Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Skal du/dere i kirka på julaften?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Se resultatene: Skal du / dere i kirka på julaften?
Ja 35 24,48%
Nei 100 69,93%
Annet (fortell!) 8 5,59%
Deltakere: 143. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-11-08, 11:09   #1
Musemus
<3
 
Musemus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 6.561
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Skal du/dere i kirka på julaften?

Ja, det lurer jeg på.

(Poll kommer)

__________________
Storesøster 08
Lillebror 11

Musemus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-08, 11:12   #2
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.176
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skal du / dere i kirka på julaften?

Vi skal ikke i kirken, pleier ikke det.

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-08, 11:13   #3
Musemus
<3
 
Musemus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 6.561
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Skal du / dere i kirka på julaften?

Vi skal. Og jeg gleder meg masse til å ha med snuppa.
Jeg synes det er en så innmari fin tradisjon, og så er det så koselig å treffe igjen alle gamle kjente klassevenninner med familier osv.

__________________
Storesøster 08
Lillebror 11

Musemus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-08, 11:14   #4
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.869
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skal du / dere i kirka på julaften?

Kunne egentlig tenkt meg det, men det spørs om jeg orker når jeg kommer så langt....

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-08, 11:14   #5
Pingis
Kald på føttene
 
Pingis sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 4.963
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skal du / dere i kirka på julaften?

Nei, jeg har ikke vært i kirka på julaften siden jeg ble så stor at foreldrene mine lot meg bestemme sjøl. Søstra mi og mora mi pleier å gå, mens resten av forsamlinga hjemme og koser seg.

__________________
Tilfeldighetene er våre venner.
Pingis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-08, 11:14   #6
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.736
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skal du / dere i kirka på julaften?

Ja, det skal vi. Mannen og jeg begynte med det året etter at vi begravde EvigUnge i den samme julepyntede kirken. For oss er det en time til ettertanke, et avbrekk for så å løpe julehypre hjem og feire med den herlige familien vår.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-08, 11:17   #7
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.998
Blogginnlegg: 270
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skal du / dere i kirka på julaften?

Annet; vi skal på kirkegården.

Noe av det koseligste på hele juleaften er å tenne lys på grava til min bestemor. Det er mørkt, kaldt og litt høytidsstemt å gå over kirkegården i penkjolen og se alle lysene og den opplyste kirka. Så synger vi Mitt hjerte alltid vanker og blir en liten stund før vi drar hjem til julemiddagen som mamma har laget ferdig så lenge.

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-08, 11:17   #8
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Skal du / dere i kirka på julaften?

Det har vært tradisjon så lenge jeg kan huske, og selv om jeg ikke finnes religiøs på en prikk, så synes jeg det er en rolig og litt høytidelig stund som gir rom for ettertanke.
Dessuten er det så koselig å synge julesanger, så ja - så sant vi får det til så skal vi i kirken på julaften.

  Svar med sitat
Gammel 25-11-08, 11:18   #9
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skal du / dere i kirka på julaften?

Nei, vi er ikke troende og går derfor ikke i kirken.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-08, 11:19   #10
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skal du / dere i kirka på julaften?

Vedig gjerne dersom jeg rekker.

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-08, 11:19   #11
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skal du / dere i kirka på julaften?

Jeg har aldri pleid å gjøre det, men er "en av disse håpløse" som synes det er en koselig tradisjon og derfor kunne tenke meg å gjøre det. Men jeg er jo heller ingen ateist, da hadde det nok blitt litt mer feil.
Men i år er det jeg som skal ha julaften, så det spørs om jeg rekker det. Tror ikke det.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-08, 11:21   #12
Pasta
En skrue løs
 
Pasta sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Innlegg: 7.678
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Skal du / dere i kirka på julaften?

Jeg er usikker. Vi voksne syns det er koselig, men ungene er urolige og sure hele tiden. Dessuten blir det ofte litt stress. Så svaret er kanskje.

__________________
2001, 2005, 2020
Pasta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-08, 11:23   #13
Gri
Bør lage seg en tittel selv
 
Gri sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.507
Gri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt likt
Standard

Sv: Skal du / dere i kirka på julaften?

Ja, det skal vi.

__________________
03, 06, 09
Gri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-08, 11:26   #14
Najade
Tidsklemt
 
Najade sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 2.318
Najade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt likt
Standard

Sv: Skal du / dere i kirka på julaften?

Ja, det skal jeg med mindre det skjer helt uforutsette ting.

Jeg regner meg som kristen, og synes det er fint å kunne gå i kirken på julaften. Det blir så mye fokus på gaver, mat og pynt ellers, så det er flott å ha den lille timen som handler om noe annet.

Najade er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-08, 11:30   #15
Kate
Bør lage seg en tittel selv
 
Kate sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.720
Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skal du / dere i kirka på julaften?

Nei. Men vi skal på kirkegården.

__________________
~ Det er bare med hjertet du virkelig kan se. Det viktigste er usynlig for øynene ~
Kate er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-08, 11:32   #16
Agurke
Fabelaktig
 
Agurke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.618
Blogginnlegg: 19
Agurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skal du / dere i kirka på julaften?

Jeg vet ikke om jeg får det til i år, men jeg bruker som regel det ja.

__________________
*
Agurke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-08, 11:32   #17
Mandino
inn i dimman
 
Mandino sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.230
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Skal du / dere i kirka på julaften?

Ja, vi går alltid i kirken på julaften. Selv om vi ikke anser oss som veldig troende er begge ungene døpt og vi gift i kirken. Julaften er en stressende dag i utgangspunktet og jeg syns det er et fint avbrekk og tid for ettertanke. I år er det første gang vi fire skal feire alene og både jeg og mannen vil videreføre tradisjonen med kirkegang på julaften.

__________________
Mandino

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-08, 11:34   #18
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skal du / dere i kirka på julaften?

Ja, det skal vi.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-08, 11:36   #19
Mor til 4
Nattrangler
 
Mor til 4 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.493
Mor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Skal du / dere i kirka på julaften?

Nei, har heller aldri vært i kirken på julaften før.

__________________
Jente 90- gutt 96 - gutt 99 - gutt 03
Mor til 4 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-08, 11:39   #20
AprilRyan
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.127
Blogginnlegg: 2
AprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skal du / dere i kirka på julaften?

Ja. Selv om jeg ikke er troende hører jeg gjerne på budskapet og kirken vår har en prest som sier mye klokt, som jeg tar til meg. Synes ikke jeg er dobbeltmoralsk i det hele tatt. Det er også koselig å treffe på venninner og kjente og ønske dem god jul.

__________________

AprilRyan er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no