Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Nyttårsaften - hvordan feire med barn og voksne?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-11-08, 00:03   #21
Lykkex3
Superaktiv
 
Lykkex3 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 441
Lykkex3 er populærLykkex3 er populærLykkex3 er populær
Standard

Sv: Nyttårsaften - hvordan feire med barn og voksne?

I vår vennegjeng har vi gjort det på følgende måte i mange år:
Gjestene kommer på formiddagen og vi er ute å leker med barna. Lager rebusløp med morsomme oppgaver og småpremier (les godis). Så har vi bål med grilling av pølser og marshmellows. Det hele avsluttes med ett flott fyrverkeri før de små har blitt badet og lagt i seng ved 20 tiden.
Vi voksne har spist som regel rundt kl 21 og barna har alltid sovet seg igjenom det store fyrverkeriet kl 24.
Dette har fungert supert hvert eneste år og vi har på det meste vært 16 voksne og 19 barn.

Iår skal de største barna være med på alt og spiser sammen med oss voksne (største barn er 9 1/2 år). Jeg gleder meg skikkelig til å ha med de to store og syns det er deilig at de endelig klarer å holde seg våkne! (skikkelig murmeldyrbarn )

Lykkex3 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-08, 01:02   #22
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nyttårsaften - hvordan feire med barn og voksne?

Så små barn hadde jeg lagt til vanlig tid og servert voksenmiddag etterpå.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-08, 01:06   #23
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nyttårsaften - hvordan feire med barn og voksne?

Mine er 5 og 8 måneder nå. Eldste har vært oppe til hun har segnet om de siste 2-3 årene på nyttårsaften. Vi feirer alltid langt inn i hillbillyhelvete hos Fibi og familien, og i år skal Krystallklart-familien også bli med.
Regner med at de tre eldste våre (4, 5 og nesten 6 år) vil være oppe så lenge de vil, få med seg raketter og sånt. De tre babyene på 7 og 9 måneder legger vi til vanlig tid og håper på det beste.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-08, 07:29   #24
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nyttårsaften - hvordan feire med barn og voksne?

Dette begynner vi å få trening i. Vi dekker flott bord og spiser maten sammen hele gjengen. Før det tar vi ungene med på rakettoppskyting på den der støtta du vet om. Flott fyrverkeri. Når vi kommer hjem, mens verten og vertinnen ordner siste rest tenner ungene stjerneras i hagen. Om det er snø tenner vi lykter også.

Ved maten koser vi oss og setter kanskje på en film slik at de voksne kan spise lenge. Etterpå begynner man legging av de ungene som skal legges og lar de som vil være våkne. Litt leker, kanskje ut på ny stjernerasrunde. Som regel leker ungene pyntelig siden de kjenner at det er en spesiell dag.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-08, 08:17   #25
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Nyttårsaften - hvordan feire med barn og voksne?

@Chanett: Ja det stemmer. Hva er klokken da ? Når dere er på støtta?

Skal dere være hjemme?
Skal dere på marka i tolvtiden? Er det tradisjon for slik?

Sist nyttårsaften lå jeg med rier..

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-08, 08:31   #26
Malus
lurer
 
Malus sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
Innlegg: 3.842
Malus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Nyttårsaften - hvordan feire med barn og voksne?

Her blir det vel middag (med mine foreldre på besøk/overnatting) en gang rundt 18-19 vil jeg. A (snart 2 år) spiser da sammen med oss. Så legges han ved 20-21 tiden, mens vi voksne fortsetter kvelden. Og det er forresten pinnekjøtt som gjelder på nyttårsaften

__________________
Tre fininger : 07 - 09 - 11
Malus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-08, 08:41   #27
Smash
Impulsiv innimellom
 
Smash sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Innlegg: 2.932
Blogginnlegg: 3
Smash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Nyttårsaften - hvordan feire med barn og voksne?

Ungene mine er B-mennesker, så de har holdt seg våkne til rakettene så lenge jeg kan huske.

I fjor var vi 6 voksne og 8 barn. Vi spiste kalkun med masse godt tilbehør rundt klokka 18, tror jeg. Så var det pepperkakehusknusing, kaffe og kaker. Deretter brettspill i forskjellige varianter frem til 23.30.
Etter fyrverkeriet gikk vi hjem.

Det blir nok noe av det samme i år. Det har kommet til to nye babyer da, men jeg regner med at de vil sove godt i vognene utover kvelden. Håper jeg.

__________________
2002 2004 2008 2010
Smash er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-08, 08:57   #28
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nyttårsaften - hvordan feire med barn og voksne?

Opprinnelig lagt inn av Mandarin, her.

@Chanett: Ja det stemmer. Hva er klokken da ? Når dere er på støtta?

Skal dere være hjemme?
Skal dere på marka i tolvtiden? Er det tradisjon for slik?

Sist nyttårsaften lå jeg med rier..

Det er alltid mange som går på haugen bortenfor marka. Utsikt over hele byen. Støtta er rundt fem, trur eg og jeg aner ikke om vi skal være hjemme. Jeg er mest lysten på å være hjemme, men vi får se.

Vi får håpe du ikke har rier denne nyttårsaften. Knis.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-08, 09:09   #29
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Nyttårsaften - hvordan feire med barn og voksne?

Takk Chanett. Haugen det blir.
Satser på riefri nyttårsaften i år.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no