Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Har PostNord mista det helt? Bokstavelig talt?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-09-20, 12:17   #41
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.386
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Har PostNord mista det helt? Bokstavelig talt?

Sånn jeg har forstått det, bruker PostNord avisbudene som leverandør når det er HeltHjem-pakker. I alle fall her i sentrum av Oslo.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-20, 13:09   #42
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.841
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har PostNord mista det helt? Bokstavelig talt?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Nei, jeg tror det har vært en PostNord-tjeneste hele veien.

Nei, det stemmer ikke. Kan være de er kjøpt opp nå.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-20, 13:10   #43
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.841
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har PostNord mista det helt? Bokstavelig talt?

Opprinnelig lagt inn av Timar, her.

Jeg har til nå utelukkende hatt gode erfaringer med helthjem.

Men, i tilfellet i startinnlegget må jeg noe beskjemmet innrømme at det er helthjem som har rota, og ikke PostNord.

Ut fra opprinnelig hentekode er nå original avsender og mottaker identifisert. Jeg har aldri sendt noe til hun som står som mottaker av pakken, men vi har begge brukt helthjem tidligere. Det er likevel helt ubegripelig for meg hvordan de har klart å putte både feil avsender og mottaker på pakken.

Dette har resultert i en god del ekstrajobb for hun som fikk pakken, både med å hente den, ringe meg, ringe helthjem og å få sendt den avgårde igjen. Jeg skjønner godt at ikke alle gidder dette, eller orker, så det er ikke rart om pakker oppleves å forsvinne i løse luften. Aka rett i søpla hos noen som ikke vil ha pakken..

Da har det nok blitt brukt en gammel kode, hørt det er flere som har opplevd det.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-20, 16:36   #44
celebelen
Dragedytteren
 
celebelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Innlegg: 5.588
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Har PostNord mista det helt? Bokstavelig talt?

Opprinnelig lagt inn av Chablis, her.

Nei, det stemmer ikke. Kan være de er kjøpt opp nå.

Jeg ble kontaktet av Helt Hjem da de startet opp, og da skulle de bruke PostNord til levering. Det var en av grunnene til at jeg ikke ville bruke dem som leverandør.

__________________
Det jeg mangler i tålmodighet, tar jeg igjen i temperament.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-20, 16:42   #45
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har PostNord mista det helt? Bokstavelig talt?

Ah, da bruker de vel PostNord mellom destinasjonene.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-20, 16:44   #46
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.253
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Har PostNord mista det helt? Bokstavelig talt?

Opprinnelig lagt inn av Timar, her.

Nå måtte jeg google litt. PostNord er statseid av Sverige og Danmark. Helthjem er eid av tre mediekonsernet, Schibsted, Amedia og Polaris. Så jeg klarer ikke å se noe eierskap inne i bildet, men helthjem kjøper antagelig tjenester av PostNord?

Enig med deg. Det går da med avisbudet?

__________________
05 og 08
millact er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 26-09-20, 18:45   #47
Trois
Søkende
 
Trois sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.840
Trois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Har PostNord mista det helt? Bokstavelig talt?

Tror dette er veldig avhengig av hvor i landet man bor. Vi er en stor familie som bestiller masse, og ofte benytter oss av HeltHjem, alle pakker har blitt levert til tiden. Lurer på om det er avisbudet som leverer her, men ikke sikker.

Trois er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-20, 20:18   #48
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har PostNord mista det helt? Bokstavelig talt?

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Enig med deg. Det går da med avisbudet?

Ja, men det går jo ikke med avisbudet helt fram til destinasjon.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-20, 20:25   #49
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.463
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har PostNord mista det helt? Bokstavelig talt?

Helt hjem er Schibsted sin måte å erstatte tapt avisdistribusjon med å la avisbudene hente og levere pakker. De har noen hull i logistikkjeden som ikke er helt sikre, for å si det mildt.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-20, 20:32   #50
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.253
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Har PostNord mista det helt? Bokstavelig talt?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Ja, men det går jo ikke med avisbudet helt fram til destinasjon.

Nei, det gjør det jo ikke.

__________________
05 og 08
millact er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 26-09-20, 20:49   #51
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.405
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har PostNord mista det helt? Bokstavelig talt?

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Helt hjem er Schibsted sin måte å erstatte tapt avisdistribusjon med å la avisbudene hente og levere pakker. De har noen hull i logistikkjeden som ikke er helt sikre, for å si det mildt.

Skulle akkurat inn og skrive noe i samme gate!

__________________

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-20, 23:30   #52
Mirasol
En Som Trener
 
Mirasol sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 6.158
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har PostNord mista det helt? Bokstavelig talt?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Vi bor i tredje etasje i ei blokk sentralt i Oslo, og har også utelukkende gode erfaringer med Helthjem, så jeg tror det er mer tilfeldig enn som så.



Helthjem er en tjeneste fra PostNord.

