Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Økologisk og diettmat

Oversikt over økologiske rett-hjem-tjenester og butikker

Økologisk og diettmat Forum for diskusjoner om og deling av oppskrifter på diettmat og økologisk mat.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-02-07, 18:33   #21
Jessica
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Innlegg: 6.122
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Oversikt over økologiske rett-hjem-tjenester og butikker

Opprinnelig lagt inn av pip, her.

Du har Alm gård på Stange der du sikkert kan handle selv?

Det blir langt å kjøre for meg det Da kan jeg like godt reise inn til storstaden

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-07, 19:50   #22
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oversikt over økologiske rett-hjem-tjenester og butikker

Opprinnelig lagt inn av Jessica, her.

Jeg bor i Sør-Hedmark. Ti mil fra Oslo. Har ikke hørt noe om at vi kan få levert noe på døra her, foruten pizza fra en lokal pizzabutikk.

Hva med disse?

Disen Gård

Disen Gård, 2160 Vormsund
Eier: Vivian Wahl/Arne Råstad
Telefon: 63 90 20 36
Fax: 63 90 28 95

Foss Søndre
Foss Søndre, 1925 Blaker, Sørum
Eier: Egil Alf Foss
Telefon: 63828025

Melby, Bine og Dag Holm
Rute 512, 2212 Kongsvinger
Telefon: 62814208

Nyberg urtegård
Nyberg urtegård, 2266 Arneberg
Eier: Kari Marie Aanstad
Telefon: 62953103
Fax: 62953133
Epost: kari.marie@aandstad.com

Ullershov
Ullershov | 2160 Vormsund
Eier: Per Ødegård
Telefon: 63902740

Løkjitunet
2034 Holter
Eier: Eva Wiig Myhrer
Telefon: 63995014
Fax: 63995014

Sjøli
Vermundsjøen, 2283 Åsnes Finskog
Eier: Tor Prestgard
Telefon: 62957765

Vesterhaugen
Vesterhaugen | 2436 Våler i Solør
Eier: Helen Davey
Telefon: 62421016
Epost: heldav@c2i.net
Informasjon om garden:

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-07, 19:53   #23
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oversikt over økologiske rett-hjem-tjenester og butikker

Og dette må jo være helt perfekt?

Altiboks fra Gjølstad gård

Ulike kasser

Jeg syntes det så veldig billig og bra ut!

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-07, 20:00   #24
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oversikt over økologiske rett-hjem-tjenester og butikker

Opprinnelig lagt inn av Cascaye, her.

Kolonihagen leverer bare over deler av Akershus

Jeg tror jamen meg at Gjøstad gård kan levere hos deg. I hvertfall dit du skal flytte. Det er billigere enn Kolonihagen også.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-07, 20:20   #25
pip
Nybegynner
 
pip sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 13
pip har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Oversikt over økologiske rett-hjem-tjenester og butikker

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Hva med disse?

Disen Gård

Disen Gård, 2160 Vormsund
Eier: Vivian Wahl/Arne Råstad
Telefon: 63 90 20 36
Fax: 63 90 28 95

Foss Søndre
Foss Søndre, 1925 Blaker, Sørum
Eier: Egil Alf Foss
Telefon: 63828025

Disen gård tror jeg har sluttet å kjøre ut. Det var i alle fall en stund de gikk over til å bruke Hvam skole som utsalgsted. Foss kjøper vi av, det er utrolig, utrolig gode varer de har, gulrøttene er av landets beste, og de er veldig hyggelige folk.

pip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-07, 22:38   #26
Jessica
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Innlegg: 6.122
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Oversikt over økologiske rett-hjem-tjenester og butikker

Wow.... Gjølstad gård er jo like borti her det.... Visste ikke at de leverte. Kunne tenkt meg den fruktkassa.

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-07, 22:41   #27
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oversikt over økologiske rett-hjem-tjenester og butikker

Opprinnelig lagt inn av Jessica, her.

Wow.... Gjølstad gård er jo like borti her det.... Visste ikke at de leverte. Kunne tenkt meg den fruktkassa.

Ja, jeg må si at 183,- for 5 kilo frukt er ikke mindre enn strålende. Kjøttilbudet virker også veldig bra!

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-07, 22:41   #28
Canisa
Viser tenner
 
Canisa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 8.792
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Oversikt over økologiske rett-hjem-tjenester og butikker

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Ingen leverer til meg.

Ikke til meg heller ...

__________________
Lofottorsk i nordens Paris
Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-07, 23:05   #29
Myrsnipa
Pen. Så det så.
 
Myrsnipa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.525
Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oversikt over økologiske rett-hjem-tjenester og butikker

Og nordlendinger henger litt etter som vanlig ser jeg..

__________________
Whatever Your Mind Can Conceive, and Believe, the Mind can Achieve- Napoleon Hill
Myrsnipa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-07, 13:02   #30
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.044
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Oversikt over økologiske rett-hjem-tjenester og butikker

Det ser jammen ut til at Gjølstad leverer her jeg bor.
Kløfta og Sørumsand står jo på lista og jeg bor jo i Sørum kommune, men er jo nabo til Kløfta.
Skal jammen se litt mere på de sidene der gitt.

For rundt 750,- pr uke kan jeg jo kanskje få levert på døra alt jeg trenger av frukt, grønnsaker og kjøtt jo. Det er jo billig synes jeg og jeg har jo da valgt de "store" kassene.
Eneste jeg trenger utenom er pålegg og fisk omtrent.

