Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon

Noen med Canal Digital sin HD-PVR? (For Kabel-TV)

Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-07-09, 19:18   #1
Agent Scully
Truth is in the x-files
 
Agent Scully sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 8.399
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Noen med Canal Digital sin HD-PVR? (For Kabel-TV)

Vi vurderer å få en boks med opptaksmulighet siden vi uansett må gå til anskaffelse av en HD-dekoder til kabel-TV-signalene. Men det ser ut til at den HD-PVR-boksen som Canal Digital tilbyr (Sagem?) er skikkelig dårlig og full av feil. Noen som har erfaring med denne? Er det bare dritt? Ser at den fikk terningkast 2 i Aftenposten i sin tid ...

http://www.aftenposten.no/forbruker/...cle2471769.ece

__________________
Storebror -06, Lillesøster & Lillebror -09

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-09, 19:29   #2
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Noen med Canal Digital sin HD-PVR? (For Kabel-TV)

Vel, dritt og dritt - den fungerer, men er brukervennlighetsmessig og funksjonalitetsmessig ikke av det beste. Det har vel kommet noen oppdateringer etter hvert også.

Spørsmålet blir egentlig: Har dere andre alternativer? Som sagt, den fungerer, men hvis dere kan velge en annen leverandør uten de store kostnadene kan det jo være noe å se på. Personlig hadde jeg vel foretrukket, og sett mer positivt på potensiell videre utvikling, hos Canal Digital enn hos RiksTV. Problemet er at man har sammenblanding av roller som kan gi RiksTV diverse konkurransefordeler per i dag, men likevel tror jeg ikke båndbredden RiskTV har til rådighet i framtiden vil gi et like godt HD-tilbud som hos en del andre aktører.

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-09, 22:33   #3
Agent Scully
Truth is in the x-files
 
Agent Scully sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 8.399
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen med Canal Digital sin HD-PVR? (For Kabel-TV)

Vi er nok stuck med CD, men spørsmålet er om vi skal ta denne boksen, eller om vi skal være eventyrlystne og kjøpe en annen boks som må programmeres og settes opp selv.

__________________
Storebror -06, Lillesøster & Lillebror -09

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-09, 01:17   #4
Koma
Lysende norsk flaskekoker
 
Koma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.623
Blogginnlegg: 66
Koma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Noen med Canal Digital sin HD-PVR? (For Kabel-TV)

Vi har hatt den siden den kom, og så dårlig er den jo ikke når man blir vant til den ... Kunne helt klart vært mer brukervennlig , men altså man kløner jo ikke i all evighet ...
Skuffende lite funksjonalitet til den prisen, men bare det å ha PVR er genialt, så jeg er glad.

Koma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-09, 01:58   #5
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen med Canal Digital sin HD-PVR? (For Kabel-TV)

Jeg fikk en sånn nylig av borettslaget. Kan ikke si jeg har hatt noen vansker med å forstå den? Jeg tror alle med en pc kan klare skjønne denne, jeg kan ikke si jeg slet som de tydeligvis gjorde i testpanelet til Aftenposten. Mener også at jeg kan se mer enn to dager frem på programoversikten.. skal sjekke det. Man kan ta opp direkte fra programguiden om man vil det..det er bare å finne programmet og trykke på knappen.


Eneste dumme er at den durer veldig syntes jeg. Makan til bråkete greie skal man lete lenge etter.


Sist redigert av Joika : 31-07-09 kl 02:09.
Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-09, 07:31   #6
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen med Canal Digital sin HD-PVR? (For Kabel-TV)

Hvis dere kan ha GET, ta den. Det er den aller beste. Jeg savner den sånn at jeg blir litt gal. Noen venner har CD sin, og den er vel grei men kommer ikke i nærheten av GET sin. Nå har vi Lyse, og den suger sånn at jeg har lyst å grine! Med en gang bindingstiden går ut skal jeg tilbake til GET, det er nå helt sikkert!
Tror ikke du får mulighet for serieopptak på andre enn GET sin heller, og DET savner jeg veldig. Dessuten kan man ikke tilbakedatere programmer på denne her, det er også et stort savn (altså at man går glipp av begynnelsen av en film, så kan man bare spole tilbake eller sette på opptak og den tar med HELE filmen, det gikk på GET sin men ikke Lyse). :skrik:

