Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon

Hvor viktig er det egentlig å skrive korrekt?

Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon.

 
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-05-07, 10:46   #11
~TM~
trøtt
 
~TM~ sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.757
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor viktig er det egentlig å skrive korrekt?

Jeg er ikke norsklærer, men har et relativt bevisst forhold til språk. Jeg er tilhenger av proper språkføring, men ingen fanatiker. Jeg henger meg verken opp i skrivefeil som høyst sannsynlig skyldes tempoet fingrene har på tastaturet, eller andre småfeil. Jeg gidder heller ikke lese over egne innlegg før jeg poster for å sikre meg mot slike feil.

Det jeg derimot ser på som problematisk er når hele innlegg mister lesbarhet pga et generelt dårlig språk, håpløs tegnsetting, fravær av punktum, store bokstaver eller lignende. Da orker jeg oftest ikke lese innleggene fordi jeg må konsentrere meg om å forstå det som faktisk står der. Jeg synes det er litt "sløsing med tid". Det kan jo være synd for meg, i og med at innlegger kan ha hatt noe fornuftig på hjertet, sagt noe klokt osv., men det drukner rett og slett i et lite lesbart innlegg.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
 


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:09.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no