Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Spikerhjørnet

"Jeg er ikke ute etter noen, jeg er ute etter noe"

Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-09-16, 17:01   #121
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Jeg er ikke ute etter noen, jeg er ute etter noe"

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Det var forresten det faktum at jeg har anledning til å sitte på ræva hele dagen og se tv som dro proppen ut av den andre diskusjonen til rine. How's that for irony!

Det må være feberen (som jeg også hadde i går da jeg så LF) som gjorde at jeg ikke fikk med meg den andre detaljen. Så heller ikke hele episoden. :innrømmer:

Ellers så går det an å ta_litt_ hensyn, ikke sant! Du vet at jeg ikke har så god tid til å starte diskusjoner på dagtid, og så legger du ballen død med en gang, til og med før fordommene hadde fått noe særlig fritt spillerom i det hele tatt.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-16, 17:03   #122
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Jeg er ikke ute etter noen, jeg er ute etter noe"

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Og du må ta vare på deg selv, rine. Det er ingen som er tjent med at du sliter deg ut.

Niobe, du er virkelig en av de morsomste her på forumet. Jeg er blodfan.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-16, 17:05   #123
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.513
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Jeg er ikke ute etter noen, jeg er ute etter noe"

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Jeg har feber også, feber! :skingrestemme:

:livredd for at noen skal Tenke Sitt:

Jeg har jo til og med startet to tråder i dag. I den ene falt riktignok premisset for diskusjonen bort underveis, og noen prøver hardt på å få til det samme her, har jeg på følelsen.

Pøh, jeg hadde feber på mandag og var på jobb.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-16, 17:26   #124
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Jeg er ikke ute etter noen, jeg er ute etter noe"

Opprinnelig lagt inn av rine, her.


Ellers så går det an å ta_litt_ hensyn, ikke sant! Du vet at jeg ikke har så god tid til å starte diskusjoner på dagtid, og så legger du ballen død med en gang, til og med før fordommene hadde fått noe særlig fritt spillerom i det hele tatt.

Etterlyser du særbehandling av syke og svekkede?

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Niobe, du er virkelig en av de morsomste her på forumet. Jeg er blodfan.

Takk!

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-16, 17:34   #125
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.998
Blogginnlegg: 270
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: "Jeg er ikke ute etter noen, jeg er ute etter noe"

Dette tror jeg må være den beste sykepenge-debatten FP noensinne har hatt. Niobe!

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-16, 17:35   #126
Serafin
Bør lage seg en tittel selv
 
Serafin sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 9.275
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: "Jeg er ikke ute etter noen, jeg er ute etter noe".

Litt på siden, men hvorfor har ingen foreslått å ta en ekstra titt på de som fikk innvilget ufør for 20-30 år siden?
For da var det mye rart som gikk gjennom.

Og hvis man jobber "frivillig" på forskjellige ting (og får lønn under bordet), og driver med fysisk aktivitet 5-6-7 ganger i uka, flere timer i strekk, da tenker jeg at man har litt vondt i viljen også altså.

Jeg håper at noen tar en ekstra titt på meg om 10 år, og ser om 1) Helsa har forandret seg. 2) Livssituasjon har forandret seg. 3) Muligheter i arbeidslivet har forandret seg.
Og tar de ikke en titt på meg, så gjør jeg det selv, liksom.

__________________
--
Bonusgutten 06
Storebror 07
Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-16, 17:36   #127
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.494
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Jeg er ikke ute etter noen, jeg er ute etter noe"

Ein kan vel diskutere om torsdag kl. 13 er den beste tida å diskutere sjukelønn på Internett på.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-16, 17:40   #128
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Jeg er ikke ute etter noen, jeg er ute etter noe"

Jeg tror noen har tatt en titt på det, Serafin. Det er vel derfor det er såpass mye vanskeligere å få innvilget uførestønad nå.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-16, 17:41   #129
Serafin
Bør lage seg en tittel selv
 
Serafin sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 9.275
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: "Jeg er ikke ute etter noen, jeg er ute etter noe"

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Jeg tror noen har tatt en titt på det, Serafin. Det er vel derfor det er såpass mye vanskeligere å få innvilget uførestønad nå.

Men hva med alle de som går og suller og faktisk ikke har det bra, fordi de hadde hatt det bedre med litt krav? Skal de bare få sulle?
Blir det for dyrt å prøve å få de ut i noe?

__________________
--
Bonusgutten 06
Storebror 07
Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-16, 17:43   #130
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Jeg er ikke ute etter noen, jeg er ute etter noe"

Eh, hva har det med innvilgese av uførestønad å gjøre?

Jeg tror faktisk ikke det dreier seg om så mange at det er verdt å gjøre noe nummer av det. Noen vil alltid falle utenfor, det er vel en av de negative sidene ved det systemer vi har. Jeg tror, i motsetning til mange andre, at fordelene er klart flere. Jeg tror heller vi er tjent med å se på hvordan antallet uføre kan reduseres i fremtiden, enn å klø oss i hodet over de som fikk innvilget for 30 år siden.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-16, 17:45   #131
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.494
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Jeg er ikke ute etter noen, jeg er ute etter noe"

Med fare for å bli anekdotisk og vidareformidle hear-say, trur eg noko av vurderinga for ein del eldre med uføretrygd etter gammal ordning blir forlenga fordi det ikkje er noko godt alternativ. Ei eg kjenner jobber med å gå gjennom slike saker, og der dei ser at alternativet er å flytte dei over på sosialstønad, lar dei dei behalde uføretrygda. Det er ikkje bare- bare å kreve aktivitet av folk som har levd som uføre og ikkje vore i arbeid på 30 år. Men det at det var mykje som gjekk gjennom den gong, er jo ein av årsakene til at det har blitt stramma inn.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-16, 17:46   #132
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.644
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: "Jeg er ikke ute etter noen, jeg er ute etter noe"

Candy: Kva er :bihulesong:
Finns han på youtube?
https://youtu.be/2FYssTym5jU
Jammen fantes det ikke.

annemede er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 22-09-16, 17:47   #133
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.494
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Jeg er ikke ute etter noen, jeg er ute etter noe"

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Eh, hva har det med innvilgese av uførestønad å gjøre?

