Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Klukkakjole

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-11-10, 19:25   #1
Fnissa
Aktiv
 
Fnissa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Sørlandet
Innlegg: 253
Fnissa er litt kul
Spørsmål

Klukkakjole

Hei.

Noen her som har strikket klukka kjolen? Jeg tenker veldig på å strikke den, men er så i tvil om fargen.. Bildene var så små på Birgirsdottir-siden så det var vanskelig å se mønster og farger tydelig...

Jeg hadde blitt superglad hvis noen av dere som har strikket den kunne legge ut bilde til meg..

Takker på forhånd.

Fnissa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-10, 19:56   #2
vimjer
Tante Sofie
 
vimjer sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.632
Blogginnlegg: 6
vimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Klukka kjole

Jeg har strikket denne:

Vedlagte bilder
Filtype: jpg 009.jpg (188,9 KB, 214 visninger)
Filtype: jpg 010.jpg (168,2 KB, 62 visninger)
vimjer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-10, 20:03   #3
Fnissa
Aktiv
 
Fnissa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Sørlandet
Innlegg: 253
Fnissa er litt kul
Tommel opp

Sv: Klukka kjole

Oi! Den var superfin!!

Hvilken fargekombinasjon er det? Har du plukket ut fargene selv?

Fnissa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-10, 20:17   #4
vimjer
Tante Sofie
 
vimjer sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.632
Blogginnlegg: 6
vimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Klukka kjole

Opprinnelig lagt inn av Fnissa, her.

Oi! Den var superfin!!

Hvilken fargekombinasjon er det? Har du plukket ut fargene selv?

Jeg brukte en komibinasjon i oppskrifta; grønn bunnfarge og ellers grå, svart og gammelrosa. I oppskriften fantes den også med rosa bunnfarge.

vimjer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-10, 23:48   #5
Fnissa
Aktiv
 
Fnissa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Sørlandet
Innlegg: 253
Fnissa er litt kul
Standard

Sv: Klukka kjole

Okei.. Den var kjempefin! Tusen takk for bildene. Var gøy å se detaljene litt bedre!

kjenner det kribler i fingrene nå...

Fnissa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-10, 02:42   #6
Senna
Javel
 
Senna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The Sun
Innlegg: 3.893
Blogginnlegg: 2
Senna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Klukka kjole

Jeg har strikket to:

__________________
Ertekroken (j-99), stabukken (g-02) og minsten (g-05)
Senna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-10, 08:50   #7
Heilo
Fjellpiper
 
Heilo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 6.175
Blogginnlegg: 310
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Klukka kjole

Abonnerer! Veldig fine kjoler. Den brune med blå blomster var helt nydelig.

Heilo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-10, 11:26   #8
Fnissa
Aktiv
 
Fnissa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Sørlandet
Innlegg: 253
Fnissa er litt kul
Standard

Sv: Klukka kjole

Takk for bilder.

Den første er vel den samme som vimjer strikket? Er det den i blågrønn?
Og den brune var jo helt nydelig!

Jeg vurderer blå eller grå.. Det er så dumt med de bildene på Birgirsdottir!!

Er det noen som har bilder, jeg blir glad for alle bilder!
Kanskje jeg havner på en farge jeg ikke hadde tenkt i det hele tatt...

Det er fint hvis dere skriver hvilken farge kjolen er i hvis dere legger ut bilder..

Fnissa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-10, 12:09   #9
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.211
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Klukka kjole

Du burde melde deg inn på Ravelry, der ligger det 88 Klukka'er.

Noen av dem:






__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-10, 16:02   #10
Fnissa
Aktiv
 
Fnissa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Sørlandet
Innlegg: 253
Fnissa er litt kul
Standard

Sv: Klukka kjole

takk.

Tror jeg sjekker ut Ravelry da..
God helg

Fnissa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-10, 16:06   #11
emma71
utfordrer ikke
 
emma71 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Follo
Innlegg: 688
emma71 er populæremma71 er populæremma71 er populær
Standard

Sv: Klukka kjole

Opprinnelig lagt inn av Fnissa, her.

Jeg vurderer blå eller grå.. Det er så dumt med de bildene på Birgirsdottir!!

