010
Høyt&Lavt
Stabilt ustabil...
 
Høyt&Lavt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Akershus
Innlegg: 2.326
Blogginnlegg: 5
Høyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Takk for meg

Eh, ja, og så var det altså flere som bare måtte utpå og flisespikke.

__________________
jente 2001 - gutt 2005 - gutt 2011
Høyt&Lavt er ikke aktiv  
Gammel 14-11-12, 23:30   #1011
Minerva
guru advisor
 
Minerva sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Innlegg: 5.787
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Sv: Takk for meg





Takk for meg.

Minerva er ikke aktiv  
Gammel 15-11-12, 00:01   #1012
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Takk for meg

Får man skrive fremdeles?

Som tidligere selvbanned kan jeg bekrefte at det står [nick] you are banned from this forum, ban will be lifted: never. Sånn mer eller mindre ordrett. Det er ikke spesielt for verken varslere eller ekskluderte, det gjelder alle som er sperret.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv  
Gammel 15-11-12, 04:11   #1013
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.483
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Takk for meg

Opprinnelig lagt inn av Mams, her.

kie var en berørt part i dette og jeg synes faktisk at man ikke skal fjase bort de følelsene hun sitter med.
Om hun føler at varsleren ble kastet ut pga varslingen er det faktisk noe som bør bli tatt seriøst.

I alle konflikter er det slik at man først og fremst bør snakke for seg selv. Det er flere grunner til det - en viktig grunn er at man slipper "hviskeleken", det oppstår så manga misforståelser ved at en person skal være talerør for en eller flere.

En viktig forutsetning for at folk skal kunne snakke for seg selv er at det eksisterer et klima for å kunne gi og ta tilbakemeldinger, og det håper jeg at vi har skapt på FP. Så vidt jeg kan se gjør Kie og Nessie det aldeles strålende i tråden. Jeg synes de formulerer seg nydelig og greier å formidle følelelsene sine på en reflektert og personlig måte. Det er flere andre i denne tråden som også snakker for seg selv. Noen (nicket) sier helt tydelig i fra hva hun mener. Og alt dette får stå, det er ingen mas om dette fra noen i forumledelsen - tvert imot: jeg setter veldig stor pris på det som blir skrevet av alle jeg har nevnt. Hatten av for alle tre! Også alle dere andre som sier hva dere mener. (det blir for mange å nevne. Dessverre og heldigvis.)

Og det er vårt ansvar som forumledelse å skape det klimaet som skal til for at de som er medlemmer skal kunne snakke for seg selv, og det håper jeg vi har klart. Det er dog ikke vårt ansvar å sørge for en konfliktfri verden - da trenger dere Jesus eller Budda, ikke FP.

Det jeg derimot ikke liker er alle som snakker på vegne av andre, slik som du gjør her oppe Mams. Ser du ikke at du diskvalifiserer kie, ved å si at "hun tydeligvis ikke greier å snakke for seg selv"? Jeg ser det i alle fall tydelig, og jeg kjenner jeg blir sint på kie sine vegne.

Av og til må man snakke på andre sine vegne, fordi den man snakker for ikke kan gjøre det selv. Man må det for barn og psykiske utviklingshemmete. Er dette tilfelle her? Nei.
Av og til snakker man for andre fordi det er en del av den rollen man innehar, man er advokat, lege, har personalansvar. Er det tilfelle her? Nei.
Av og til må man snakke for andre fordi de selv ikke kan gjøre det, fordi de er så redd for sanksjonene? Er dette tilfelle her? Nei, og det håper jeg denne tråden virkelig viser.

Av og til snakker folk for andre fordi de tror at andre behøver det. Er det tilfelle her? Ja, jeg tror det. Til dere som gjør det, tenk over det. Er det virkelig nødvendig å snakke for andre, eller kan de greie det selv? Gjerne med støtte. Kan du si noen vennlige ord, i en prikk eller en tråd slik at folk står opp for seg selv? Gjør det!

Og så har du en rekke andre grunner:
Av og til snakker folk for andre fordi de i virkeligheten snakker om seg selv, de projiserer sine egne følelser over på andre. Hadde det vært meg hadde jeg følt det "slik og sånn". Det er velmenende, men det beste er uansett å støtte voksne folk i å snakke selv.
Av og til snakker folk for andre fordi de blir så sinte på folk som tåler, tåler og tåler. De ønsker å "ordne opp og fikse". Det er også velmenene, men det er like invaderende og barnsliggjørende som å snakke for andre for å hjelpe dem. (Og det har vi hatt masse av i en del settinger her på FP. Jeg liker det like dårlig)
Av og til snakker folk for andre fordi de i virkeligheten benytter enhver anledning til å være kritisk, fordi det er så deilig å sitte å påpeke andre sine feil, den varme følelsen av å selv ha rett.

Alt dette er menneskelig, men ikke særlig heldig. Jeg håper inderlig at FP er en plass hvor man kan være seg selv, snakke for seg selv og mene det man vil. Og bli respektert for det.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell

Sist redigert av him : 15-11-12 kl 07:42. Årsak: glemte ordet "selv"
him er ikke aktiv  
Gammel 15-11-12, 06:51   #1014
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.349
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Takk for meg

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

vi (modder/admin) ser deg likevel,

Alltid, til og med når vi befinner oss på andre steder enn FP, har jeg hørt nyss om. Selv i dusjen.

Madicken er ikke aktiv  
Gammel 15-11-12, 07:04   #1015
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Takk for meg

Opprinnelig lagt inn av Madicken, her.

Alltid, til og med når vi befinner oss på andre steder enn FP, har jeg hørt nyss om. Selv i dusjen.

Teofelia er ikke aktiv  
Gammel 15-11-12, 07:09   #1016
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.129
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Takk for meg

Opprinnelig lagt inn av Madicken, her.

Alltid, til og med når vi befinner oss på andre steder enn FP, har jeg hørt nyss om. Selv i dusjen.

Nei, den funksjonen er deaktivert i moddekontrollpanelet. Så det er det bare admin som kan. :berolige:

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv  
Gammel 15-11-12, 07:58   #1017
era
Bør lage seg en tittel selv
 
era sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: østfold
Innlegg: 3.538
era har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Takk for meg

Him padda

__________________
00 04 10
era er ikke aktiv  
Gammel 15-11-12, 08:38   #1018
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Takk for meg

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv  
Gammel 15-11-12, 09:24   #1019
Tante Sofie
Bladibladiblaah!
 
Tante Sofie sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Kardemommeby
Innlegg: 1.484
Tante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Takk for meg

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Nei, den funksjonen er deaktivert i moddekontrollpanelet. Så det er det bare admin som kan. :berolige:

Seriøst? Eg syns liksom det var litt pirrande å tenke på at eg hadde publikum i dusjen... :nedtur:

__________________
05 - 06
Tante Sofie er ikke aktiv  
Gammel 15-11-12, 09:26   #1020
Ulvefar
I menneskeham
 
Ulvefar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Innlegg: 2.378
Ulvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt av
Standard

Sv: Takk for meg

Opprinnelig lagt inn av emm, her.

Banning, som i banned. English you know..

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Jeg regnet med at "banning" her var engelsk, ikke norsk, altså at det bare betyr utestenging. Det står ingen stygge ord der, i alle fall.

Jeg regnet med at det sto man var lyst i bann?

__________________
Storesøster (01) og Pluttungen (05)

Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Ulvefar er ikke aktiv  
Lukket tråd


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no