Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Kostnad for sommerferie?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Se resultatene: Kostnad for sommerferie - reise og bosted
0 - 9 999 26 14,77%
10 000 - 19 999 36 20,45%
20 000 -29 900 37 21,02%
30 000 - 39 999 34 19,32%
40 001 - 60 000 24 13,64%
60 001 - 80 000 12 6,82%
80 001 - 100 000 3 1,70%
100 000 eller mer 4 2,27%
Deltakere: 176. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-06-14, 20:12   #181
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.879
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kostnad for sommerferie?

Total digresjon, men har vi ikke tradisjon for det her? Nå viser det seg at mannen fant et flott hotell i Lido de Camiore, like ved Viareggio. Han holdt på å legge inn bestillingen da han tilfeldigvis nevnte at vi og ungene skulle ha hvert vårt rom (noe som er flott), men de ligger kanskje langt fra hverandre. Jeg trodde jeg var langt fra hønemor, men hadde du latt ungene bo feks tre etasjer fra deg eller i en annen bygning? Mannen ser ikke problemet. "Det er ikke mange bygninger på det hotellet." Neivel, og to ulike rom er flott, men ikkei nærheten? Riktignok er de 10 og 12, men de er kranglefanter og sladrehanker uten like. Mannen fikk en pris via hotel.com, så han mener han ikke kan maile hotellet og høre, for der opererer de med andre priser.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-14, 20:18   #182
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.850
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kostnad for sommerferie?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Total digresjon, men har vi ikke tradisjon for det her? Nå viser det seg at mannen fant et flott hotell i Lido de Camiore, like ved Viareggio. Han holdt på å legge inn bestillingen da han tilfeldigvis nevnte at vi og ungene skulle ha hvert vårt rom (noe som er flott), men de ligger kanskje langt fra hverandre. Jeg trodde jeg var langt fra hønemor, men hadde du latt ungene bo feks tre etasjer fra deg eller i en annen bygning? Mannen ser ikke problemet. "Det er ikke mange bygninger på det hotellet." Neivel, og to ulike rom er flott, men ikkei nærheten? Riktignok er de 10 og 12, men de er kranglefanter og sladrehanker uten like. Mannen fikk en pris via hotel.com, så han mener han ikke kan maile hotellet og høre, for der opererer de med andre priser.


Om vi skulle hatt hvert vårt rom, skulle de rommene vært ved siden av hverandre. Noe annet hadde vært helt uaktuelt.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-14, 20:19   #183
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.879
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kostnad for sommerferie?

Opprinnelig lagt inn av Chablis, her.

Om vi skulle hatt hvert vårt rom, skulle de rommene vært ved siden av hverandre. Noe annet hadde vært helt uaktuelt.

Ja, det er der jeg også er. Men hotellet skal ha direkte betaling og man er ikke garantert det før betaling.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-14, 20:29   #184
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.869
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kostnad for sommerferie?

Våre er såpass små at connecting rooms er det eneste aktueller for oss på hotell.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-14, 20:35   #185
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.879
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kostnad for sommerferie?

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Våre er såpass små at connecting rooms er det eneste aktueller for oss på hotell.

Ja, og det hadde vært flott.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-14, 21:40   #186
Selma
blid
 
Selma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.785
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kostnad for sommerferie?

Hvis rommene lå langt fra hverandre (ikke i samme etasje, ulike bygninger) så hadde vi delt oss og overnattet sammen med et barn hver, tror jeg.

__________________
Selma og jentene (-99 og -02)
Selma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-14, 21:43   #187
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.879
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kostnad for sommerferie?

Opprinnelig lagt inn av Selma, her.

Hvis rommene lå langt fra hverandre (ikke i samme etasje, ulike bygninger) så hadde vi delt oss og overnattet sammen med et barn hver, tror jeg.

Hehe, jeg sover ikke uten mannen, ihvertfall ikke på ferie..

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-14, 21:47   #188
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kostnad for sommerferie?

Jeg hadde ikke gjort det uten at det var connecting rooms, selv ikke om rommene var ved siden av hverandre. Da vi var på ferie med 4, 9 og 12-åring på et hotell uten mulighet for connecting rooms så delte mannen og jeg oss. I sommer skal vi ha to leiligheter på ferie og da har mannen og jeg minsten i vår leilighet så er de tre andre i egen, men da er 19-åringen i den andre leiligheten.

Jeg syns det er galskap å i det hele tatt vurdere det om man kan risikere å komme i ulike etasjer, hva hvis det begynner å brenne? (ja jeg er hysterisk redd for brann)

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-14, 21:59   #189
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.096
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kostnad for sommerferie?

Vår mellomste er 15 (eldste er ikke med oss på ferie lenger), men hun og yngste på 11 hadde ikke fått sove i en annen etasje enn oss. Helst i naborommet, men i alle fall i samme etasje.

