Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

[Korona-utfordring] Lag noe du syns er for vanskelig!

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-02-21, 15:49   #81
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.338
Blogginnlegg: 43
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: [Korona-utfordring] Lag noe du syns er for vanskelig!

Opprinnelig lagt inn av Luftslottet, her.

Jeg er ferdig med vottemønster.
Nå gjenstår bare å få den teststrikket og å ta litt finere bilder.

De ser sjukt kule ut! Jeg er dessverre ubrukelig til teststrikk, jeg får aldri ting ferdig når de bør være det, men noen skal jo kjøpe oppskrift også! Ganske sikker på at i alle fall to av gutta vil ha etter hvert.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-21, 15:52   #82
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.561
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Korona-utfordring] Lag noe du syns er for vanskelig!

Opprinnelig lagt inn av Matilda, her.

De ser sjukt kule ut! Jeg er dessverre ubrukelig til teststrikk, jeg får aldri ting ferdig når de bør være det, men noen skal jo kjøpe oppskrift også! Ganske sikker på at i alle fall to av gutta vil ha etter hvert.

Hun har gitt meg æren av å teststrikke, så jeg antar hun har et langtidsperspektiv på dette.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-21, 15:54   #83
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: [Korona-utfordring] Lag noe du syns er for vanskelig!

Det poppet opp en genser som "hastet" fra Mini, så jeg har måtte legge bunaden litt på is. Men nå er beltet snart ferdig, og jeg knakk koden - ble fornøyd.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-21, 19:14   #84
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.697
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: [Korona-utfordring] Lag noe du syns er for vanskelig!

Jeg har sydd bukse! Og shortser!

Men jeg får ikke til å legge inn bilder.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg ED72FA07-36A4-4CA8-9B6F-16215AECF56F.jpg (9,9 KB, 26 visninger)
Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-21, 19:16   #85
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.697
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: [Korona-utfordring] Lag noe du syns er for vanskelig!

Opprinnelig lagt inn av Bloppy, her.

Jeg har sydd bukse! Og shortser!

Men jeg får ikke til å legge inn bilder.

Jo! Ett av bildene. Prøver igjen med det andre. Næh. Og det var de som var vanskeligst å sy.

Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-21, 12:16   #86
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Korona-utfordring] Lag noe du syns er for vanskelig!

Bandet Beaten to Death kommer her med både gode sytips og måter å få ut frustrasjon over overlocken på.


(Kilde: youtube.com)

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-21, 12:25   #87
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: [Korona-utfordring] Lag noe du syns er for vanskelig!

Disse skal jeg prøve meg på: https://www.sg.no/oppskrifter/vannba...s-hvite-svane/

Jeg er absolutt ikke konditoremne.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-21, 12:34   #88
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.644
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: [Korona-utfordring] Lag noe du syns er for vanskelig!

Jeg ser at det er mest lage-ting her inne.
Jeg vil si at jeg har laget nan-brød, melkefrie, det gikk kjempefint.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-21, 13:02   #89
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.031
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: [Korona-utfordring] Lag noe du syns er for vanskelig!

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Bandet Beaten to Death kommer her med både gode sytips og måter å få ut frustrasjon over overlocken på.


(Kilde: youtube.com)

Jeg er en blanding av og

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-21, 14:17   #90
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Korona-utfordring] Lag noe du syns er for vanskelig!

Opprinnelig lagt inn av Taien, her.

Jeg er en blanding av og

Jeg sier bare KNAPP!

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-21, 20:51   #91
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.228
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Sint!

Sv: [Korona-utfordring] Lag noe du syns er for vanskelig!

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Jeg teststrikker gjerne!

Åh kanke du pliiis teststrikke til A? Lille gamerungen min hadde elsket sånne!

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-21, 21:02   #92
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Korona-utfordring] Lag noe du syns er for vanskelig!

Jeg har festet en milliard tråder og skal nå bare vaske og sy i knapper.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-21, 20:27   #93
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.184
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: [Korona-utfordring] Lag noe du syns er for vanskelig!

Jeg har laget en liten mus av paprleire.
Ikke så vanskelig kanskje, men jeg var ikke motivert for å være kreativ. Så på motivasjonsfronten var det ihvertfall vanskelig.
Det ga forøvrig mersmak, men jeg vil bruke noe annet enn papirleire neste gang for den tåler så lite når den har tørket. Fimo kanskje?

Vedlagte bilder
Filtype: jpg IMG_20210305_141659_compress22.jpg (262,8 KB, 22 visninger)
__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-21, 08:46   #94
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Korona-utfordring] Lag noe du syns er for vanskelig!

Da mangler jeg bare knapper.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-21, 08:46   #95
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.475
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Korona-utfordring] Lag noe du syns er for vanskelig!

Wow.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-21, 08:55   #96
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.176
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Korona-utfordring] Lag noe du syns er for vanskelig!

Opprinnelig lagt inn av Chanett, her.

Disse skal jeg prøve meg på: https://www.sg.no/oppskrifter/vannba...s-hvite-svane/

Jeg er absolutt ikke konditoremne.

Jeg vet ikke hvor dreven du er i oppskriftsvurdering, men vil bare opplyse om at den oppskriften er diger. (Det blir en hel svanekoloni av den oppskriften.

__________________
I'm happy, hope you're happy too
Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-21, 09:05   #97
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: [Korona-utfordring] Lag noe du syns er for vanskelig!

Opprinnelig lagt inn av Nextlife, her.

Jeg vet ikke hvor dreven du er i oppskriftsvurdering, men vil bare opplyse om at den oppskriften er diger. (Det blir en hel svanekoloni av den oppskriften.

Fnis. Passer dårlig når man kan ha minimalt med gjester og jeg har begynt på vårens vanskeligeste prosjekt; bli kvitt åtte koronakilo.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-21, 09:06   #98
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.176
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Korona-utfordring] Lag noe du syns er for vanskelig!

Opprinnelig lagt inn av Chanett, her.

Fnis. Passer dårlig når man kan ha minimalt med gjester og jeg har begynt på vårens vanskeligeste prosjekt; bli kvitt åtte koronakilo.

Hehe.
Til sammenlikning bruker jeg 1 egg når jeg lager vannbakkels til dessert til 2 personer.

__________________
I'm happy, hope you're happy too
Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-21, 11:04   #99
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.561
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Korona-utfordring] Lag noe du syns er for vanskelig!

Av ren nysgjerrighet, når det står 8-12 egg, hvordan vet man om man skal bruke 8 eller 12, eller 11 for den del?

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-21, 11:09   #100
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.561
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Korona-utfordring] Lag noe du syns er for vanskelig!

Jeg fortsetter på dette lære-meg-å-strikke-prosjektet, og jeg oppdager at en avgjørende faktor er at jeg må tillate meg å gjøre det som er gøy. Jeg begynte feks på en bukse og så var det bare kjedelig, så jeg droppet den og bruker garnet til en lue. Har avansert til tre stjerner på PetitKnit og strever med Alberts pilotlue. Jeg har begynt på nytt fire ganger og må må jeg begynne på nytt en gang til fordi jeg har gjort noe feil i økningene, men finner ikke ut hvor, så jeg klarer ikke å bare gå tilbake. Men likevel liker jeg det. Det er akkurat passe utfordring, går passe fort og er ikke kjedelig.

Nå skal jeg gjøre som oppskriften foreslår at noobs gjør nemlig markere økningene.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no