Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Amaryllis og svibler

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-11-08, 19:30   #1
Amic@
Tobarnsmor :)
 
Amic@ sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bor på Østlandet
Innlegg: 806
Amic@ er populærAmic@ er populærAmic@ er populærAmic@ er populær
Standard

Amaryllis og svibler

Når bør disse kjøpes inn for at de skal blomstre til jul? Tenker hvert år på at jeg skal skrive ned når disse ble innkjøpt/blomstret men glemmer det jo...

Noen som kan fortelle meg?

__________________
Amic@, M('06) A('10)
Amic@ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-08, 19:33   #2
Albertine
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Amaryllis og svibler

Jeg kjøpte en for et par uker siden og en for noen dager siden sånn at jeg iallefall har i adventstiden. Mine blomstrer alltid senere enn jeg tror og jeg har aldri noen på julaften...

  Svar med sitat
Gammel 26-11-08, 19:34   #3
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Amaryllis og svibler

Svibler bør ikke kjøpes inn i det hele tatt.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-08, 19:38   #4
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Amaryllis og svibler

:Kapre tråden:
Mens dere er i gang damer: Lukter det mye av Amaryllis? Minsten blir syk av svibler, men han tåler julestjerner. Noen sannsynlighet for at Amaryllis kan gå bra eller ikke? De var ganske fine.

  Svar med sitat
Gammel 26-11-08, 19:39   #5
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Amaryllis og svibler

Amaryllis er jo ikke i nærheten av svibler hva lukt angår ...
Selv blir jeg dausjuk av julestjerner, og svibler er ikke veldig mye bedre.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-08, 19:46   #6
Amic@
Tobarnsmor :)
 
Amic@ sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bor på Østlandet
Innlegg: 806
Amic@ er populærAmic@ er populærAmic@ er populærAmic@ er populær
Standard

Sv: Amaryllis og svibler

Svibler hører litt til, og vi er heldigvis ikke allergiske. Men lukter, ja det gjør de

Tror ikke det er mye lukt av amaryllis? Iallefall ikke slik at det sprer seg i rommet...

__________________
Amic@, M('06) A('10)
Amic@ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-08, 19:54   #7
Albertine
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Amaryllis og svibler

Amaryllis lukter svært lite, iallefall sammenlignet med svibler.

  Svar med sitat
Gammel 26-11-08, 20:42   #8
Selma
blid
 
Selma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.785
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Amaryllis og svibler

Når det gjelder amaryllis, så regner jeg tre uker fra jeg kjøper den til den blomstrer. Kjøpte to hvite amaryllis den 3. november (bare såvidt knoppen stakk opp fra løken) og i dag blomstrer begge to. Det er to knopper på begge så da tenker jeg de blomstrer i 2-3 uker (hvis de ikke faller om og brekker før den tid... De ble veldig lange!)

Svibler er nesten finest rett før de blomster, synes jeg. Når de blomster så blir det ofte veldig lange og de bøyer seg i alle retninger. Kjøper nok to-tre hvite svibler til helga uansett - den friske grønnfargen passer så godt sammen med hvitt og sølv til advent, synes jeg

__________________
Selma og jentene (-99 og -02)
Selma er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no