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-09, 07:45   #7
Albertine
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Noen med Canal Digital sin HD-PVR? (For Kabel-TV)

Serieopptak? Ekksplein, plis. Vi har CD sin og den er absolutt en Grei Ting, man kan spole tilbake og sette på opptak hvis man gikk glipp av begynnelsen og mange andre Kule Finesser. Men vår tok akkurat kvelden og jeg venter på en ny. Analoge signaler i Tre Uker er i overkant grusomt.

  Svar med sitat
Gammel 31-07-09, 07:48   #8
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen med Canal Digital sin HD-PVR? (For Kabel-TV)

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

Serieopptak? Ekksplein, plis. Vi har CD sin og den er absolutt en Grei Ting, man kan spole tilbake og sette på opptak hvis man gikk glipp av begynnelsen og mange andre Kule Finesser. Men vår tok akkurat kvelden og jeg venter på en ny. Analoge signaler i Tre Uker er i overkant grusomt.

Kan dere det med den altså? Ikke Lyse sin, den er virkelig helt utrolig dårlig, jeg er drittsur fordi vi har bundet oss til et helt år med dette mølet. Heldigvis veier internetthastigheten litt opp (laster ned en hel seriesesong på 10 minutter).
Serieopptak ja; da dobbeltklikker man bare på et program som går jevnlig (feks. Kongen av Queens) og så tar den det automatisk opp hver gang det går, uten at man må gjøre noe mer. Jeg hadde en haug med serier på serieopptak, det var så greit. Nå må jeg manuelt inn på hver eneste sending og sette på opptak.

Ja, i tillegg vises det ikke hva man har sett på Lyse sin. På GET sin boks kom det et lite øye-ikon på de opptakene man hadde sett. Dessuten stod det hva hver episode av en serie handlet om, det gjør det ikke på Lyse sin, der står det bare "Kongen av Queens, amerikansk dramaserie" men ingenting om hva episoden handler om. Hyl. Sånn er det visst også på CD sin, om de ikke har forbedret det da.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-09, 07:49   #9
Line*
Expired
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 5.455
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Noen med Canal Digital sin HD-PVR? (For Kabel-TV)

I dag kutter vi ut hele Canal Digital. Får fibernett i dag, og jeg gleder meg som en liten unge.
Fint å lese om PVR.

__________________
Sitat vimjer: Line* er en tålmodig sjel.
Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-09, 07:51   #10
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Noen med Canal Digital sin HD-PVR? (For Kabel-TV)

Bråker noe jævlig.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-09, 07:53   #11
Albertine
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Noen med Canal Digital sin HD-PVR? (For Kabel-TV)

Man programmerer serieopptak ja, ingen fancy dobbelklikking nei. Men engangsopptak kan man få til med ett trykk. Den er absolutt god nok til mitt bruk, for jeg aner jo ikke hvordan det kan gjøres Andre Steder.

  Svar med sitat
Gammel 31-07-09, 07:56   #12
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen med Canal Digital sin HD-PVR? (For Kabel-TV)

Nei, jeg hadde nok vært greit fornøyd med denne om jeg ikke hadde hatt Boksen tidligere. Jeg har jo sett lyset, og ble sendt rett i kjelleren da jeg måtte bytte over til boksen fra helvete.
Jeg skal ha GET med EN gang bindingstiden går over. Jeg gleder meg som en unge!

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-09, 08:41   #13
Anuk
Bør lage seg en tittel selv
 
Anuk sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.946
Anuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Noen med Canal Digital sin HD-PVR? (For Kabel-TV)

"Skikkelig dårlig" er kanskje litt etter hva man forventer eller har erfaring med. Den fungerer helt greit, men de digitalboksene vi har hatt før har vært bedre for å si det slik.

