Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Naboer til besvær - jeg blir snart gal!

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-08-10, 23:49   #201
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.697
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Naboer til besvær - jeg blir snart gal!

Fantastisk! Jeg kjenner at jeg liker "Petter" litt egentlig.

Artig med kaffe besøk da

__________________
Snuppa 98
Poden 05
Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-10, 23:50   #202
Hønni
 
Hønni sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.317
Blogginnlegg: 38
Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Naboer til besvær - jeg blir snart gal!

__________________
Gutta (02) og Lillesøster (06)


Hønni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-10, 23:52   #203
Kitty Bastard
Jeg bor i en stubbe!
 
Kitty Bastard sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 2.401
Blogginnlegg: 1
Kitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Naboer til besvær - jeg blir snart gal!


Ja, også liker vi Petter'n.

__________________
Come down off the cross - We can use the wood - Come on up to the house
Kitty Bastard er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-10, 23:52   #204
Eni
tøff som havregrøt
 
Eni sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: oppi nord
Innlegg: 337
Eni er litt kulEni er litt kul
Standard

Sv: Naboer til besvær - jeg blir snart gal!


Lo høyt og lenge her nå... måtte fortelle mannen kortversjonen, og lese innlegget om kveldens hendelse...

Det kunne ikke blitt bedre!!

Spent på hvordan naboene oppfører seg ovenfor dere nå da... Måtte det være en saftig lærepenge! VEL fortjent vel å merke.

Spørs om ikke far og mor i huset blir å se på (vanlig) sykkel ei stund framover nå ja... (håper forresten lensmannen & co følger litt ekstra med den framover nå ja.. Kan jo være veldig forebyggende å ha jevnlige kaffeslabberas på verandaen framover )

__________________
1998 2001 2007
Eni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-10, 23:59   #205
Bobbelur
...we have cookies
 
Bobbelur sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 2.642
Blogginnlegg: 191
Bobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Naboer til besvær - jeg blir snart gal!

Opprinnelig lagt inn av Pamina, her.

Vi ler så vi griner i stua, mannen satt med et gigantisk glis mens jeg leste høyt.

Som så mange andre steder så har det vært referert til ektefellen om utviklingen. Vi godtet oss godt begge to over at diverse kjøretøyer ble beslaglagt.

Håper foreldrene - og de av barna som skal være voksne - lærte noe av dette.

Bobbelur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-10, 00:10   #206
Lorien
Pauset
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 2.834
Blogginnlegg: 40
Lorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Naboer til besvær - jeg blir snart gal!

Herreguuuuuuuud, jeg ler så tårene spruter!

Lorien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-10, 00:34   #207
Isbjørn
WF: Isbjorn
 
Isbjørn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.106
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Naboer til besvær - jeg blir snart gal!

Opprinnelig lagt inn av Lhi-My, her.

Jasså, dere venter på rapport?!

Egentlig burde seansen i kveld vært filmet.

"Petter" kom, men rakk aldri så langt som til verandaen vår. I samme øyeblikk som han svingte opp innkjørselen vår, kom 8-åringen dundrende på den store ATV'en og unngikk å kjøre i fronten på politimannen (i sivil) med et nødskrik. Petter går ut av bilen og forsøker å få pratet med guttungen, men han snur og kjører hjemover i vill fart. Jeg ser Petter stå igjen og nærmest klø seg i hodet.

Petter kjører opp og parkerer ved garasjen vår. Han går ut av bilen og rekker akkurat bort til porten vår før en uregistrert traktor som knapt nok henger sammen (det er en av de første traktorene i bygda her, tror det er en noen-og-seksti-modell) kommer ramlende nedover veien temmelig fort. Bak har traktoren en tilhenger som er like falleferdig og dørgende full av avfall etter renovering av et gammelt hus. På toppen ligger det en dørkarm på vippen. Mannen på traktoren kjører pent forbi den unge kjekke mannen i porten vår som nærmest står og gaper. Deretter kjører han ned på bygdevegen og svinger ut på den. I det hengeren svinger, faller dørkarmen ned fra lasset og knuses i vegbanen. Mannen kjører noen meter videre, svinger av og tar en stikkvei ned til elva. Dørkarmen ligger igjen i veien.

Petter ropte til mannen min (som sto sammen med meg på verandaen) at han skal fjerne dørkarmen. Dette er jo en trafikkert vei, og akkurat her er det nokså dårlig sikt, så det kunne jo blitt farlig. Selv tar han opp telefonen sin og ringer (etterpå fortalte han at han konfererte med sjefen sin (lensmannen) for å høre om han skulle gripe inn eller ikke). Deretter går han etter traktoren og møter ham akkurat i det traktoren svinger opp på veien igjen etter å ha tippet resten av søppel-lasset i skråningen ned mot elva. Traktorføreren stoppet akkurat i innkjøringen vår. Petter ber ham komme ut og de står der og prater.

