Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning

En påskekrim med FP-medlemmer

Kultur og underholdning Litteratur, film, tv-serier, kunst, teater, revyer og annen kulturell aktivitet.

 
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-03-07, 11:08   #1
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

En påskekrim med FP-medlemmer

Kan vi ikke lage en påskekrim sammen? Jeg begynner:

GRØSS I FJELLET

En gjeng med FP'ere hadde lenge planlagt et treff sammen. En hyttetur i påskeferien måtte være ypperlig, fant admin ut. Så Desembermamma bestilte hytte i fjellet og planla en skikkelig drikke- og festeferie for de som ville bli med. Hun hadde gått gravid og ammet lenge nok nå, så hun tok kansje litt hardt i med mengden drikkevarer, men det var da påske!

Dagen for oppmøte på bussterminalen opprant, og en hel gjeng møtte opp. Det var en skikkelig gla'gjeng, de hilste og hoiet og skrålte, alle var i strålende humør og gledet seg til å dra. Desembermamma telte opp alle som gikk ombord på bussen mens HP krysset av. "Oj, vi mangler en", sa Desembermamma og rynket pappa. "Madam Mim er ikke her". Minuttene gikk og gjengen på bussen begynte å bli utålmodige. "Hva er det som skjer, hvorfor kjører vi ikke", brølte Guniss fra bussen. "Jeg har faen meg gått ned 50 kilo til denne turen for å få sjans på HP... Øh, jeg mener Ryli, så nå må vi pokker komme oss avgårde"!
HP prøvde å ringe Mim men hun tok ikke telefonen, og de vurderte å bare dra. "Nei se der, der kommer det noen løpende", sa Desembermamma. Det var Mim, i hjemmestrikket lusekofte og med en svær sekk på ryggen. Hun pustet og peste. "Jeg hadde kommet halvveis, før jeg fant ut at jeg hadde glemt all den økologiske maten" klarte hun å pese frem, helt lilla i ansiktet. "Jeg rører jo ikke de derre e-stoffete grillpølsene dere skal ha"!.

Hun gikk ombord og omsider kunne bussen kjøre. Det var en tur på et par timer, men tiden gikk fort og alle ble godt kjent med hverandre i bussen. Vel, først turde ingen å snakke med Sitron og Skremmern, de var redde for å få bank, men de fant fort ut at de var trygge så lenge de ikke sa noe dumt.
Vel, ikke alle var helt trygge da, Desembermamma hadde plassert Sitron og bina ved siden av hverandre på bussen bare for moro skyld, og bina satt og tviholdt seg på setet mens hun så bort på Sitron med sideblikk. Sitronen myste bort på henne og prøvde å la være å gå til angrep. bina ba til Gud under hele bussturen.

Endelig var bussen fremme ved hytta. Den lå heldigvis bare 200 meter oppe i bakken, til Isets store lettelse. Hun er jo som kjent veldig lat. Da gjengen var fremme ved hytta så de at noe var galt, veldig galt.





Hvem fortsetter?


Sist redigert av Dixie Diner : 27-03-07 kl 11:17.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
 


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no