Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Spinoff: "ønsker" DU deg nyttige/unyttige ting til jul?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-11-08, 17:36   #21
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Spinoff: "ønsker" DU deg nyttige/unyttige ting til jul?

Jeg får kun noen få gaver, disse er stort sett nyttige. Ingen som spør hva jeg ønsker meg.

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-08, 19:19   #22
Cazandra
Erfaren
 
Cazandra sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Egersund
Innlegg: 919
Blogginnlegg: 10
Cazandra er populærCazandra er populærCazandra er populærCazandra er populær
Standard

Sv: Spinoff: "ønsker" DU deg nyttige/unyttige ting til jul?

Jeg vet ikke hva jeg ønsker meg til jul, men jeg får somregel gaver jeg blir veldig godt fornøyd med.
Tante gir meg f.eks gode ullsokker eller hjemmestrikka nisser/påskeklyllinger etc
Av venninna mi får jeg kanskje scrappesaker, av søster kanskje smykke, fin topp eller parafyme.
Av svigers får vi penger.

__________________
2001-2003-2006 + Bendik 2010
Cazandra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-08, 19:37   #23
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.752
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Spinoff: "ønsker" DU deg nyttige/unyttige ting til jul?

Jeg har meget spesifikke ønsker og det inkluderer litt av hvert. Har ikke helt klart for meg hva nyttig og unyttig er i denne forbindelse, men jeg ønsker meg bøker, filmer, friluftsutstyr, fotoutstyr, småting som ringeklokke, (sykkel) liten glassmugge, garn etc.

Alt er like nyttig for meg.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-08, 20:05   #24
Gremli Skremli
Ansvar for egen luring
 
Gremli Skremli sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: På rette sida av elva
Innlegg: 3.514
Blogginnlegg: 8
Gremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Spinoff: "ønsker" DU deg nyttige/unyttige ting til jul?

Tdiligere har jeg ønsket meg sminke, smykker, cd'er og annet unyttig, men i år er det tøfler, ullundertøy og lignende. :kjerring: (Ønsker meg også en del dyre ting, som kamera og symaskin, men det skal jeg spare til selv.)

__________________
Og knøttet angret etterpå og tenkte: Jeg var dum
når jeg lot regn og mørke flytte inn i mine rom
Men hvem skal trøste knøttet med at samme dag han dro,
ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo
Gremli Skremli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-08, 21:26   #25
Gulla
Superduperaktiv
 
Gulla sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 579
Gulla er populærGulla er populærGulla er populær
Standard

Sv: Spinoff: "ønsker" DU deg nyttige/unyttige ting til jul?

Jeg ønsker meg en blanding av ting til huset og ting til meg selv. Vi får endel gaver vi da, og gjennom årene har jeg lært meg hvem jeg ønsker meg hvite badehåndkler av, og hvem jeg kan ønske meg en bok, genser e.l. av.
Jeg har ønsket meg "duk til spisestuen" et par år, det er en feil jeg ikke gjør igjen. Jeg har ikke samme smak som endel andre, har jeg skjønt.
Men spør noen hva jeg ønsker meg, får de ganske konkrete svar.

Gulla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-08, 21:31   #26
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spinoff: "ønsker" DU deg nyttige/unyttige ting til jul?

Jeg skriver ikke ønskelister akkurat.

Blir ikke så mye gaver på meg lenger, og enda mindre nå som jeg er "foreldreløs".

Det meste av det jeg kan tenke på som ønsker er "nyttig" på ett eller annet plan. Men noen fjasegaver er det også. Heldigvis lite serviettbytting.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-08, 21:32   #27
vimjer
Tante Sofie
 
vimjer sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.632
Blogginnlegg: 6
vimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Spinoff: "ønsker" DU deg nyttige/unyttige ting til jul?

Ønsker meg/oss bakeboller, kasseroller og tallerkener. :kjedelig:

Håndklær og vin er det alltid kjekt å få.

vimjer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-08, 21:32   #28
Fadese
Originala
 
Fadese sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.457
Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff: "ønsker" DU deg nyttige/unyttige ting til jul?

I diskusjonen ble vel unyttig i stor grad definert som leiker, så jeg kan trygt meddele at jeg verken ønsker meg Barbie eller lego eller bilbane.
Man kan sjølsagt spørre seg hvor nyttig krystallglass er. Eller teaterbilletter eller bøker, for den del.
Men kasseroller og sengetøy, det er i alle fall nyttig. Og det ønsker jeg meg også.

