Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon

Foreldrenes tale til kontaktlærer - hjelp

Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-06-20, 10:51   #1
LilleRosin
Muligens verdt å vente på
 
LilleRosin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.092
Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Foreldrenes tale til kontaktlærer - hjelp

Jeg skal holde foreldrenes tale til kontaktlærer, og er noe lost...

10. klasse, kontaktlærer er hyggelig, men har på ingen måte noen nær relasjon til hen. Har liksom møttes 3-4 ganger i forbindelse med foreldremøte og samtaletime...

Relasjon til andre foreldre aner jeg ingen ting om.

Hvordan griper jeg det an? Noen tips?

__________________
skatten 02, rusket 04, pøbelen 05, punktum 08
LilleRosin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-20, 10:56   #2
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.315
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Foreldrenes tale til kontaktlærer - hjelp

Kan du få hjelp av elevane? Dei kan nok ha nokre historier på lur.

Hjertensfryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-20, 10:57   #3
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.284
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Foreldrenes tale til kontaktlærer - hjelp

Man kan for eksempel google «dikt og ordtak om skole» febrilsk rett før man skal opp og tale foran alle lærerne, admin, alle avgangselevene og foreldrene.

(Det ble bra altså. Short and sweet.)

Når man ikke har noen egentlig relasjon kommer man langt (nok) med generelle floskler om læreres rolle i å bygge ungdommens karakter, og henvise til deres fremragende ungdommer og konkludere med at læreren åpenbart har gjort en utmerket jobb. Takk for lang og tro tjeneste, sommerferie vel unt, heheheheh, blir vel godt å slippe oss nå! Blomst - klem. (Ah! Ikke klem!)

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-20, 11:12   #4
LilleRosin
Muligens verdt å vente på
 
LilleRosin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.092
Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Foreldrenes tale til kontaktlærer - hjelp

Opprinnelig lagt inn av Hjertensfryd, her.

Kan du få hjelp av elevane? Dei kan nok ha nokre historier på lur.

De skal ha sin egen tale, men kan spørre min egen elev om hun har noen forslag så klart.

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Man kan for eksempel google «dikt og ordtak om skole» febrilsk rett før man skal opp og tale foran alle lærerne, admin, alle avgangselevene og foreldrene.

(Det ble bra altså. Short and sweet.)

Når man ikke har noen egentlig relasjon kommer man langt (nok) med generelle floskler om læreres rolle i å bygge ungdommens karakter, og henvise til deres fremragende ungdommer og konkludere med at læreren åpenbart har gjort en utmerket jobb. Takk for lang og tro tjeneste, sommerferie vel unt, heheheheh, blir vel godt å slippe oss nå! Blomst - klem. (Ah! Ikke klem!)

Haha. Jeg får google litt før tror jeg - fryser totalt om jeg ikke er godt forberedt.

__________________
skatten 02, rusket 04, pøbelen 05, punktum 08
LilleRosin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-20, 11:27   #5
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.790
Blogginnlegg: 201
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Foreldrenes tale til kontaktlærer - hjelp

Har dere ikke en FB-gruppe for foreldrene der du kunne be om innspill?

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-20, 11:31   #6
oslo78
Er frisk!
 
oslo78 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 9.786
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Foreldrenes tale til kontaktlærer - hjelp

Prøv å få med noe personlig til læreren. Hvis ikke er det nesten bedre å droppe tale enn å holde en tale som kunne vært til hvem som helst. Det samme gjelder lærerens tale til elevene - har man ikke noe ekte og ærlig å si, er det bedre å droppe den.

__________________
Oslo78 - verdens heldigste mamma til Storebror 04, Storesøster 06 og Lillebror 10
oslo78 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-20, 12:01   #7
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.199
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Foreldrenes tale til kontaktlærer - hjelp

Kanskje en avsporing, men har dere foreldrenes tale til elevene? For jeg tenker nå at den er enda viktigere. Det er elevene som skal markeres, ikke først og fremst læreren.

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-20, 12:03   #8
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.922
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Foreldrenes tale til kontaktlærer - hjelp

Du får finne noe ganske så generelt tenker jeg. De har jo byttet kontaktlærer underveis også på ungdomsskolen sånn at ingen føler veldig nære relasjoner tror jeg. Og hun svarer meg generelt aldri på meldinger og leser meldinger fryktelig tregt før de er i det hele tatt sett. Så håper du finner noe fornuftig å si som er hyggelig.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-20, 12:05   #9
Fersken
Tatt på
 
Fersken sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Innlegg: 8.368
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Foreldrenes tale til kontaktlærer - hjelp

Her bruker FAU-leder å takke av lærerne som har hatt med trinnet å gjøre på vegne av alle foreldre. Noen flokser om lærerens rolle og samarbeid med hjemmet og så utdeling av blomster.

Ellers synes jeg det er mer naturlig at klassekontakten tar den talen om det skal være klassevis.

__________________
Pie (2007) og Gut (2010)
Fersken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-20, 12:09   #10
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.922
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Foreldrenes tale til kontaktlærer - hjelp

Avslutningen blir klassevis med kun 1 foresatt om ikke reglene endres pga. koronatider. Men klassevis blir det uansett Fersken, men kanskje med 2 foresatt isteden bare om reglene lempes på 15. juni.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-20, 12:16   #11
Fersken
Tatt på
 
Fersken sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Innlegg: 8.368
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Foreldrenes tale til kontaktlærer - hjelp

Jo, sant det. Hos oss blir det også klassevis og ingen tale fra FAU eller foreldre i år på grunn av stramt tidsskjema i år.

Jeg gikk ut fra normalsituasjon.

__________________
Pie (2007) og Gut (2010)
Fersken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-20, 13:20   #12
LilleRosin
Muligens verdt å vente på
 
LilleRosin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.092
Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Foreldrenes tale til kontaktlærer - hjelp

Opprinnelig lagt inn av Palmen, her.

Kanskje en avsporing, men har dere foreldrenes tale til elevene? For jeg tenker nå at den er enda viktigere. Det er elevene som skal markeres, ikke først og fremst læreren.

Jeg ble oppringt fra skolen, og bedt om å holde foreldrenes tale til kontaktlærer. Når jeg nå titter på programmet, står det bare foreldrenes tale. Kontaktlæreren skal holde tale til elevene.

Kanskje jeg bare kan si det jeg vil?

:ellevill og gal:

__________________
skatten 02, rusket 04, pøbelen 05, punktum 08
LilleRosin er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:34.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no