Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Vi legger den død. Montering av lasagne

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-07-20, 11:57   #21
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 14.986
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Vi legger den død. Montering av lasagne

Jeg er kjerringa mot strømmen og bruker kjøttsaus - hvitsaus - plater osv.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-20, 12:01   #22
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.253
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Vi legger den død. Montering av lasagne

Kjøttsaus (karbonadedeig, løk hakket i biter og tomatsaus) nederst. Så pastaplater. Deretter ostesaus og slik fortsetter jeg. Ostesaus på toppen og revet ost oppå der.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-20, 12:02   #23
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.253
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Vi legger den død. Montering av lasagne

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Jeg elsker hvit saus og lager alltid stor porsjon. Jeg har heller ikke ost på toppen, men avslutter alltid med hvit saus. Det liker jeg best. Men jeg har ost i den hvite sausen.

Det har jeg også i samt ost på toppen.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-20, 12:17   #24
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.221
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vi legger den død. Montering av lasagne

Hvit saus over og under pastaplatene. De skal koke i sausen.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-20, 12:30   #25
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.794
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vi legger den død. Montering av lasagne

Jeg har også ost i den hvite sausen, og avslutter med hvit saus og så ekstra ost på toppen.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-20, 13:29   #26
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.791
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vi legger den død. Montering av lasagne

Jeg gjør som pelen starter og slutter med hvit saus og ost på toppen.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-20, 13:32   #27
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.876
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vi legger den død. Montering av lasagne

Jeg har av alle ting startet med platene, som det står på Barilla pakningen med lasagne plater.

Jeg følger Jamie Oliver og Gennaro Contaldo, den siste italiener fra Napoli. Han legger raguen først. Monteringen starter to min ute i videoen.
https://youtu.be/x64gbjmtnHM

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-20, 13:38   #28
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vi legger den død. Montering av lasagne

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.


For meg blir det det samme hvilken rekkefølge det ligger, for det blander seg på tallerkenen uansett. Også lager jeg altså åpenbart ikke lasagne hverken ofte eller alltid korrekt, trolig lagt fra korrekt uansett.

Jeg synes, i mange retter, ikke bare lasagne, at det spiller en stor rolle. For det blander seg ulikt i ovnen, liksom, så resultatet er veldig forskjellig. Det er ikke sånn at det blir likt på tallerkenen.

For øvrig er det ikke viktig for meg at det lages «korrekt», på ingen måte. Jeg bestiller aldri lasere i Italia. Den er for rennende og varm. Jeg vil ha mye hvit saus og «kakestykker».

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-20, 13:51   #29
gajamor
Travelt opptatt
 
gajamor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 6.839
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Vi legger den død. Montering av lasagne

Denne videoen sier kanskje litt om hva italierne gjør:


(Kilde: youtube.com)

__________________
Litjtausa 06. Lille skatt 07
gajamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-20, 13:54   #30
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 14.986
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Vi legger den død. Montering av lasagne

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Jeg synes, i mange retter, ikke bare lasagne, at det spiller en stor rolle. For det blander seg ulikt i ovnen, liksom, så resultatet er veldig forskjellig. Det er ikke sånn at det blir likt på tallerkenen.


Jeg ville helt ærlig aldri ha merket noen forskjell.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-20, 14:04   #31
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vi legger den død. Montering av lasagne

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Jeg ville helt ærlig aldri ha merket noen forskjell.

Det tror jeg faktisk, uten at du vet det. Men jeg er selvsagt ikke 100% sikker.

Jeg kommer ikke på noen god sammenligning, men en litt dårlig er denne: Guttungen min spiser brød med syltetøy og ost. Altså i den rekkefølgen. Kun brød, så syltetøy og ost. Syltetøyet trekker da inn i brødet. Brødet blir soggy. Det liker han. Jeg synes det er ekkelt og vil ha syltetøyet oppå osten.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-20, 14:21   #32
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 14.986
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Vi legger den død. Montering av lasagne

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Det tror jeg faktisk, uten at du vet det. Men jeg er selvsagt ikke 100% sikker.