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.

Sist redigert av Mams : 26-02-07 kl 13:14.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-07, 13:36   #31
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Oversikt over økologiske rett-hjem-tjenester og butikker

Opprinnelig lagt inn av Nynne, her.

Ikke til meg heller og jeg bor bare en halvtime fra Oslo.

Ikke her heller og jeg bor bare 105 mil fra Oslo





Opprinnelig lagt inn av Myrsnipa, her.

Og nordlendinger henger litt etter som vanlig ser jeg..


Ingen som hener etter , eller jo litt ,men må huske at man har store avstander her oppe. Ikke bare å sette seg på et tog så sviiish så er man fremme. Eller kjøre.

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-07, 16:51   #32
pip
Nybegynner
 
pip sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 13
pip har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Oversikt over økologiske rett-hjem-tjenester og butikker

Nå har jeg forsøkt å lete ekstre på sidene til Gjølstad gård, men jeg finner ingen ting om at de er økologiske?

pip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-07, 17:04   #33
Azi
Come what may...
 
Azi sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.216
Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Oversikt over økologiske rett-hjem-tjenester og butikker

Jeg sendte mail til Kolonihagen. Og fikk vite at dem begynner i løpet av 1 mnd tid med å levere hit!

__________________
The greatest thing you'll ever learn is just to love and be loved in return.
eden ahbez, "Nature Boy" (1948).
Azi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-07, 22:02   #34
Eia
Permakulturell
 
Eia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 5.906
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Oversikt over økologiske rett-hjem-tjenester og butikker

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Landsoversikt fra Økomat BA

Grønt Rett Hjem
Tlf: 35 53 52 00
www.grontretthjem.no
Grenland og Vestfold

Grønt rett hjem har nå full leveringsstopp. Årsaken er at det kreves mer kapital for å kunne betjene kundene (for mange kunder!) og det skal det tas stilling til i et møte den 22. mars. Dersom bøndene sier nei, legges Grønt rett hjem ned. Du kan lese mer i Varden.

__________________
"Jeg er forbauset over at noen legger så mye vekt på krevende skatteforhold at de flytter fra det land det er en Guds gave å være født i." Olav Thon
Eia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-07, 22:22   #35
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.642
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oversikt over økologiske rett-hjem-tjenester og butikker

Årstidene leverer også økologisk.

http://www.aarstidene.no/

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-07, 22:31   #36
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oversikt over økologiske rett-hjem-tjenester og butikker

Jeg skal prøve Stend en av dagene.
Får jo aldri bestilt oss kasse fra Finnegarden.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-07, 22:45   #37
Nynne
Erfaren
 
Nynne sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.159
Nynne imponerer mange og er sikkert smartNynne imponerer mange og er sikkert smartNynne imponerer mange og er sikkert smartNynne imponerer mange og er sikkert smartNynne imponerer mange og er sikkert smartNynne imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Oversikt over økologiske rett-hjem-tjenester og butikker

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Men kan dere ikke ta kontakt med nærmeste leverandør og spørre, dersom dere er interessert? De vil jo gjerne ha flere kunder, ikke sant?

Jeg fikk med meg flere jenter herfra og kontaktet kolonihagen.no og meldte vår interesse. Fikk mail nå om at de vil levere hos oss i Son. Det hjelper å spørre ja!

__________________
~ The most dangerous place on earth is to be between a mother and her children
Nynne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-07, 12:08   #38
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.724
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oversikt over økologiske rett-hjem-tjenester og butikker

Opprinnelig lagt inn av Nynne, her.

Jeg fikk med meg flere jenter herfra og kontaktet kolonihagen.no og meldte vår interesse. Fikk mail nå om at de vil levere hos oss i Son. Det hjelper å spørre ja!


Så bra!! Det ser ut til at Kolonihagen er villig til å strekke seg litt for å få levert. Han som leverer hos meg, smiler like blidt hver gang, selv om jeg antar at han har kjørt milevis bare for å levere til meg. Det kan da umulig være så mange andre her uti gokk som abonnerer på Kolonihagen. Peppes Pizza ligger ikke mange km unna, men de gidder derimot ikke å levere til oss, eller dvs. de leverer dersom de ikke har noen andre kunder, og det fordi vi ligger noen hundre meter utenfor radiusen deres. Men greit nok det, heller Kolonihagen enn Peppes!

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-07, 00:40   #39
amo
Bør lage seg en tittel selv
 
amo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.492
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Oversikt over økologiske rett-hjem-tjenester og butikker

Jeg har så lyst på dette jeg også.
Jeg har googlet litt, og sjekket på Norsk Økologisk Landbrukslag bl.a, men det er ingenting her i vår kommune. Tenkte jeg skulle skrive et leserinnlegg der jeg etterlyser dette, og oppfordre noen til å starte opp. Oppfordrer dere til å hjelpe meg med formuleringer, og et slående godt innlegg.

__________________
De tre håpefulle

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-07, 10:56   #40
Soffers
Kontrollfreak
 
Soffers sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 109
Soffers er litt kul
Standard

Sv: Oversikt over økologiske rett-hjem-tjenester og butikker

Opprinnelig lagt inn av Canisa, her.

Ikke til meg heller ...

Vi nord for Sinsenkrysset...

__________________
Hver dag vi er friske hjemme er en bonus
Poden '97
Vesla '02
Mini '05 - med spesielle behov
Soffers er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no