Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Julegaver til søsken

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Se resultatene: Kjøper dere julegaver til søsken?
Ja, alltid 60 71,43%
Nei, aldri 14 16,67%
Av og til 10 11,90%
Deltakere: 84. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-11-08, 21:18   #21
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.070
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Julegaver til søsken

Jeg kjøper til alle mine og svigerinna. Jeg har tre søsken, så det blir ganske mange, for det er til sammen snakk om 4 barn også, en "nestensvigerinne" og sønnen hennes. Så jeg kunne tenkt meg å kutte ut de voksne... vi skal ha søskensamling neste søndag, og siden gavene er innkjøpt for i år, kan vi jo kanskje ta det opp i ro og fred over rakfisken.

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-08, 21:21   #22
MissS
Like blid!
 
MissS sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.984
MissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Julegaver til søsken

Vi kjøper ikke til søsken med barn. Nok barn å kjøpe til. Men vi kjøper til lillebroren min. Han har tross alt 9 onkelbarn å kjøpe til.

__________________
Damned if you do, damned if you don't.
MissS er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-08, 21:21   #23
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Julegaver til søsken

Vanskelig å svare på pollen.

På gubbens side kjøper vi til de søsknene som ikke har barn. Til de andre kjøper vi kun til barna. Dette er det gubbens søster som startet med, siden de var først ute med barn.

Jeg har bare én søster, og henne kjøper vi altså til. Jeg tror ikke det kommer til å endre seg selv om hun en gang får barn.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-08, 21:38   #24
Siwa
Bør lage seg en tittel selv
 
Siwa sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 1.898
Siwa er populærSiwa er populærSiwa er populærSiwa er populærSiwa er populær
Standard

Sv: Julegaver til søsken

Jeg har en søster og mannen har en søster, og vi kjøper gaver til hverandre..
Mannen mener det er tull, og jeg kjøper vel egentlig på vanen

__________________
Familien er komplett med våre 3 vakre barn,
lillesøster 07
store lillebror 05
storesøster 96
Siwa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-08, 21:46   #25
Ine
rakkarpus
 
Ine sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 8.885
Blogginnlegg: 17
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Julegaver til søsken

Dette er et tema her ja, vi vil veldig gjerne gi veldedige gaver til sambos søsken, og skal nok gjøre det også, men er redd for reaksjonen. Samtidig vil vi si at vi ønsker oss det samme fra de, men hvordan tar man opp dette??

Ine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-08, 22:02   #26
Maxine
Einsam
 
Maxine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heme ve Mjøsa
Innlegg: 6.068
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Julegaver til søsken

Vi kjøper til alle våre tilsammen sju søsken. Ingen av dem har barn (men en er på vei), så jeg regner med det endres etterhvert.

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-08, 22:27   #27
IOA
WF: BNBE
 
IOA sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.219
IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Julegaver til søsken

Vi kjøper til mine søsken. De er 25, 19 og 16 år, og har verken barn eller kjærester, så det er absolutt ikke aktuelt å kutte ut å kjøpe til dem. Det er ikke så mange år siden mamma og hennes søsken sluttet å kjøpe til hverandre heller. Jeg og søsteren min pleier å spleise på en liten ting til vår barnløse onkel også, vi har alltid fått gaver av ham, og han kjøper også gave til Snuppa. Mannens familie kjøper vi ikke til, og vi får heller ikke noe av dem. (De bor i utlandet og har en helt annen økonomi enn oss.)

__________________
IOA - stolt mamma til Snuppa feb 05 og Lillebror mai 09.
IOA er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-08, 22:27   #28
Selma
blid
 
Selma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.785
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Julegaver til søsken

Jeg har ingen søsken mens mannen har ei søster. Vi kjøper gave til både henne og hennes mann - noen ganger en felles gave, noen ganger en gave til hver

__________________
Selma og jentene (-99 og -02)
Selma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-08, 22:44   #29
Bærekraftig
Gro
 
Bærekraftig sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 779
Bærekraftig er populærBærekraftig er populærBærekraftig er populærBærekraftig er populærBærekraftig er populær
Standard

Sv: Julegaver til søsken

Jeg kommer til å kjøpe til søsken til jeg blir så gammel at jeg ikke husker at jeg har søsken.