Jeg tror faktisk ikke det dreier seg om så mange at det er verdt å gjøre noe nummer av det. Noen vil alltid falle utenfor, det er vel en av de negative sidene ved det systemer vi har. Jeg tror, i motsetning til mange andre, at fordelene er klart flere. Jeg tror heller vi er tjent med å se på hvordan antallet uføre kan reduseres i fremtiden, enn å klø oss i hodet over de som fikk innvilget for 30 år siden.

Eg trur det er det NAV gjer òg. I alle fall ved det kontoret eg kjenner til.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-16, 17:49   #134
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.494
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Jeg er ikke ute etter noen, jeg er ute etter noe"

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

Candy: Kva er :bihulesong:
Finns han på youtube?
https://youtu.be/2FYssTym5jU
Jammen fantes det ikke.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-16, 18:43   #135
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Jeg er ikke ute etter noen, jeg er ute etter noe"

Opprinnelig lagt inn av nokon, her.

Ein kan vel diskutere om torsdag kl. 13 er den beste tida å diskutere sjukelønn på Internett på.


Hm, ja. Enten er de som diskuterer syke, eller så har de en så fleksibel jobb at ingen merker om de er borte en uke-to.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-16, 18:47   #136
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.475
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Jeg er ikke ute etter noen, jeg er ute etter noe"

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Jeg var på jobb med feber på onsdag og torsdag. Men måtte kaste inn håndkleet i dag. :bihulesong:

Psssst. Det er torsdag i dag.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-16, 18:51   #137
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Jeg er ikke ute etter noen, jeg er ute etter noe"

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Psssst. Det er torsdag i dag.

Ja. Det hadde vært veldig greit om det var onsdag.

:ikkeheltklarforfredag:

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-16, 19:19   #138
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.611
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: "Jeg er ikke ute etter noen, jeg er ute etter noe".

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Morsomt at du tok det eksempelet. For i motsetning til det mange sikkert tror (kanskje ikke så rart, innser den ) er jeg ikke så inne på diagnoser, og har faktisk ikke "Tenkt mitt" når en bekjent har vært sykmeldt et helt år (tuller ikke) av samme diagnose. Vedkommende har en stillesittende jobb. Jeg vet ikke så mye om frozen shoulder, men tok det for gitt at vedkommende ikke klarte å arbeide.

Diagnoser i seg selv sier jo lite om funksjonsevnen til den enkelte. Det er derfor nav ønsker at dette skal beskrives i sykmeldingen. Og da i forhold til type arbeid og hva arbeidsgiver har sagt de kan tilrettelegge for.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-16, 19:30   #139
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.095
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Jeg er ikke ute etter noen, jeg er ute etter noe"

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Nevnte jeg at jeg er syk i dag.
Egenmelding og greier. Noe har faktisk satt seg i kroppen, med feber, sår hals og ingen stemme.

Søren ikke rart heller, så mange elever som hoster og snørrer over meg hele dagen. Visste at den fraværsgrensa kom til å hoppe opp og bite meg bak one of theese days.


Folk bør tåle mer. Jeg går på jobb når jeg er så "syk" som du beskriver at du er nå.

Men litt alvor: Etter å ha jobbet 9 år som sykepleier i et kvinnedominert miljø har jeg opplevd mye forskjellig når det gjelder sykemeldingsgrunner. Noen gikk på jobb med stiv nakke og betennelse i begge skuldre, andre var borte i to måneder pga senebetennelse i albuen. Noen ble sykemeldt i det juleturnusen med steinvakt julaften kom på veggen, andre fordi de hadde små barn og sov dårlig om natten. Noen kom på jobb med krykker og ba om tilrettelagt kontorarbeid fordi de ble gal av å gå hjemme. Et urolig stort antall var sykemeldt med ujevne mellomrom med div vondter her og der (muskel/skjelett) og alle fikk et klapp på skulderen og ble oppfordret til å ta vare på seg selv.
Det vanskelige blir å vurdere hvem som bør tåle litt mer, hvem som virkelig er syk nok og hvem som kan jobbe med tilrettelegging. Jeg tror på hyppige møter mellom lege, pasient og arbeidsgiver, og at sykemeldingsgrunnleget må sees på. Det er lett å bli sykemeldt i dag, her er det kanskje litt å gå på?


Sist redigert av 007 : 22-09-16 kl 22:04.
007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-16, 19:46   #140
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.869
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Jeg er ikke ute etter noen, jeg er ute etter noe"

Jeg er glad for det systemet vi har i dag, og har ikke lyst til å forandre på det. Jeg er glad for at jeg kan få betalt for den kanskje ene dagen jeg er borte i året.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no