Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Pavlova og marengsbunn

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-03-10, 16:51   #1
ponna
Superaktiv
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 403
ponna er litt kulponna er litt kul
Standard

Pavlova og marengsbunn

Hvor lenge før man skal servere pavlova kan man lage marengsbunnen, uten å måtte fryse den?

ponna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-10, 16:57   #2
Libra
Bør lage seg en tittel selv
 
Libra sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.507
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Pavlova og marengsbunn

Aner ikke hvor lenge før, men jeg baker min alltid et par dager i forveien og oppbevarer den bare i stekovnen til jeg skal bruke den. Går sikkert greit med en uke? Så lenge den ikke blir stående slik at den trekker til seg fuktighet.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-10, 16:57   #3
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.176
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Pavlova og marengsbunn

Jeg pleier å lage den kvelden før, men pynter ikke før den skal serveres.

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-10, 17:01   #4
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pavlova og marengsbunn

På detsoteliv.no står det:

Sitat:

Marengsbunnen kan oppbevares tørt i flere dager, og den kan også fryses.

Men ikke ha på krem og sånt før rett før servering eller samme dag, da blir bunnen bløt.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-10, 17:26   #5
ponna
Superaktiv
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 403
ponna er litt kulponna er litt kul
Standard

Sv: Pavlova og marengsbunn

Flott, takk for svar.

ponna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-10, 13:51   #6
Fruktflua
Sperret
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Innlegg: 6.377
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Pavlova og marengsbunn

Hvis man skal ha med seg Pavlova i selskap, så må man altså piske kremen og legge på frukten der.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-10, 20:07   #7
ponna
Superaktiv
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 403
ponna er litt kulponna er litt kul
Standard

Sv: Pavlova og marengsbunn

Opprinnelig lagt inn av Fruktflua, her.

Hvis man skal ha med seg Pavlova i selskap, så må man altså piske kremen og legge på frukten der.

Jeg ville pisket kremen på forhånd, men ikke dagen før.

Kaken jeg bakte var ganske god sent på dagen også, men absolutt mest "fluffy" straks etter jeg lagde den.
Jeg blandet vaniljekrem med vanlig pisket krem.

ponna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-10, 17:17   #8
Fruktflua
Sperret
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Innlegg: 6.377
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Pavlova og marengsbunn

Jeg tror ikke det går ann å bruke brunt rårørsukker i marengsbunn. Jeg prøvde i går og i dag, men det gikk ikke - selv om jeg gjorde som jeg alltid gjør når jeg lager marengsbunn.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no