Vi har tilsammen syv søsken.

Bærekraftig er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-08, 19:26   #30
Cazandra
Erfaren
 
Cazandra sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Egersund
Innlegg: 919
Blogginnlegg: 10
Cazandra er populærCazandra er populærCazandra er populærCazandra er populær
Standard

Sv: Julegaver til søsken

Jeg har èn søster og vi kjøper alltid til hverandre!
Min mann har to søsken og han kjøper av og til, samme med dem!

__________________
2001-2003-2006 + Bendik 2010
Cazandra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-08, 19:28   #31
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Julegaver til søsken

Gaver til søsken som ikke har barn, og til de vi feirer jul sammen med - ellers gis det kun gaver til barna; som det begynner å bli nokså mange av etterhvert!

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-08, 19:30   #32
ming
i tåkeheimen
 
ming sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.835
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Julegaver til søsken

Vi kjøper til søsken, ja. Stort sett bare en symbolsk ting, aldri noe dyrt. Bortsett fra til minstebroren min som er bare 16. Tilsammen har vi 10 søsken, så dyre gaver til alle sammen er uaktuelt.

ming er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-08, 19:34   #33
Spoon
med mange baller i lufta
 
Spoon sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: I et grått hus i Trøndelag
Innlegg: 3.322
Blogginnlegg: 66
Spoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt likt
Standard

Sv: Julegaver til søsken

Opprinnelig lagt inn av Hasselnøtt, her.

Til mine, men ikke til hans. Der har vi inngått avtale.

Samme her. Men gir ikke til søstrenes menn, de ønsker ikke noe heller. Til mannens søsken så gir vi til de to som ikke har barn.

__________________
Storesøster desember-05, Lillesøster april-08
Spoon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-08, 19:55   #34
Pasta
En skrue løs
 
Pasta sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Innlegg: 7.678
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Julegaver til søsken

Ja, vi kjøper til alle 7 søskenene. Vi har innimellom snakket om å kutte det ut, men alle syns det er så koselig med en liten oppmerksomhet.

__________________
2001, 2005, 2020
Pasta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-08, 19:56   #35
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.569
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Julegaver til søsken

Vi har avtale om å ikke kjøpe, siden alle har så mange barn (unntatt meg da).

Det er litt dumt, for jeg har så innmari lyst til å gi gave til storesøsteren min. Da alle giftet seg ble det plutselig naturlig å skulle kjøpe både til søsken og dennes ektefelle. Hos oss var det da seks voksne å kjøpe til. Det ble så mye styr at vi da altså sluttet. Men akkurat søskenene mine er jo noen av de nærmeste menneskene jeg har, og det er mange ikke fullt så nærme jeg kjøper til, og da er det litt dumt at akkurat disse er tatt av gavelisten.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-08, 19:56   #36
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.649
Blogginnlegg: 260
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Julegaver til søsken

Kommer aldri til å slutte å kjøpe julegaver til søstrene mine. Da slutter jeg heller å kjøpe til mannen

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-08, 22:42   #37
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Julegaver til søsken

Kan du ikke bare gi til storesøsteren din da, Monsoon?

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-08, 22:44   #38
Frantzen
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Julegaver til søsken

Jeg og mine søsken kjøper alltid til hverandre. Har igrunnen aldri vurdert å la være.

  Svar med sitat
Gammel 25-11-08, 22:57   #39
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.714
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Julegaver til søsken

Jeg vet ikke helt hva jeg skal svare i pollen. Av og til kanskje. Dvs. at jeg har ei søster, og mannen har to brødre. Søstera mi har mann og barn, mens brødrene til mannen er single/i nytt forhold. Dermed kjøper jeg ikke til søster+mann, men til niesene men vi kjøper til brødrene til mannen nettopp fordi de handler til barna våre og til oss faktisk. Derfor kjøper jeg forholdsvis fine gaver til mannens brødre.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-08, 23:05   #40
Solblomst
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Julegaver til søsken

Jeg har alltid kjøpt gave til mine søsken, og kommer til å forsette med det.

  Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:21.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no