Min største irritasjon er at den bråker veldig. Og programoversikten er treg og ikke spesielt oversiktlig. Opptak i HD kvalitet har en tendens til å skjære seg hvis man rører boksen samtidig som opptaket går. (feks setter HD kanal på pause og fortsetter å se etter en liten stund - ikke lurt)

Men hvis alternativet er IKKE boks, ville jeg helt klart ha valgt denne. Jeg er helt avhengig av å kunne sette TVen på pause... Det er mer lettvindt å ta opp med denne boksen enn en vanlig DVDopptaker eller noe. TV i HD kvalitet er ikke å forakte heller da.

Anuk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-09, 08:46   #14
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen med Canal Digital sin HD-PVR? (For Kabel-TV)

Jeg er også blitt avhengig av å kunne sette tven på pause. Føler meg handicappet når jeg er hos folk som ikke har den funksjonen og skal se et eller annet på tv. Da vi bodde hos svigers var eldste helt fortvilet en gang hun skulle se barne-tv og måtte på do, og hun lette febrilsk etter en pauseknapp som ikke fantes.

GET sin er helt stillegående, det er Lyse sin også, det skal den ha.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-09, 08:55   #15
Albertine
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Noen med Canal Digital sin HD-PVR? (For Kabel-TV)

CD sin bråker noe innihampen.

  Svar med sitat
Gammel 31-07-09, 09:00   #16
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.316
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Noen med Canal Digital sin HD-PVR? (For Kabel-TV)

Viasat har jo alle desse funksjonane på sin boks og.

Det var litt rart å dumpe ned med rikstv sin boks der ein ikkje kan ta opp, ikkje pause eller noko. Me hadde og gjort oss veldig vant til å spole forbi alle reklamepauser

__________________
Nobody is perfect. My name is Nobody.
Hjertensfryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-09, 09:33   #17
Line*
Expired
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 5.455
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Noen med Canal Digital sin HD-PVR? (For Kabel-TV)

:noterer:

__________________
Sitat vimjer: Line* er en tålmodig sjel.
Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-09, 09:39   #18
Anda
Smugleser
 
Anda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.968
Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Noen med Canal Digital sin HD-PVR? (For Kabel-TV)

Tipper det er samme boksen som for parabol, og den er jeg fornøyd med. Mener CD har hatt to større oppdateringer siden den testen der funksjonaliteten er forbedret.

Når du først må få deg en digital dekoder, bør du definitivt legge i det ekstra og få en PVR.

__________________
Anda
- - - - -
Har Andungen fra '03 og Knøtto fra '06
Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-09, 09:43   #19
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.595
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Noen med Canal Digital sin HD-PVR? (For Kabel-TV)

Vi har pvr fra CD mener jeg (den ser dog ikke slik ut som den på bildet?)

synes den er enkel nok å bruke jeg. BAre at den suger litt i det at det å trykke på pause ikke akkurat garanterer at man får se resten etterpå... det er litt sånn sjangsespill. enten får du fortsette fra der du pauset, eller så fortsetter den så langt programmet faktisk har kommet. Litt irriterende, for jeg likre å kunne pause, siden junior ofte våkner for kveldsamming mens jeg ser noe på tv. Resultatet er at jeg tar opp ting mens jeg ser på det, så kan jeg evt se resten av opptaket dersom han våkner... De gangene vi ikke tar opp (typisk sykehuset i aidensfield) velsler det mellom at vi tar sjangsen på å pause, eller at mannen sermens jeg ammer, og foteller meg hav jeg har gått glipp av...

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-09, 09:56   #20
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen med Canal Digital sin HD-PVR? (For Kabel-TV)

Vi har ganske nylig fått boksen til Canal Digital og jeg synes den er veldig grei. Jeg hadde lest endel negativt om spesielt den første generasjonen hdpvr fra canal digital, og ble positivt overrasket. Den har ikke sviktet oss og jeg har ingen problemer med å skjønne den.

Men - jeg har ikke vært på innsiden av en getboks, så jeg kan ikke sammenligne.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
canal digital hd pvr


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no