Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Shamus barnetøy

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-07-09, 23:46   #961
Blånn
Bør lage seg en tittel selv
 
Blånn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 8.166
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Shamus barnetøy

Ser fram til at du lanserer kjoler i str. 44.

__________________
Blånn, Storebror (-99), Lillemann (-03) og Houdini (-05)

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv  
Gammel 17-07-09, 23:50   #962
Shamu
På opplading
 
Shamu sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
Innlegg: 3.859
Shamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt likt
Standard

Sv: Shamus barnetøy

Opprinnelig lagt inn av Interference, her.

Fytti du er så flink Shamu!

Og så lurer jeg fryktelig på når Lille skal få dress.

Lille vakre du.... UNNSKYLD!!!
Jeg må innrømme at det har ramlet helt bort.. *gulp*
Nei nå altså... *dytte Inter frem i køen*

Skalvise... bukse og jakke i lilla fleece med retro detaljer? Var det så? Str?


Håper du tilgir meg..

__________________
Jente 95, Gutt 04, Jente 06

- Museskritt er også skritt. -
Shamu er ikke aktiv  
Gammel 17-07-09, 23:51   #963
Shamu
På opplading
 
Shamu sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
Innlegg: 3.859
Shamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt likt
Standard

Sv: Shamus barnetøy

Opprinnelig lagt inn av Blånn, her.

Ser fram til at du lanserer kjoler i str. 44.

Ja, det blir nok til høsten tenker jeg, etter ferien. hihi..
Er litt skummelt å sy i andre størrelser, men det er jo bare å hoppe i det ja.

__________________
Jente 95, Gutt 04, Jente 06

- Museskritt er også skritt. -
Shamu er ikke aktiv  
Gammel 17-07-09, 23:52   #964
Interference
Metallica!!
 
Interference sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Innlegg: 8.474
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Sv: Shamus barnetøy

Opprinnelig lagt inn av Shamu, her.

Lille vakre du.... UNNSKYLD!!!
Jeg må innrømme at det har ramlet helt bort.. *gulp*
Nei nå altså... *dytte Inter frem i køen*

Skalvise... bukse og jakke i lilla fleece med retro detaljer? Var det så? Str?


Håper du tilgir meg..

Næmmen selvsagt søte deg.
Vi ble da enige om høsten, gjorde vi ikke?

Jepp du husker riktig. Skal vi se, størrelse.. Øhm hun er en stor 86 nå, så kanskje 92? Så kan hun bruke den utover høsten/vinteren. Høres det riktig ut størrelsesmessig?

__________________
Interference er ikke aktiv  
Gammel 17-07-09, 23:56   #965
Shamu
På opplading
 
Shamu sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
Innlegg: 3.859
Shamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt likt
Standard

Sv: Shamus barnetøy

Opprinnelig lagt inn av Interference, her.

Næmmen selvsagt søte deg.
Vi ble da enige om høsten, gjorde vi ikke?

Jepp du husker riktig. Skal vi se, størrelse.. Øhm hun er en stor 86 nå, så kanskje 92? Så kan hun bruke den utover høsten/vinteren. Høres det riktig ut størrelsesmessig?

Godt... jeg liker ikke å miste kontrollen...
Men da skal vi jo få det til.

Bukse str 1-2 år eller 2-3 år?
Jakke 92 med voksemuligheter pga ribb i ermene.

Sender du meg en PM med mailadressen din på, så kan jeg sende deg mail når jeg er i gang.

__________________
Jente 95, Gutt 04, Jente 06

- Museskritt er også skritt. -
Shamu er ikke aktiv  
Gammel 17-07-09, 23:58   #966
Interference
Metallica!!
 
Interference sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Innlegg: 8.474
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Sv: Shamus barnetøy

Bukse kan sikkert være 2-3 år, i lengde men bittelitt smal kanskje? Er det mulig? Hun er ganske lang og slank som sin mor.
Pm er på vei.

__________________
Interference er ikke aktiv  
Gammel 24-07-09, 10:55   #967
Shamu
På opplading
 
Shamu sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
Innlegg: 3.859
Shamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt likt
Standard

Sv: Shamus barnetøy

"Lilla ballonger og mørke hemmeligheter"



Herlig velourkjole i fargene svart og lilla.
Tynn deilig lilla-mønstrete stoff på brystet, går også igjen på ermene og på applikasjonen.
For å hente opp den herlige lillafargen i stoffet, har applikasjonen fått en lilla sirkel i midten - toppet med en vintage knapp i sort. Lovely!