Jeg hadde heller sett etter leiligheter med ett soverom og sovesofa i stuen. For meg og mannen er det uaktuelt å sove hver for oss.


Sist redigert av 007 : 08-06-14 kl 23:05.
007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-14, 22:45   #190
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Kostnad for sommerferie?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Hehe, jeg sover ikke uten mannen, ihvertfall ikke på ferie..

Jeg sover nesten alltid uten mannen,
Liker ikke at ungene ligger alene i stuen, vi bor som regel i to-roms.
Derfor deler vi oss, da sover iallefall jeg godt (verre med mannen).

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-14, 22:53   #191
Ellisiv
Bør lage seg en tittel selv
 
Ellisiv sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Hvor: Rogaland
Innlegg: 1.359
Ellisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kostnad for sommerferie?

10 og 12 år er våre jenter.

Det hadde vært helt og fullstendig uaktuelt at de hadde fått hotellrom i en annen etasje enn oss. Virkelig. Da måtte min mann og jeg delt oss heller.

Vi skal bo på 2 rom med dør mellom, der vi skal på ferie i sommer.

__________________
Ellisiv

2 jenter, -02 og -04
Ellisiv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-14, 22:59   #192
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.879
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kostnad for sommerferie?

Opprinnelig lagt inn av Guttemammis, her.

Jeg sover nesten alltid uten mannen,
Liker ikke at ungene ligger alene i stuen, vi bor som regel i to-roms.
Derfor deler vi oss, da sover iallefall jeg godt (verre med mannen).

Jøss. Ja, DER er ikke vi.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-14, 23:03   #193
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.879
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kostnad for sommerferie?

Opprinnelig lagt inn av 007, her.


Jeg hadde heller sett etter leiligheter med ett soverom og sovesofa i stuen. For men og mannen er det uaktuelt å sove hver for oss.

Ja, det er jo det vi vil ha. Finner ikke noe. Nå har jeg akkurat laget en ny tråd om Italia. Begynner nesten å hate denne ferien...

Vi ønsker:
-leilighet med minst to rom
-god standard
-nær Strand
-basseng
-balkong
-koselige omgivelser
-nær koselig sentrum
-mulighet til fine dagsturer
-ikke for dyrt

Alt dette er like vikig. Vil ikke fire på noe.

Ja, dere ler vel nå, er det utopi? Men vi pleier jo å bo sånn. Hver sommer. Bare ikke i Italia.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-14, 23:08   #194
Christa
Bør lage seg en tittel selv
 
Christa sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 3.166
Christa er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt likt
Standard

Sv: Kostnad for sommerferie?

Hyacint, hvilke byer kan dere tenke dere og når? Har dere sjekket airbnb, eller vil dere ikke leie privat?

Christa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-14, 23:08   #195
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.096
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kostnad for sommerferie?

Når reiser dere? Og hva er "ikke for dyrt"?

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-14, 23:13   #196
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.879
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kostnad for sommerferie?

Opprinnelig lagt inn av Christa, her.

Hyacint, hvilke byer kan dere tenke dere og når? Har dere sjekket airbnb, eller vil dere ikke leie privat?

Ingen krav om noe av det du nevner!

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-14, 23:15   #197
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.879
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kostnad for sommerferie?

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Når reiser dere? Og hva er "ikke for dyrt"?

1.-16.7. Vi er i Roma til den 5. Har bestilt (dyrt!) hotell der. Den 5.-16. trenger vi et sted å være. Nesten samme hvor, så lenge kravene mine er tilfredsstilt. Mannen synes inntil 20000 for 11 netter er greit. Jeg synes nok det er litt stivt, selv om vi pleier å ligge rundt der. Skal også ha leiebil de 11 dagene.

Vi liker å bade, men like mye kultur og natur! Vi vil gjerne se det "ekte" Italia!

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-14, 23:17   #198
Christa
Bør lage seg en tittel selv
 
Christa sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 3.166
Christa er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt likt
Standard

Sv: Kostnad for sommerferie?

Men når? Jeg kan godt surfe litt, jeg har nemlig mann ute på middag så jeg får ikke sove på lenge.

Christa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-14, 23:19   #199
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.879
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kostnad for sommerferie?

Opprinnelig lagt inn av Christa, her.

Men når? Jeg kan godt surfe litt, jeg har nemlig mann ute på middag så jeg får ikke sove på lenge.

Åh, du er grei! Se over.

Hadde en drøm om en uke ved kysten og de siste dagene inne i Toscana-innlandet, helst nær Siena. Og å kjøre chiantiruten. Men jeg tror det er like greit å dra sørover også og være alle 11 nettene etter Roma på samme sted. Og ta dagsturer. Pompeii frister. Men vakre småbyer og bading frister også.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-14, 23:35   #200
Christa
Bør lage seg en tittel selv
 
Christa sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 3.166
Christa er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt likt
Standard

Sv: Kostnad for sommerferie?

Hvor langt er for langt til sentrum?

Christa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no