Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Utstoppede dyr i huset ditt?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Se resultatene: Er utstoppa dyr fint?
Over mitt lik! 162 81,82%
Tja, kommer an på hva slags dyr, størrelse, utføring osv. 32 16,16%
Ja, selvfølgelig, utstoppa dyr er stilig! 1 0,51%
Dustepoll! (fordi jeg har lært at det er obligatorisk) 3 1,52%
Deltakere: 198. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-02-12, 17:22   #1
mamaria
Grisejente
 
mamaria sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 2.181
mamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Utstoppede dyr i huset ditt?

Mannfolket synes utstoppede dyr er fint.
Hittil har jeg greid å forhindre ethvert forsøk på slike kreatur i huset.
Nå flytter vi på gård i løpet av året, og diskusjonen er oppe igjen.
Selvsagt har man utstoppa dyr i huset sitt når man bor på gård, sier han.
Gjerne villsvin, hjort, røyskatt eller rådyr.
Hodene av de største altså, ikke hele kroppen.
Jeg har ingen problemer med døde dyr i sin alminnelighet, men å ha utstoppede vesener i huset sitt er overhodet ikke noe jeg kunne tenke meg. Så jeg sa til mannfolket at nå lager jeg poll på FP, så kan du se at alle er enig med meg, selvfølgelig.
Eller?

__________________
00-02-04-04-11
mamaria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-12, 17:25   #2
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Utstoppede dyr i huset ditt?

Aldri i livet. Hode av røyskatt hadde vært det lengste jeg kunne strekke meg.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-12, 17:25   #3
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Utstoppede dyr i huset ditt?

Nei takk!

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-12, 17:26   #4
shute
prokrastinator
 
shute sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 5.625
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Sv: Utstoppede dyr i huset ditt?

Creepy-mann.

__________________
Ungen, 2009
Minste, 2013
shute er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-12, 17:26   #5
Morella
Superbasinella
 
Morella sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.640
Blogginnlegg: 276
Morella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Utstoppede dyr i huset ditt?

Nei takk.

Morella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-12, 17:27   #6
Libra
Bør lage seg en tittel selv
 
Libra sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.507
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Utstoppede dyr i huset ditt?

Over mitt lik ... Men det kan jo resultere i at man selv ender opp som utstoppet.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-12, 17:28   #7
Rabbit
Langøret
 
Rabbit sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I byen..
Innlegg: 3.462
Rabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt likt
Standard

Sv: Utstoppede dyr i huset ditt?

Nei takk,jeg liker ikke utstoppede dyr.

Rabbit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-12, 17:29   #8
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.785
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Utstoppede dyr i huset ditt?

Tja, kommer an på. På gård altså. Her i huset hadde det vært uaktuelt, men OM vi hadde kjøpt gård ... Men måtte vært dyr fra norsk fauna, helst som han hadde skutt selv. Tror jeg.

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-12, 17:30   #9
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.785
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Utstoppede dyr i huset ditt?

Men fint er det ikke, og jeg føler det samler støv og midd og rask, men det vet jeg ikke sikkert altså.

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-12, 17:35   #10
Libra
Bør lage seg en tittel selv
 
Libra sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.507
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Utstoppede dyr i huset ditt?

Opprinnelig lagt inn av Fluke, her.

Tja, kommer an på. På gård altså. Her i huset hadde det vært uaktuelt, men OM vi hadde kjøpt gård ... Men måtte vært dyr fra norsk fauna, helst som han hadde skutt selv. Tror jeg.

Hadde sikkert vært greit i fjøset.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-12, 17:37   #11
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Utstoppede dyr i huset ditt?

Det er ikke pent ihvertfall. Ikke hjemme, ikke på hytta, ikke på bygdestua, ikke hos jaktforeningen.
På museum funker det greit til nøds.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-12, 17:43   #12
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.569
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Utstoppede dyr i huset ditt?

Min mann har en enorm, utstoppet havskilpadde. Den er så creepy at jeg ikke orker å tenke på det en gang. Men det er tydeligvis en betingelse for videre ekteskap at den får bo her, så jeg sier ingenting. Utstoppede dyr er pyton.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-12, 17:43   #13
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Utstoppede dyr i huset ditt?

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Det er ikke pent ihvertfall. Ikke hjemme, ikke på hytta, ikke på bygdestua, ikke hos jaktforeningen.
På museum funker det greit til nøds.

__________________
2003 2007 2009 2011
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-12, 17:49   #14
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.384
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Utstoppede dyr i huset ditt?

Opprinnelig lagt inn av Pepper Lemon, her.

Min mann har en enorm, utstoppet havskilpadde. Den er så creepy at jeg ikke orker å tenke på det en gang. Men det er tydeligvis en betingelse for videre ekteskap at den får bo her, så jeg sier ingenting. Utstoppede dyr er pyton.

Bilder!!!!!



Jeg kan si med sikkerhet at det ikke kommer noen utstoppede dyr inn i mitt hus. Men jeg synes ikke det er så ekkelt, etter å ha hatt zoologi på høyskolen har det vært en nødvendighet å forholde seg til utstoppede dyr, så de er jo ganske hyggelige, egentlige. (Bortsett fra når de har brukket nakken eller mistet et øye og sånn.)

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-12, 17:50   #15
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Utstoppede dyr i huset ditt?

Nei, absolutt ikke.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-12, 17:56   #16
tinkadott
prøver å være tål***ig
 
tinkadott sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.785
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Utstoppede dyr i huset ditt?

Opprinnelig lagt inn av Pepper Lemon, her.

Min mann har en enorm, utstoppet havskilpadde. Den er så creepy at jeg ikke orker å tenke på det en gang. Men det er tydeligvis en betingelse for videre ekteskap at den får bo her, så jeg sier ingenting. Utstoppede dyr er pyton.

Få se!!

__________________
hilsen tinkadott
gutt-98, jente -01, jente -04
tinkadott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-12, 17:57   #17
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.349
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Utstoppede dyr i huset ditt?

Opprinnelig lagt inn av Pepper Lemon, her.

Min mann har en enorm, utstoppet havskilpadde.

Bruke den til bordben? Stooor bordplate, selvsagt, og ikke av glass.

Ellers nei takk.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-12, 17:57   #18
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.775
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Utstoppede dyr i huset ditt?

Jeg får være kjerringa mot strømmen. Jeg syns det kommer helt an på hva det er og hvilket type hus. Vi har arvet tre utstoppede dyr som bor på hytta og jeg syns faktisk de er helt ok å ha det. Jeg hadde nok ikke hatt det hjemme, men det har med huset å gjøre.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-12, 18:00   #19
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Utstoppede dyr i huset ditt?

Her kommer det nok opp et lite antall rådyrhoder med gevirpryd etterhvert. Noen med hodet intakt, andre kun med gevir. Syns det er greit til en viss grad. Det hele kommer veldig an på interiøret syns jeg.

Sån på generelt grunnlag har jeg ingenting i mot utstoppede dyr. Men noen av dem bærer preg av vanvittig dårlig håndtverk, og da blir ikke dyrene pene.

Jeg vil også se bilde av havskilpadden!

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-12, 18:00   #20
Lyppa
Bør lage seg en tittel selv
 
Lyppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 4.833
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Utstoppede dyr i huset ditt?

Neitakk, uansett om det er på gård, hytte eller i vanlig hus!

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no