Mens de snakker sammen, kommer 8-åringen dundrende igjen på den største ATV'en. Han stoppes og Petter ber ham gå ned fra ATV'en. Det går noen minutter og så kommer mellombror (tror han er 11) i familien nedover veien på mopeden så grusen spruter. Faren veiver med armene og prøver å få guttungen til å snu, men det ville han jo ikke. Det er jo ekstra stas når man har publikum, må vite! Han tar derfor en ekstra fin piruett foran garasjedøra vår og legger et fint lag med fin singel og sand over Petters bil.

I det øyeblikket måtte jeg sette meg ned for å ikke le så jeg ramla ned av verandaen. Bedre komedie er det lenge siden jeg har sett.

Det ble forøvrig ingen kaffe på Petter i dag. Han fikk etter hvert selskap av sjefen sin og sammen dro de på besøk til naboen med stor bil med tilhenger. De kjørte forbi her for en times tid siden med henger'n fullastet med ATV'er og mopeden. De hadde også med seg en stor kasse, men hva den inneholdt, vet jeg ikke. De parkerte på veiskuldra utenfor oss og tok seg en kjapp tur ned til elva også. Jeg antar de sikret seg bilder av søppelberget naboen har lagt igjen der.

Jeg regner med at det blir en bot eller fem på de voksne i denne familien. Det viktigste for meg er at de beslagla kjøredoningene. Jeg er lykkelig over å oppleve den første stille kvelden på flere uker.

Jeg vet ikke om naboen skjønte at politimannen egentlig skulle besøke oss. Det spiller da heller ingen rolle. Vi har ikke anmeldt noen. Vi har ikke engang snakket med politiet om dette.

Så utrolig, fantastisk bra. Det beste jeg har lest på lenge Jeg gnir mine hender! Aaaah, rettferdigheten seiret

__________________
Ongan 01, 04 og 07
Isbjørn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-10, 00:39   #208
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Naboer til besvær - jeg blir snart gal!

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-10, 00:53   #209
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.630
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Naboer til besvær - jeg blir snart gal!

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-10, 00:55   #210
Majsa
Quiet, please
 
Majsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.636
Blogginnlegg: 8
Majsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Naboer til besvær - jeg blir snart gal!


Fantastisk! Skulle gitt mye for synet av faren som prøver å stoppe moped-sønnen, ja.

__________________
Majsa (1976), Mann (1969), Aurora(nov 2004) og Hannah(mai 2007)
Majsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-10, 06:55   #211
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.647
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Naboer til besvær - jeg blir snart gal!

Fantastisk avslutning på tråden!

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-10, 07:24   #212
Minty
Bør lage seg en tittel selv
 
Minty sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 1.579
Minty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Naboer til besvær - jeg blir snart gal!

Fantastisk!!

Minty er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-10, 07:56   #213
Brutus_
Bør lage seg en tittel selv
 
Brutus_ sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 1.302
Brutus_ er populærBrutus_ er populærBrutus_ er populær
Standard

Sv: Naboer til besvær - jeg blir snart gal!



Fantastisk !

__________________
...på bedringens vei?
Brutus_ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-10, 08:00   #214
Serafin
Bør lage seg en tittel selv
 
Serafin sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 9.275
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Naboer til besvær - jeg blir snart gal!

Haha, fantastisk!

__________________
--
Bonusgutten 06
Storebror 07
Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-10, 08:01   #215
era
Bør lage seg en tittel selv
 
era sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: østfold
Innlegg: 3.538
era har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Naboer til besvær - jeg blir snart gal!

moahahaha

__________________
00 04 10
era er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-10, 08:03   #216
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Naboer til besvær - jeg blir snart gal!

Opprinnelig lagt inn av liefje, her.

Hadde mannen din fortalt noe om dette til Petter i det hele tatt för han kom, eller?

Jeg regner jo med han har snakket om det. Hvis jeg hadde hatt slike naboer hadde vennene mine visst om det i hvertfall.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-10, 08:04   #217
Nasse
Fartsfantom
 
Nasse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 2.123
Blogginnlegg: 30
Nasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Naboer til besvær - jeg blir snart gal!

Så fantastisk flott avslutning på historien. Håper det er slutt i hvert fall. Men stakkars Petter som ikke fikk den kaffen som ble lovet.

Nasse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-10, 08:19   #218
nicomama
Superaktiv
 
nicomama sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 345
nicomama er litt kul
Standard

Sv: Naboer til besvær - jeg blir snart gal!

Å himmel så artig lesning. Jammen bra at Petter`n fikk den gavepakken

Herlig lesning på morrakvisten

nicomama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-10, 08:23   #219
Éowyn
Whatever, never mind
 
Éowyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.292
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Naboer til besvær - jeg blir snart gal!

Jeg kjente irritasjonen stige da jeg leste første innlegg, men så fikk jeg se oppdateringen. Fantastisk!

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-10, 08:41   #220
tiddelibom
Lille tyrann
 
tiddelibom sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.137
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Naboer til besvær - jeg blir snart gal!

Fantastisk!

__________________
Tiddelibom med en liten (-06) og en stor (-02)

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
gøy på landet, klassiker, vi som elsker petter


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no