Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Julegaver til søsken

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Se resultatene: Kjøper dere julegaver til søsken?
Ja, alltid 60 71,43%
Nei, aldri 14 16,67%
Av og til 10 11,90%
Deltakere: 84. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-11-08, 23:11   #41
Macky
Flink jente
 
Macky sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.303
Macky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Julegaver til søsken

Jeg har en bror, og jeg kjøper alltid til ham. Min mann har to brødre og vi kjøper aldri til dem, men det er noe de avtalte seg imellom en stund før jeg kom inn i bilde.

Macky er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-08, 23:13   #42
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.973
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Julegaver til søsken

Vi gir ikke til søsken, kun til barna.

Når jeg tenker meg om går to av mine søsken som "barn", så vi kjøper til mine småbrødre.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-08, 23:46   #43
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Julegaver til søsken

Alltid. Kunne ikke falt meg inn å ikke skulle gjøre det.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-08, 12:01   #44
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.569
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Julegaver til søsken

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Kan du ikke bare gi til storesøsteren din da, Monsoon?

Nei, da blir hun sur. For da føler hun seg dum som ikke har kjøpt til meg, og vi har jo en avtale. Så jeg kan ikke gjøre det. Men det hender jeg sender henne en ting i posten og sånt da, som jeg tilfeldigvis kommer over. Så da får hun noe på andre tider av året i stedet.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-08, 12:04   #45
gurgle
Inhabil
 
gurgle sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.569
gurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populær
Standard

Sv: Julegaver til søsken

Jeg kjøper til min barnløse bror, men han kjøper bare til ungene våre, var jeg som ville ha det lik at han ikke skulle gi oss noe. Når han får barn så slutter jeg å kjøpe til han også.

Halvsøsken, og stesøsken får ikke noe, men barna dems får jo, selvsagt. Og det er det samme tilbake, vi får ikke noe, men ungene får.

__________________
-gurgle
gurgle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-08, 12:22   #46
Gri
Bør lage seg en tittel selv
 
Gri sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.507
Gri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt likt
Standard

Sv: Julegaver til søsken

Vi kjøper til mi søster (har berre ei), men i mannens familie får ikkje voksne som har barn, da får barna istaden (dei er 9 søsken)

__________________
03, 06, 09
Gri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-08, 12:29   #47
Mandino
inn i dimman
 
Mandino sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.230
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Julegaver til søsken

Jeg har en søster og hun kjøper vi alltid til. Mannen har en søster og en bror. Søsteren mente vi bare trengte gi til barna, så vi gir bare til mannens lillebror.

__________________
Mandino

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-08, 15:08   #48
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Julegaver til søsken

Jeg har en bror som jeg har nær kontakt med. Jeg kjøper alltid presang til både han og samboeren hans (noen ganger slår vi det sammen til en presang).

Mannen min har veldig mange søsken som han i meget varierende grad er knyttet til. Han kjøper gaver til de fleste (unntaket er han ene som han aldri har bodd sammen med), men det varierer hvor mye penger vi legger i det.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-08, 15:18   #49
Superior
Tilpasser tittel
 
Superior sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.979
Blogginnlegg: 34
Superior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Julegaver til søsken

Nei, kjøper ikke til søsken som har fått barn. Ellers gjør jeg det.. Nå har jeg ingen søsken uten barn, så jeg svarte nei- aldri, selv om det blir litt feil.

__________________
Født 00, 02, 06-07 Minstemann, 12 og 15
Superior er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-08, 15:23   #50
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Julegaver til søsken

Jeg har bare en bror, så han kjøper jeg alltid til ja. Vi er så liten familie at vi ikke ønsker å ekskludere noen. Hadde vi vært en mye større familie hadde vi nesten måttet gjøre det litt annerledes.

Nå har han samboer da, dette blir deres første jul, så jeg tenkte å kjøpe en felles gave til dem begge.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-08, 15:31   #51
Zip
I farta!!
 
Zip sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.500
Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Julegaver til søsken

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Å slutte å kjøpe julegave til søsken? Nei, det kunne virkelig aldri falle meg inn.

Samme her, kjem aldri til å slutte med det.

__________________
Strong is the new skinny
Zip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-08, 16:04   #52
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.513
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Julegaver til søsken

Har bare en bror og vi kjøper alltid julegave. Etter at han gifta seg får han og kona felles. Det er mange andre jeg hadde kutta ut før jeg kutter ut han.

Mannens søsken bor i en annen verdensdel så de kjøper vi ikke til.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-08, 09:52   #53
metteliten
Nybegynner
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 1
metteliten har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Julegaver til søsken

Har akkurat blitt medlem!
Foreslo for min lillesøster å ikke kjøpe gave til hverandre i år. Bare til barna. Hun har to barn og jeg har fire.
Hun ble ikke bare fornærmet, men såret. Så når jeg sa vi kunne kjøpe likevel, ville hun ikke likevel! "hvis det skulle være på den måten så kunne det være!" Må legge til at mannen hennes og sønnen hennes har bursdag like oppunder jul også, og da kjøper vi jo gaver som før.
Så her sitter jeg med en sur søster og en mor som er på hennes side!
(Har tenkt å kjøpe til mor, da!)
Tror ikke jeg gidder å mase noe mer, mener det er bare å bytte penger.
Hun har jo allt, og mere til.

metteliten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-08, 13:59   #54
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Julegaver til søsken

Vi gir til søsken (2 hver) da bare vi selv har barn.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no