Stine prøvedukke er litt uproporsjonert når det gjelder plassering av pupper.
Bryststykket kommer dermed høyere opp på levende mennesker, dvs at overgangen til skjørt ikke havner så langt ned som det her ser ut som. Det havner like nedenfor brystpartiet, der det skal havne. Nemlig.
Tror jeg skal kjøpe BH med silikon innlegg til Stine Prøvedukke, slik at hun trekker på de riktige stedene… makan…

Størrelse: 38


__________________
Jente 95, Gutt 04, Jente 06

- Museskritt er også skritt. -
Shamu er ikke aktiv  
Gammel 25-07-09, 22:24   #968
LilleRosin
Muligens verdt å vente på
 
LilleRosin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.093
Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Shamus barnetøy

Flinke flinke Shamu!

__________________
skatten 02, rusket 04, pøbelen 05, punktum 08
LilleRosin er ikke aktiv  
Gammel 25-07-09, 22:59   #969
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.869
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Shamus barnetøy

Opprinnelig lagt inn av Blånn, her.

Ser fram til at du lanserer kjoler i str. 44.

Str 46 med plass til pupper??

Anne C er ikke aktiv  
Gammel 26-07-09, 12:35   #970
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.808
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Shamus barnetøy

Opprinnelig lagt inn av Blånn, her.

Ser fram til at du lanserer kjoler i str. 44.

Så kan jeg se fram til å komme inn i str 44.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv  
Gammel 26-07-09, 19:38   #971
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.176
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Shamus barnetøy

Lekre kjoler Shamu

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv  
Gammel 26-07-09, 19:56   #972
Shamu
På opplading
 
Shamu sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
Innlegg: 3.859
Shamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt likt
Standard

Sv: Shamus barnetøy

Tusen takk for ros dere! Og størrelsesønsker..

__________________
Jente 95, Gutt 04, Jente 06

- Museskritt er også skritt. -
Shamu er ikke aktiv  
Gammel 26-07-09, 20:10   #973
Frøy
I endring
 
Frøy sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 6.967
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Shamus barnetøy

Skjønner at jeg må være flinkere å gå innom Shamubloggen for nå var jo alt enten solgt eller reservert.

__________________
2004 og 2008

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv  
Gammel 26-07-09, 20:34   #974
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Shamus barnetøy

Jeg elsker bloggen din og denne tråden. Fytti ..du er superkjempeflink!

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv  
Gammel 26-07-09, 21:03   #975
Shamu
På opplading
 
Shamu sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
Innlegg: 3.859
Shamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt likt
Standard

Sv: Shamus barnetøy

Opprinnelig lagt inn av Frøy, her.

Skjønner at jeg må være flinkere å gå innom Shamubloggen for nå var jo alt enten solgt eller reservert.

Send meg en PM med mailadressen din, så setter jeg deg opp på nyhetsbrev.
Det kan lønne seg..

Opprinnelig lagt inn av Angelique, her.

Jeg elsker bloggen din og denne tråden. Fytti ..du er superkjempeflink!

Sånt blir jeg glad for å lese!

__________________
Jente 95, Gutt 04, Jente 06

- Museskritt er også skritt. -
Shamu er ikke aktiv  
Gammel 26-07-09, 21:07   #976
Shamu
På opplading
 
Shamu sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
Innlegg: 3.859
Shamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt likt
Standard

Sv: Shamus barnetøy

"Kuer kurerer gruff"



Jeg har en god del bestillinger igjen før lista er tom, men i går måtte jeg bare gjøre noe kjempegøy før jeg fortsatte ferden mot listas slutt.
Jeg ville gjøre noe som var kun meg, uten å trenge å tenke på at andre må like det.
Redesign er min greie, det er det som ligger mitt hjerte nærest.
Jeg elsker redesign – gi gamle plagg nytt liv!


Jeg startet med en t-skjorte jeg har kjøpt på Fretex for 40 kroner.
Den er opprinnelig fra Vero Moda og er über kjedelig.
Jeg elsker kuer, så jeg så potensialet i den og reddet den fra døden, eller fra å bli kjøpt av noen som ikke kom til å elske den.

Sammen med pink velour og stripete jersey, begge fra Stoff og Stil,
samt noen knapper fra knappesamlingen, fikk jeg en kjempemorsom kjole jeg allerede ELSKER.



Først skråklipte jeg ermene for å lage en raglandtopp.
Jeg brukte avklippet som mal for nye ermer.
Mitt eget kjolemønster ble så brukt som mønster på fremstykket og bakstykket samt på skjørtdelen.
Jeg klippet ett “belte” i stripete jersey og plasserte dette under bysten
og avsluttet dette med 3 blomsterknapper.
Deretter kantet jeg halsen med samme jersey, ved hjelp av
kantebåndsapparatet på coverproen.
I ermslutt brukte jeg rester fra t-skjorten og laget en smal ribbkant.
Skjørtekanten la jeg opp med baksiden av tvillingsømmen på coverproen.


Jeg digger den lille detaljen bak på ryggen av t-skjorten, så den fikk være med.


