Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Damer og småbiler - tell me why?

Autofil Bilsnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-02-09, 08:44   #61
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Damer og småbiler - tell me why?

Jeg liker ikke biler særlig godt, men jeg liker små bedre enn store. Jeg liker det å kunne ha plass til å åpne dørene skikkelig når jeg parkerer i parkeringshus. Jeg ønsker meg en liten hybrid neste gang vi skal ha bil. Vi har både seksseter stasjonsvogn og en bil med firehjulstrekk av typen som har kraftig motor og fungerer som traktor. Jeg kan ikke fordra å kjøre sistnevnte. Jeg liker ikke å sitte så høyt som jeg gjør i den, liker ikke motorkraften og firehjulstrekken har jeg slått på bare en håndfull ganger de siste 10 årene. Vi bor på et sted med masse snø, glatt føre og hvor mange mener det er helt livsnødvendig med firehjulstrekk. Jeg vil ha en liten bil som bruker minst mulig drivstoff. Jeg har små krav til kjørekomfort.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-09, 11:30   #62
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.476
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Damer og småbiler - tell me why?

Lillebilen vår (Peugeot 206) er utrolig god på vinterføre, og jeg setter meg minst like lett fast med superfancy stor bil som jeg gjør med lillebilen (vestlending som ikke er vant til vinterføre). Og om jeg skulle sette meg fast så er det faktisk en fordel at den er så liten og lett, for det er ikke akkurat mye arbeid å dytte den.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-09, 11:38   #63
Tåtti
klossemajor
 
Tåtti sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Æ ser Stjørdal'n
Innlegg: 2.751
Tåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Damer og småbiler - tell me why?

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Og om jeg skulle sette meg fast så er det faktisk en fordel at den er så liten og lett

Det er vel også en fordel når man snur på femåringer.

(Jeg ser at du har rettet den, ja. )

__________________
Når de beste er spist, er de nest beste best.
Tåtti er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-09, 11:40   #64
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.476
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Damer og småbiler - tell me why?

Ja, det var det, da.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-09, 11:57   #65
Sue
Nye muligheter :o)
 
Sue sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.770
Sue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Damer og småbiler - tell me why?

Ikke noe problem med store biler når man har ryggesensor. (Kommer aldri til å klare å parkere uten sensor igjen ... :svett: )

__________________
Å leve er ikke nok. Solskinn, frihet og en liten blomst må man ha.
Sue er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-09, 12:02   #66
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Damer og småbiler - tell me why?

Opprinnelig lagt inn av Sue, her.

Ikke noe problem med store biler når man har ryggesensor. (Kommer aldri til å klare å parkere uten sensor igjen ... :svett: )

Jeg har aldri hatt ryggesensor og kjørt store biler i mange år. Å parkere er da ikke noe problem. Problemet er å få opp dørene og å få ålt seg mellom bilene i trange parkeringskjellere, ikke å få bilen presset inn. Man får ikke sensorer som gjør nabobilen mindre.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-09, 12:04   #67
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Damer og småbiler - tell me why?

Opprinnelig lagt inn av sjuggerpløm, her.

Hummer H2 come to mama En gul sådan. Da trenger jeg helt sikkert en rik mann også, som kan fylle bensin

Og kjøpe klimakvoter ...


__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-09, 12:16   #68
Amic@
Tobarnsmor :)
 
Amic@ sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bor på Østlandet
Innlegg: 806
Amic@ er populærAmic@ er populærAmic@ er populærAmic@ er populær
Standard

Sv: Damer og småbiler - tell me why?

Jeg kjører en Nissan Quashqai som jeg har hatt siden i sommer! Superfornøyd! Akkurat passe liten/stor! Sambo har SUV- god å kjøre men for min del syns jeg den blir for mye traktor!

__________________
Amic@, M('06) A('10)
Amic@ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-09, 13:22   #69
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Damer og småbiler - tell me why?

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Jeg har aldri hatt ryggesensor og kjørt store biler i mange år. Å parkere er da ikke noe problem. Problemet er å få opp dørene og å få ålt seg mellom bilene i trange parkeringskjellere, ikke å få bilen presset inn. Man får ikke sensorer som gjør nabobilen mindre.

Har også kjørt mye større bil, og selv om det har gått bra anser jeg det som mye enklere med sensor og vil gjerne ha det på min neste bil også.

Det handler også om en form for sikkerhet å ha dette. Og for meg er det også lett å vite hvor mye plass jeg har bak bilen med disse. Jeg kan da stoppe slik at jeg vet at jeg har god nok plass til å få åpnet bakluken og har plass til å sette opp vognen. Kanskje kan det så være at jeg gjør dette, for så å rygge bilen en ekstra meter tilbake før jeg forlater bilen.

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-09, 13:25   #70
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Damer og småbiler - tell me why?

Opprinnelig lagt inn av sjuggerpløm, her.

Hummer H2 come to mama En gul sådan. Da trenger jeg helt sikkert en rik mann også, som kan fylle bensin

Det finnes vel omtrent ikke noe mer harry enn Hummer.

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-09, 13:33   #71
Ulvefar
I menneskeham
 
Ulvefar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Innlegg: 2.378
Ulvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt av
Standard

Sv: Damer og småbiler - tell me why?