Jeg kommer ikke på noen god sammenligning, men en litt dårlig er denne: Guttungen min spiser brød med syltetøy og ost. Altså i den rekkefølgen. Kun brød, så syltetøy og ost. Syltetøyet trekker da inn i brødet. Brødet blir soggy. Det liker han. Jeg synes det er ekkelt og vil ha syltetøyet oppå osten.


Og dette er nok eksempel på noe som ikke ville hatt noe å si for meg. Jeg vet, for jeg gjør begge delene, avhengig av hvilket pålegg som står nærmest.

Det er vel en kjensgjerning at mennesker "opplever" mat ulikt, både smak, lukt, konsistens og annet. Jeg er helt sikker på at for hver som merker stor forskjell i saker som dette, er det en annen som ikke gjør det.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-20, 14:30   #33
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vi legger den død. Montering av lasagne

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.


Det er vel en kjensgjerning at mennesker "opplever" mat ulikt, både smak, lukt, konsistens og annet. Jeg er helt sikker på at for hver som merker stor forskjell i saker som dette, er det en annen som ikke gjør det.

Ja, det har du nok rett i.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-20, 15:06   #34
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.794
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vi legger den død. Montering av lasagne

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Jeg bestiller aldri lasere i Italia. Den er for rennende og varm. Jeg vil ha mye hvit saus og «kakestykker».


Enig med deg, synes mange lager altfor bløt lasagne. Det samme gjelder tiramisu. Det bestiller jeg så godt som aldri på restaurant, selv om jeg elsker det, for de fleste lager den altfor bløt (fingerkjeksen har trukket til seg så mye væske at kjeks og krem har nesten samme konsistens).

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-20, 15:09   #35
GydaG
lider av tastleksi
 
GydaG sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Innlegg: 5.979
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vi legger den død. Montering av lasagne

Vi lager alltid lasagne dagen før vi skal ha det. Og lager da gjerne opp flere former som settes i fryseren dagen derpå, viktig at den får «satt seg» også før frysing syns jeg.

__________________
2003 2010 2012
It's not only only, but but.
We have to take in nourishment, expel waste and inhale enough oxygen to keep our cells from dying. Everything else is optional!
GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-20, 15:10   #36
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.271
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vi legger den død. Montering av lasagne

Dere hadde ikke likt min lasagne. Jeg grøsser av konsistensen til "fast" lasagne som står av seg selv, og bestiller aldri det på restaurant fordi jeg som regel synes den ikke er rennende nok.

Eldstejenta liker best vegetarlasagne, og denne uka er det bare hun og meg hjemme, så nå skal jeg jammen foreslå at vi lager det en dag. Takk til denne tråden for at jeg kom på det!

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-20, 15:15   #37
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vi legger den død. Montering av lasagne

Opprinnelig lagt inn av Myria, her.

Enig med deg, synes mange lager altfor bløt lasagne. Det samme gjelder tiramisu. Det bestiller jeg så godt som aldri på restaurant, selv om jeg elsker det, for de fleste lager den altfor bløt (fingerkjeksen har trukket til seg så mye væske at kjeks og krem har nesten samme konsistens).

Helt enig. Derfor liker jeg ikke så godt tiramisu. Den KAN være god, men det er sjelden.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-20, 15:16   #38
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vi legger den død. Montering av lasagne

My: Jeg hadde garantert likt den. Jeg er et matvrak og liker det aller meste. (Det betyr ikke at jeg ikke foretrekker noe framfor noe annet, da.)

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-20, 15:23   #39
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.271
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vi legger den død. Montering av lasagne

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

My: Jeg hadde garantert likt den. Jeg er et matvrak og liker det aller meste. (Det betyr ikke at jeg ikke foretrekker noe framfor noe annet, da.)

Den er veldig god altså.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-20, 15:36   #40
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vi legger den død. Montering av lasagne

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Den er veldig god altså.

Oppskrift?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no