Skjørtedelen sto tom i 12 timer, men jeg klarte ikke slå meg til ro med at den var ferdig, så i dag fikk den en liten Shamulistisk applikasjon med en mørkegrå knapp i midten. På den måten fikk jeg også fanget opp litt råfarge fra melkekua.


Grovt sett så ble kjolen seende slik ut, liggende flatt på gulvet.
Jeg elsker fasongen og det feminine snittet.

Kjolen er i størrelse 38.



I morgen skal jeg på kino for første gang på en viss evighet.
Jeg og en venninne skal på førpremiere på en norsk grøsser; “Snarveien”.
Jeg ELSKER grøssere, men blir dog like redd hver gang.
Denne kjolen skal bæres i morgen slik at jeg kan veie opp litt skumle energier med glade energier.
Jeg er sikker på at det hjelper!
Kuer KAN kurere gruff…

__________________
Jente 95, Gutt 04, Jente 06

- Museskritt er også skritt. -
Shamu er ikke aktiv  
Gammel 26-07-09, 21:31   #977
Shamu
På opplading
 
Shamu sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
Innlegg: 3.859
Shamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt likt
Standard

Sv: Shamus barnetøy

"Lille Henrik og kroneisen"



Lille Henrik er en hund som bor rett nedi bakken, til høyre i huset bak det store treet, eller deromkring.
Han er ufattelig stolt over å være hund og elsker livet som gatetasser.
Det beste Henrik vet er kroneis, og når får man mest kroneis? Jo på nasjonaldagen.
Derfor er Lille Henrik ekstra glad han bor i Norge, for her har man O-store-is-dagen, som han kaller den, 17. Mai altså.
Da jeg skulle lage en bukse, eller rettere sagt; hengslebukse med en dachs på, så ble Lille Henrik unnfanget i mitt hode, som ikke er så lite men faktisk litt stort – har jeg hørt.
Han måtte få farger som matcher all kroneisen på nasjonaldagen, og da måtte det jo bli rødt hvitt og blått.
Jeg håper den heldige lille jenta som skal bruke buksen faktisk får spise masse kroneis det kommende året. Da blir Lille Henrik veldig glad, har han ymtet frempå, i natt….




Lille Henrik har fått en gammel vintage knapp til øye.
Han er litt hvitøyd inni der, men det er fordi han sover med øynene åpne, for ikke å gå glipp av noe selvsagt.



Bak på ryggen har jeg lagt inn strikk, slik at buksen får en nydelig passform.
Man gleder seg til å putte buksen på barnet faktisk. Man blir glad!



Buksen er halvforet med ett av mine yndlingsstoffer, som ikke engang er gammelt, men temmelig nyinnkjøpt.
Det har dog ligget og blitt modent, som årgangsvin, bare at her er det snakk om uker.
Stoffet er også brukt nederst på foten, og som applikasjon – Lille Henrik.
Hvit ribb nederst i føttene gjør buksen ren og lekker og perfekt til søte søndagsutflukter, til kiosken for å kjøpe kroneis.
Størrelse: 2-3 år

__________________
Jente 95, Gutt 04, Jente 06

- Museskritt er også skritt. -
Shamu er ikke aktiv  
Gammel 26-07-09, 21:32   #978
Frøy
I endring
 
Frøy sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 6.967
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Shamus barnetøy

Opprinnelig lagt inn av Shamu, her.

Send meg en PM med mailadressen din, så setter jeg deg opp på nyhetsbrev.
Det kan lønne seg..

Flott, prikk med epost adr er på vei, fortjerner en prikk for alle de fine klærna du lager.

__________________
2004 og 2008

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv  
Gammel 29-07-09, 00:46   #979
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske
 
Liljekonvall sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 3.255
Liljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Shamus barnetøy

Ååhhh, den siste redesign kjolen var bare helt herlig En kjole man bare blir glad av

Liljekonvall er ikke aktiv  
Gammel 29-07-09, 20:13   #980
Shamu
På opplading
 
Shamu sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
Innlegg: 3.859
Shamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt likt
Standard

Sv: Shamus barnetøy

Fleece-sett "Patience"




Fleecesett sydd til en liten jente som har ventet ett helt år på denne bestillingen… jada.. undertegnede hadde glemt den… fysj og skam.
Men nå er den endelig i mål, i større størrelse såklart, så nå håper jeg det faller i smak hos den lille tøtta.

Jakke; størrelse 92
Bukse; størrelse 2-3 år.

Jeg har prøvd det på min 2 1/2 åring som som nettopp har gått fra 92 til 98 og 104 i klær, for enkelt å vise at jakken og buksen kan brukes lenge ved å brette ribben i starten.



__________________
Jente 95, Gutt 04, Jente 06

- Museskritt er også skritt. -
Shamu er ikke aktiv  
Lukket tråd


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no