Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Rydde og orgаnisere et rom grundig på en måneds tid - er du med?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-08-20, 22:35   #381
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 13.973
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Rydde og orgаnisere et rom grundig på en måneds tid - er du med?

Jeg må på avfallsplassen før jeg gjør noe mer.
Har gått gjennom guttas klær og prøver å få solgt det. Men klin umulig.
Må få gjennomført konfirmasjonen før jeg fortsetter.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-20, 22:47   #382
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.790
Blogginnlegg: 201
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rydde og orgаnisere et rom grundig på en måneds tid - er du med?

Vi har pusset opp stua og da måtte alt ut og ikke alt fikk komme tilbake.

Så ryddet vi gjesterommet og kastet ut noe ræl av noen møbler og fikk inn noe nytt som nå gjør at alt har sin plass og det er ryddig og oversiktlig.

Deretter tok vi kjelleren og kjellerstua og ryddet ut ca. 20 flyttekasser som ble gitt til etgarasjesalg. Og vi fikk på plass en ekstra kontorplass med heve/senke-bord i kjellerstua.

Så fikk matboden nye hyller og en grundig rydding. Og til slutt tok vi soverommet vårt og kleskottet, så nå er alt strøkent med unntak av rommet til mellomste. (De to andre bytte rom i i fjor og da tok vi sjauen der.)

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-20, 22:53   #383
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.794
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Rydde og orgаnisere et rom grundig på en måneds tid - er du med?

Ikke akkurat et helt rom, men for et par dager siden fikk jeg endelig avrimt og ryddet dypfryseren. I et siste forsøk (vi har prøvd før) på å lage et system for oversikt over innholdet, som vi klarer å opprettholde, kjøpte jeg en liten whiteboard som jeg hang på veggen over fryseren og skrev opp alt som er inni den. Planen er at vi skal skrive ned og viske ut ettersom vi legger inn og tar ut nye varer, og jeg håper at det at den faktisk henger rett der skal føre til at vi faktisk gjør det.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-20, 23:59   #384
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.253
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Rydde og orgаnisere et rom grundig på en måneds tid - er du med?

Opprinnelig lagt inn av star, her.

Jeg må på avfallsplassen før jeg gjør noe mer.
Har gått gjennom guttas klær og prøver å få solgt det. Men klin umulig.
Må få gjennomført konfirmasjonen før jeg fortsetter.

Har du lagt på finn og fb?

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-20, 00:11   #385
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 13.973
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Rydde og orgаnisere et rom grundig på en måneds tid - er du med?

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Har du lagt på finn og fb?

Ja.
Med pris, men også mulighet for bud. Føler jeg har satt rimelige priser.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-20, 00:33   #386
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.434
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rydde og orgаnisere et rom grundig på en måneds tid - er du med?

Kanskje folk kvier seg for å handle fra andre i koronatider, star? Evt at de som ville kjøpe er uten jobb og inntekt nå.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-20, 00:43   #387
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.434
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rydde og orgаnisere et rom grundig på en måneds tid - er du med?

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Jeg burde jo vært med her, menneh.... Har et gjesterom som jeg tenkte å ha til syrom men det har blitt mer roterom etterhvert. Får se, får se....

Kan melde at dette ble gjennomført under koronaen i vinter.


Sist redigert av -ea- : 07-08-20 kl 10:11.
-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-20, 00:46   #388
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.253
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Rydde og orgаnisere et rom grundig på en måneds tid - er du med?

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Kanskje folk kvier seg for å handle fra andre i koronatider, star? Evt at de som ville kjøpe er uten jobb og inntekt nå.

Men med liten eller ingen inntekt er det jo desto bedre å kjøpe brukt.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-20, 01:07   #389
Synnemor
Born to run
 
Synnemor sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 5.397
Synnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Rydde og orgаnisere et rom grundig på en måneds tid - er du med?

Jeg har hatt en skikkelig sjau de siste dagene og har fått rydda så det er blitt strøkent i kjellerstua, walk-in closet’et mitt, soverommet mitt, vaskerommet, badet til barna, garderoben i gangen samt klesskapet til guttungen. Veldig fornøyd!!

__________________
1999 2001 2004

Never underestimate the strength of a woman who runs 26,2 miles for fun.
Synnemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-20, 01:52   #390
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.485
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rydde og orgаnisere et rom grundig på en måneds tid - er du med?

Opprinnelig lagt inn av star, her.

Jeg må på avfallsplassen før jeg gjør noe mer.
Har gått gjennom guttas klær og prøver å få solgt det. Men klin umulig.
Må få gjennomført konfirmasjonen før jeg fortsetter.

Kva str. er det snakk om?

