Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Type kjeks og sjokolade for S'mores?

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-10-15, 12:28   #1
Mrs. S
Bør lage seg en tittel selv
 
Mrs. S sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 1.648
Mrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Type kjeks og sjokolade for S'mores?

Jeg skal ha bål i hagen og ungene skal grille marshmallows. Tidligere har de spurt etter S'mores.

Jeg har googlet litt, men hva er Kvinneguidens beste tips? Bixit høres kvalmt ut, men det er 12-åringer, så jo søtere jo bedre synes de vel. Kornmo? Marie?

Melkesjokolade? Lys kokesjokolade?

Stiller som betingelse at kjeksene må kunne kjøpes på Rema eller Bunnpris, jeg har bare de butikkene i nærområdet og vil ikke lete rundt.

Mrs. S er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-15, 12:30   #2
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 6.998
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Type kjeks og sjokolade for S'mores?

Kvinneguiden?

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012
Nera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-15, 12:33   #3
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.461
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Type kjeks og sjokolade for S'mores?

Her brukte vi bare Gjendekjeks med sjokolade, og brukte dem med sjokoladesiden inn, og puttet ikke i noe mer sjokolade enn det. Ungene var superfornøyde (jeg smakte ikke selv).

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 30-10-15, 12:44   #4
Mrs. S
Bør lage seg en tittel selv
 
Mrs. S sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 1.648
Mrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Type kjeks og sjokolade for S'mores?

Opprinnelig lagt inn av Nera, her.

Kvinneguiden?

Åja, siden jeg var inne der og klaget på den nye layouten....
Jeg har inntrykk av at det er bedre og flere bakere her, da.

Mrs. S er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-15, 13:08   #5
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Type kjeks og sjokolade for S'mores?

Jeg syns det skal være litt grove kjeks med litt hold i, og ikke så søte. Det blir mer enn søtt nok med sjokkis og marshmallows. Så vi bruker enten de firkantede havrekjeksene, Digestives (som det tradisjonelt er i USA) eller til nød bixit. Mørk sjokolade syns jeg er best smeltet, så da bruker vi bare vanlig kokesjokolade.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-15, 13:12   #6
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Type kjeks og sjokolade for S'mores?

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

Her brukte vi bare Gjendekjeks med sjokolade, og brukte dem med sjokoladesiden inn, og puttet ikke i noe mer sjokolade enn det. Ungene var superfornøyde (jeg smakte ikke selv).

Dette hadde storesøster med seg på speidertur og hun var godt fornøyd.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-15, 13:13   #7
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.461
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Type kjeks og sjokolade for S'mores?

Skulle jeg spist det selv tror jeg at jeg ville foretrukket salt kjeks, som Ritz. Er veldig glad i søtt og salt sammen.

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 30-10-15, 13:19   #8
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Type kjeks og sjokolade for S'mores?

Ja, ritz kan funke. Jeg syns gjende er en helt skrekkelig kjeks, til og med verre enn mariekjeks. Gjende med sjokolade er spiselig med en nødskrik.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-15, 13:27   #9
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.461
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Type kjeks og sjokolade for S'mores?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Ja, ritz kan funke. Jeg syns gjende er en helt skrekkelig kjeks, til og med verre enn mariekjeks. Gjende med sjokolade er spiselig med en nødskrik.

Jeg her helt enig altså, derfor smakte jeg ikke på det. Jeg skulle vurdert å smake hvis det var salte kjeks. Men ungene digget det da, og det var jo de som skulle ha det (her var det en 8-årsdag). Jeg ville ikke anbefalt det om det var voksne som skulle spise (men da ville jeg vel strengt tatt ikke lagt opp til S'mores i det hele tatt).

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 30-10-15, 14:02   #10
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Type kjeks og sjokolade for S'mores?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg syns det skal være litt grove kjeks med litt hold i, og ikke så søte. Det blir mer enn søtt nok med sjokkis og marshmallows. Så vi bruker enten de firkantede havrekjeksene, Digestives (som det tradisjonelt er i USA) eller til nød bixit. Mørk sjokolade syns jeg er best smeltet, så da bruker vi bare vanlig kokesjokolade.

Digestives? Det er jo Graham crackers som bruker i S'mores, og jeg synes ikke de er like Digestives... De er mer like Kornmo.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-15, 14:04   #11
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Type kjeks og sjokolade for S'mores?

Ritz, melkesjokolade og marshmallows.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-15, 14:07   #12
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Type kjeks og sjokolade for S'mores?

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Digestives? Det er jo Graham crackers som bruker i S'mores, og jeg synes ikke de er like Digestives... De er mer like Kornmo.

Ja, sorry. Digestives er vel den engelske varianten. Jeg syns graham og digestives er temmelig like. Graham er bare litt mer smulete. Det var for øvrig kornmo jeg mente med "de firkantede havrekjeksene". Hodet funker ikke helt i dag, ser jeg.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-15, 14:09   #13
Mrs. S
Bør lage seg en tittel selv
 
Mrs. S sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 1.648
Mrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Type kjeks og sjokolade for S'mores?

Opprinnelig lagt inn av zinatara, her.

Dette hadde storesøster med seg på speidertur og hun var godt fornøyd.

Denne bruker jeg! Så slipper jeg å kutte sjokolade i biter også. Personlig blir jeg helt ved tanken på marshmallows og sjokolade. Sukker overkill. Men det er ikke for voksne, så vår smak teller vel ikke?

Eller skulle jeg vente litt, han med ADD er veldig opptatt av at alt skal være riktig med stor R. Jeg må selge inn ideen. Jeg setter ned foten for å lete etter Graham crackers. Jeg har bakt til den store dagen, og kjenner at det er på tide med noen snarveier.

Mrs. S er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-15, 14:15   #14
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Type kjeks og sjokolade for S'mores?

Øhy! Det er for voksne!

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-15, 14:25   #15
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.461
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Type kjeks og sjokolade for S'mores?

Opprinnelig lagt inn av Mrs. S, her.

Denne bruker jeg! Så slipper jeg å kutte sjokolade i biter også. Personlig blir jeg helt ved tanken på marshmallows og sjokolade. Sukker overkill. Men det er ikke for voksne, så vår smak teller vel ikke?

Eller skulle jeg vente litt, han med ADD er veldig opptatt av at alt skal være riktig med stor R. Jeg må selge inn ideen. Jeg setter ned foten for å lete etter Graham crackers. Jeg har bakt til den store dagen, og kjenner at det er på tide med noen snarveier.

Ja, det tenkte jeg også, at hvis det er et barn som har det veldig klart i hodet sitt hvordan det skal være så er det ikke sikkert det funker med snarveier. Her var det det ene bursdagsbarnet som selv kom med forslaget.

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no