Jeg er totalforvirret, for jeg fikk torsdag melding om at en pakke var sendt med helthjem og fikk en sporingslink fra dem. Sporingen derfra funket helt fint, men skjedde ingenting fra fredag og til i dag morges. Da fikk jeg en melding fra Posten om at sendingen var levert i postkassen min. Vanligvis når jeg får noe via helthjem så kommer det grytidlig på morgenen når andre får avisene, men i dag kom det altså sammen med posten kl 11.45 (hadde sjekket postkassa kl 8).

Har forøvrig ikke hatt problemer med verken PostNord eller helthjem bortsett fra dette.

__________________
Storebror-02, Mellomsøster-05, Lillesøster-08
Mirasol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-20, 09:08   #53
celebelen
Dragedytteren
 
celebelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Innlegg: 5.588
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Har PostNord mista det helt? Bokstavelig talt?

Kanskje de bruker Posten når de har for mye å gjøre/for få folk? Jeg vet at andre transportører gjør det, for jeg har fått pakker levert av Bring selv om de var sendt med DHL. Da sa sjåføren at DHL brukte Bring hvis de selv hadde for mye.

__________________
Det jeg mangler i tålmodighet, tar jeg igjen i temperament.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-20, 10:12   #54
Isprinsessen
Vinter
 
Isprinsessen sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 3.807
Isprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Har PostNord mista det helt? Bokstavelig talt?

Posten er ikke hakket bedre. Pakken min har stått på terminalen i over ett døgn. Frustrerende når det er 3 km fra postkontoret. Forventet levering var tirsdag og planer lagt deretter.

Isprinsessen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-20, 11:13   #55
Embriksmamma
Bokglad
 
Embriksmamma sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Innlegg: 8.384
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har PostNord mista det helt? Bokstavelig talt?

Savner en Helt hjem-pakke som har ligget i Tromsø siden den 17. Både selger og jeg har purret.

Aldri hatt noen problemer med dem før men dette er irriterende så det holder.

__________________
When the beating of your heart
Echoes the beating of the drums
There is a life about to start
When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-20, 13:07   #56
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.876
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har PostNord mista det helt? Bokstavelig talt?

Opprinnelig lagt inn av Embriksmamma, her.

Savner en Helt hjem-pakke som har ligget i Tromsø siden den 17. Både selger og jeg har purret.

Aldri hatt noen problemer med dem før men dette er irriterende så det holder.

Jeg chattet med Helt Hjem, de hadde et problem i nord. Så at pakken min lå seks dager i Harstad uten bevegelse syntes han var helt normalt. Han presiserte at det var bare fem døgn, og 20 timer da. Tok ti dager i alt.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-20, 13:17   #57
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.841
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har PostNord mista det helt? Bokstavelig talt?

Opprinnelig lagt inn av Isprinsessen, her.

Posten er ikke hakket bedre. Pakken min har stått på terminalen i over ett døgn. Frustrerende når det er 3 km fra postkontoret. Forventet levering var tirsdag og planer lagt deretter.

Posten sliter jeg mye med, i tillegg brukes det ekstremt mye lenger tid med posten enn helt hjem.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-20, 13:44   #58
Agent Scully
Truth is in the x-files
 
Agent Scully sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 8.396
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har PostNord mista det helt? Bokstavelig talt?

Dere skulle hørt meg den gang jeg valgte en nettbutikk fordi de brukte Bring, og så endte jeg opp med PostNord gitt. Og butikken sa at, nei, min vare var jo på fjernlageret i Sverige og da ble det PostNord, det var heeelt utenfor deres kontroll ...

Det verste er egentlig den åpenbare personlighetssplitten de har: Fra "Du skal hente pakke til din ektefelle? Har du med stemplet, datert og underskrevet fullmakt med 3 uavhengige orginale id-dokumenter og en fullstendig dna-profil?" Til: "Ey, vi slang den på en trapp. Din trapp, eller en annens trapp - er det så nøye?"

__________________
Storebror -06, Lillesøster & Lillebror -09

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-20, 15:35   #59
Embriksmamma
Bokglad
 
Embriksmamma sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Innlegg: 8.384
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har PostNord mista det helt? Bokstavelig talt?

Opprinnelig lagt inn av Lavender, her.

Jeg chattet med Helt Hjem, de hadde et problem i nord. Så at pakken min lå seks dager i Harstad uten bevegelse syntes han var helt normalt. Han presiserte at det var bare fem døgn, og 20 timer da. Tok ti dager i alt.

Min pakke har nå brukt 16 dager totalt og 14 av disse har den ligget i Tromsø uten bevegelse.

__________________
When the beating of your heart
Echoes the beating of the drums
There is a life about to start
When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-20, 18:52   #60
Fuja
Superaktiv
 
Fuja sin avatar
 
Medlem siden: May 2013
Hvor: Tromsø
Innlegg: 465
Fuja er litt kulFuja er litt kul
Standard

Sv: Har PostNord mista det helt? Bokstavelig talt?

Helt hjem kommer nok med avisbudet her. Får pakkene levert før jeg drar på jobb, men SMS om levert sending kommer 30-40 min senere. Fullt mulig for hvem som helst å bare plukke den med seg. Men hittil har det gått bra.

Fuja er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no