Verken barna eller jeg skriver ønskeliste, bare så det er sagt.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-08, 21:35   #29
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff: "ønsker" DU deg nyttige/unyttige ting til jul?

Jeg ønsker meg alltid nyttige ting og sier fra hva jeg vil ha. I år er det feks. en god vinterjakke og kniver. I fjor var det food processor og gryter. Mannen bare rister på hodet av meg, han vil helst bare ha unyttige ting, noe jeg blir litt irritert over siden vi ikke har god nok råd til å la være å ønske oss noe nyttig når vi først har sjansen til å noe vi trenger, mener jeg.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-08, 21:38   #30
Barbarella
Bør lage seg en tittel selv
 
Barbarella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 1.561
Blogginnlegg: 1
Barbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt likt
Standard

Sv: Spinoff: "ønsker" DU deg nyttige/unyttige ting til jul?

Nå får vi svært få gaver, og jeg får ingen gaver som ikke er felles med mannen.
Men vi ønsker oss mest nyttige ting. Penger, servise, kjøkkenutstyr og det er vel det.
Hadde jeg fått gaver til meg alene og ikke til oss som par så hadde jeg sikkert ønsket meg parfyme, bøker og musikk.

__________________
2001 - 2005 - 2007 - 2016
Barbarella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-08, 21:53   #31
Fargo
Hogger i stein
 
Fargo sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 602
Fargo er populærFargo er populærFargo er populærFargo er populærFargo er populær
Standard

Sv: Spinoff: "ønsker" DU deg nyttige/unyttige ting til jul?

Bøker en en nyttig ting, uansett alder, form og farge. BBB-reoler er også alltid en hit hos meg. Til bok: Spesielt om giveren har en mening bak å gi akkurat deg akkurat den boka. Selv har jeg ved en anledning sagt en anelse snurt, - aha, gave kun til kona. Det sa jeg da mine foreldre for noen år siden ga oss en flott tørketrommel. Uhmm, jeg sa visst det samme da vi to år etter fikk en ny vaskemaskin, av de andre. Mens jeg er i gang; svigermor ønsket seg en ny kjøkkenmaskin, og fikk en PAL. - Se, en maskin til å stå på kjøkkenet, ble det sagt fra giveren. Man skulle tro vi hadde noe å slektes på. Vel, datteren ønsket seg PSII og parabol i gave et år, hun fikk det også. Da var hun to måneder og pappa var julaften veldig glad og sikkert ekstremt overbevisende uvitende.


Sist redigert av Fargo : 25-11-08 kl 22:04.
Fargo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-08, 20:29   #32
Søster
kåt vikingbrud
 
Søster sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.505
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Sv: Spinoff: "ønsker" DU deg nyttige/unyttige ting til jul?

Jeg ønsker meg nyttige ting. Gøyale ting er jeg ikke gøyal nok til å komme på selv, så det blir eventuelt en overraskelse. Men jeg liker nyttige ting, og håper på litt starthjelp til kaffeserviset jeg har bestemt meg for å begynne å samle på.

__________________
Søster er lett å begeistre

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-08, 20:37   #33
Tangina
godtemonster
 
Tangina sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.359
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Spinoff: "ønsker" DU deg nyttige/unyttige ting til jul?

I år har vi endelig gjort noe vi har snakket om i mange år og ønsker oss bare gaver til veldedige formål - som geiter, bestebødre, høner, sykepleierutdannelse og hva annet man kan gi bort av slikt. Og vi har tenkt å bare gi bort det samme til de voksne i slekta. Alle er nok ikke like begeistret, men vi er veldig fornøyde med avgjørelsen. Så får vi se om vi er like fornøyde i jula når alle andre sitter der med gavehaugene sine.

__________________
Gutta -04 og -07
Tangina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-08, 21:38   #34
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Spinoff: "ønsker" DU deg nyttige/unyttige ting til jul?

Jeg ønsker meg god vin. Men det er nyttig.

  Svar med sitat
Gammel 27-11-08, 23:54   #35
Cazandra
Erfaren
 
Cazandra sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Egersund
Innlegg: 919
Blogginnlegg: 10
Cazandra er populærCazandra er populærCazandra er populærCazandra er populær
Standard

Sv: Spinoff: "ønsker" DU deg nyttige/unyttige ting til jul?

Nå har jeg faktisk ønsket meg kaffekopper av søster!! Jeg har 2 av noen, 3 av andre og 5 jeg ikke liker. Kaffekopper blir bra!

__________________
2001-2003-2006 + Bendik 2010
Cazandra er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no