Opprinnelig lagt inn av mrc, her.

Det finnes vel omtrent ikke noe mer harry enn Hummer.

Det måtte være en ...

:tenker:

..nei, jeg gir opp.

__________________
Storesøster (01) og Pluttungen (05)

Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Ulvefar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-09, 13:38   #72
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Damer og småbiler - tell me why?

Opprinnelig lagt inn av Ulvefar, her.

Det måtte være en ...

:tenker:

..nei, jeg gir opp.

Muligens en overutstyrt greie fra Arctic Trucks for noen man vet aldri setter et hjul utenfor asfalten. Mao. de tror de er tøffe fordi de har store hjul

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-09, 13:41   #73
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Damer og småbiler - tell me why?

Jeg liker å kjøre store biler etter at mannen anskaffet en pajero. Har hatt golf da, det var jo en liten bil. Følte meg ikke trygg i den. Liker at bilen ligger tungt og godt på veien når man kjører småveier. Og det er det mye av her.
Har ingen problemer med å parkere den.

Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-09, 13:58   #74
Ulvefar
I menneskeham
 
Ulvefar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Innlegg: 2.378
Ulvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt av
Standard

Sv: Damer og småbiler - tell me why?

Opprinnelig lagt inn av mrc, her.

Muligens en overutstyrt greie fra Arctic Trucks for noen man vet aldri setter et hjul utenfor asfalten. Mao. de tror de er tøffe fordi de har store hjul

Du har rett. De der kunne virkelig gi Hummeren mindrebilskomplekser.

Hvis du kjøper to får du med en tre-etasjes tømmerhytte med varmekabler i oppkjørselen og 4 km asfaltert privatvei gjennom et villreintrekk.

__________________
Storesøster (01) og Pluttungen (05)

Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Ulvefar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-09, 14:10   #75
Sue
Nye muligheter :o)
 
Sue sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.770
Sue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Damer og småbiler - tell me why?

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Man får ikke sensorer som gjør nabobilen mindre.

Det hadde vært noe!

__________________
Å leve er ikke nok. Solskinn, frihet og en liten blomst må man ha.
Sue er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-09, 14:12   #76
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Damer og småbiler - tell me why?

Opprinnelig lagt inn av Ulvefar, her.

Du har rett. De der kunne virkelig gi Hummeren mindrebilskomplekser.

Hvis du kjøper to får du med en tre-etasjes tømmerhytte med varmekabler i oppkjørselen og 4 km asfaltert privatvei gjennom et villreintrekk.

Tømmerhytte tegnet at Sandmæl?

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-09, 14:14   #77
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Damer og småbiler - tell me why?

Opprinnelig lagt inn av mrc, her.

Muligens en overutstyrt greie fra Arctic Trucks for noen man vet aldri setter et hjul utenfor asfalten. Mao. de tror de er tøffe fordi de har store hjul

EEY Du disser drømmen min.

Jeg hadde vært konge på veiene her om jeg hadde hatt en sånn

Kunne ha kjørt på traktorveiene oppe hos oss og spart 1 mil på div turer

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-09, 14:17   #78
Inka
New kid on the block
 
Inka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Arktis
Innlegg: 860
Inka er populærInka er populærInka er populærInka er populærInka er populær
Standard

Sv: Damer og småbiler - tell me why?

Opprinnelig lagt inn av mrc, her.

Muligens en overutstyrt greie fra Arctic Trucks for noen man vet aldri setter et hjul utenfor asfalten. Mao. de tror de er tøffe fordi de har store hjul

Åh, jeg ønsker meg en overutstyrt Arctic Truck!
Med vinsj foran, arbeidslys bak, og power og hjul nok til å tygge seg gjennom gjørme og løssnø med både rundballer og annet utstyr på slep... :drømme:

Men så hadde jeg hatt oppriktig bruk for en sånn en også, da.

Inka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-09, 14:25   #79
Ulvefar
I menneskeham
 
Ulvefar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Innlegg: 2.378
Ulvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt av
Standard

Sv: Damer og småbiler - tell me why?

Opprinnelig lagt inn av Inka, her.

Åh, jeg ønsker meg en overutstyrt Arctic Truck!
Med vinsj foran, arbeidslys bak, og power og hjul nok til å tygge seg gjennom gjørme og løssnø med både rundballer og annet utstyr på slep... :drømme:
Men så hadde jeg hatt oppriktig bruk for en sånn en også, da.

Da er den jo ikke overutstyrt.
Selv jeg synes det er greit at traktorer ikke har el-motor og dekk med lav rullemotstand.

__________________
Storesøster (01) og Pluttungen (05)

Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Ulvefar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-09, 23:39   #80
Inka
New kid on the block
 
Inka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Arktis
Innlegg: 860
Inka er populærInka er populærInka er populærInka er populærInka er populær
Standard

Sv: Damer og småbiler - tell me why?

Opprinnelig lagt inn av Ulvefar, her.

Da er den jo ikke overutstyrt.
Selv jeg synes det er greit at traktorer ikke har el-motor og dekk med lav rullemotstand.

Når sant skal sier har jeg og ei stallvenninne ledd litt godt av oss selv etter at vi innså at vi hadde blitt såpass selvhjulpne at vi skulle ønske vi hadde en traktor.

Inka er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no