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-20, 01:54   #391
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 13.973
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Rydde og orgаnisere et rom grundig på en måneds tid - er du med?

Opprinnelig lagt inn av nokon, her.

Kva str. er det snakk om?

Fra str.140 og opp

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-20, 01:55   #392
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.485
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rydde og orgаnisere et rom grundig på en måneds tid - er du med?

Eg kjenner eg må inn i denne tråden. Eg har komme eit stykke i prosjekt «alt har sin plass», men gjestelista er framleis lang. Og eg har for mykje ting, etter å ha flytta frå ein halv tomannsbolig til ein leilighet. Målet mitt for hausten er at alt som ikkje er i vekentleg bruk, skal stå i ein oversiktelig kjellerbod og at boden inne i leiligheten ikkje skal vere så full at det ikkje går an å finne ting der, når eg treng dei.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-20, 02:02   #393
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 13.973
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Rydde og orgаnisere et rom grundig på en måneds tid - er du med?

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Kanskje folk kvier seg for å handle fra andre i koronatider, star? Evt at de som ville kjøpe er uten jobb og inntekt nå.

Meget mulig. Men jeg har lagt ut i flere omganger.
Men det jeg har gitt bort har ikke vært noe problem.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-20, 09:27   #394
Svanen
trenger lading
 
Svanen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Innlegg: 5.312
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Rydde og orgаnisere et rom grundig på en måneds tid - er du med?

Opprinnelig lagt inn av star, her.

Meget mulig. Men jeg har lagt ut i flere omganger.
Men det jeg har gitt bort har ikke vært noe problem.

Det tar tid, har jeg sett. Jeg setter inn på nytt, så går det litt etter litt.
Gi bort er ikke noe problem. Det er omtrent bare gamle kassetver man ikke blir kvitt.
Har bl.a fått gitt bort gamle, stygge plasthagemøbler og en do...

Jeg må begynne igjen etter skolestart ser jeg. Bare beise en hytte og plukke og lage saft av en ripsbusk først...

__________________
99, 00, 04, aug. 14
Svanen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-20, 10:49   #395
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.794
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Rydde og orgаnisere et rom grundig på en måneds tid - er du med?

Å ja, vi fikk jo ryddet skikkelig i alle klesskap også. Vi gav bort/kastet tre søppelsekker med klær, gardiner, sengetøy og håndklær. Det verste er at jeg føler ikke skapene er noe tommere, de er bare mer ryddige. Men det var godt å få gjort.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-20, 17:16   #396
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.253
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Rydde og orgаnisere et rom grundig på en måneds tid - er du med?

Hva gjør dere med barns/ungdomsting som de ikke ønsker å gi bort, men som heller ikke brukes? Man kan jo ikke spare på alt mulig?

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-20, 17:54   #397
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.354
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Rydde og orgаnisere et rom grundig på en måneds tid - er du med?

Mine har en boks hver, eller dvs vi har nå utvidet til to bokser hver, hvor vi legger ting de vil spare på men ikke ha fremme. Diplomer, medaljer, skoledagbøker, tegninger, spesielle bamser, osv. Står i kjeller eller på loft. Kaller det minneboks. Er det bare dill så ryker det ut herfra.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-20, 21:21   #398
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.794
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Rydde og orgаnisere et rom grundig på en måneds tid - er du med?

Barna får selv bestemme over egne ting, så jeg kaster ikke/gir ikke bort ting de ønsker å beholde, selv om det evt bare blir liggende i en skuff. Nå har det aldri vært snakk om voldsomme mengder uansett. Om rommene deres fløt over av ting de ikke brukte, men absolutt måtte beholde, ville vi nok tatt en prat om det, men ellers tenker jeg at de skal få bestemme selv over tingene sine.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-20, 22:17   #399
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.354
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Rydde og orgаnisere et rom grundig på en måneds tid - er du med?

Her har eldste byttet rom, og bare tatt med seg det hun trengte, og halve rommet lå igjen. Det skal nå yngste ta over, så vi måtte gjøre noe med innholdet.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-20, 23:17   #400
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.253
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Rydde og orgаnisere et rom grundig på en måneds tid - er du med?

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Mine har en boks hver, eller dvs vi har nå utvidet til to bokser hver, hvor vi legger ting de vil spare på men ikke ha fremme. Diplomer, medaljer, skoledagbøker, tegninger, spesielle bamser, osv. Står i kjeller eller på loft. Kaller det minneboks. Er det bare dill så ryker det ut herfra.

Er det to bokser totalt i løpet av årene, dvs også babyting og barneting fra småbarnsårene?

Loftet er fullt av esker med lego, barnebøker mm.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no