Jeg sendte en mail til dem i morges for å spørre om størrelsene bl.a, og nevnte det med at bildene var så små. Da fikk jeg til svar at de har klaget til leverandøren av nettsiden så det skal fikses.
Kjempeflotte kjoler! Tror det blir litt i overkant vrient for meg å få til en sånn kjole, iallefall få den pen og jevn, jeg er på "tovet sitteunderlag-stadiet" ennå.

__________________
Mamma til storebror, født jan 06 og lillesøster, født april 09.
emma71 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-10, 16:42   #12
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.439
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Klukka kjole

Er disse strikket i islandsk ull? Blir ikke det fryktelig varmt?

Nydelig kjole, som jeg vurderer å ønske meg i julegave fra svigermor.

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-10, 17:07   #13
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Klukka kjole

De er varme, men ikke for varme siden de ikke har ermer. Favorittkjolen(e) mine!

:har strikket to stykker, en i lilla og en i grønnturkis:

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-10, 19:22   #14
vimjer
Tante Sofie
 
vimjer sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.632
Blogginnlegg: 6
vimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Klukka kjole

Opprinnelig lagt inn av emma71, her.

Jeg sendte en mail til dem i morges for å spørre om størrelsene bl.a, og nevnte det med at bildene var så små. Da fikk jeg til svar at de har klaget til leverandøren av nettsiden så det skal fikses.
Kjempeflotte kjoler! Tror det blir litt i overkant vrient for meg å få til en sånn kjole, iallefall få den pen og jevn, jeg er på "tovet sitteunderlag-stadiet" ennå.

Den er kjempelett å strikke!

vimjer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-10, 20:31   #15
Bayone
snur
 
Bayone sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.445
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Sv: Klukka kjole

Hvilket garn har dere strikket i?

__________________
2001 2004
Bayone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-10, 19:42   #16
Bayone
snur
 
Bayone sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.445
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Sv: Klukka kjole

Jeg har ett hefte fra Birgirsdottir som heter strikk med islandsull, Birgirsdottir 01. Det er den modellen som heter Oline der som er denne kjolen ja? Den ser helt lik ut bortsett fra mønsterborden. Det er mange alternative mønsterborder bakerst i heftet, men jeg ser ikke noen som ser ut som den dere viser her. Noen som har samme heftet og har strikket ut fra dette heftet?

__________________
2001 2004
Bayone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-10, 20:24   #17
Senna
Javel
 
Senna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The Sun
Innlegg: 3.893
Blogginnlegg: 2
Senna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Klukka kjole

Jeg bestilte mønster (bare ett ark, ikke noe hefte)og garn hos Birgitsdottir, har strikket den i Lett Lopi.

__________________
Ertekroken (j-99), stabukken (g-02) og minsten (g-05)
Senna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-10, 09:42   #18
Fnissa
Aktiv
 
Fnissa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Sørlandet
Innlegg: 253
Fnissa er litt kul
Standard

Sv: Klukka kjole

Opprinnelig lagt inn av emma71, her.

Jeg sendte en mail til dem i morges for å spørre om størrelsene bl.a, og nevnte det med at bildene var så små. Da fikk jeg til svar at de har klaget til leverandøren av nettsiden så det skal fikses.
Kjempeflotte kjoler! Tror det blir litt i overkant vrient for meg å få til en sånn kjole, iallefall få den pen og jevn, jeg er på "tovet sitteunderlag-stadiet" ennå.

Så flott! Da blir det nok en bedring etterhvert.
Jeg er litt spent i forhold til å strikke en hel kjole selv. Har for det meste holdt på med småprosjekter så jeg er litt bekymret for om jeg kommer til å gå lei og det blir ett evighetsprosjekt. Da snakker jeg år.... Legge vekk-finne frem osv... hehe..

Men vi får se. Pinne nr 4.5 og tjukt garn så jeg er optimistisk..

Fnissa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-10, 10:27   #19
tiddelibom
Lille tyrann
 
tiddelibom sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.137
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Klukka kjole

Fin kjole! Jeg ser fra nettsiden hennes at hun selger mønster og garn sammen. Kan noen fortelle meg hva det kommer på for en Klukka-kjole i str. M?
Og: hvor tykt er garnet?

__________________
Tiddelibom med en liten (-06) og en stor (-02)

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-10, 10:52   #20
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.122
Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Klukka kjole

Noen som kan gi meg en nettadr som jeg kan finne oppskrift og garn?

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no