|
Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre. |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
09-02-24, 23:37 | #1 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
|
VannbakkelsKan jeg bake den dagen før den skal spises?
10-02-24, 01:23 | #3 |
Rockesøster
|
Sv: VannbakkelsEtter min mening, nei.
10-02-24, 01:47 | #4 |
heimføing
|
Sv: VannbakkelsJeg bruker å bake dem en eller flere dager før de skal spises, og setter sammen/fyller med krem rett før spising. De blir lett bløte hvis de står med krem i, men uten går bra. I kakeboks av metall, ikke plast. |
10-02-24, 09:28 | #5 |
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
|
Sv: VannbakkelsJeg er enig med Nextlife. Det er jo ikke sånn at de blir ødelagt eller ikke er gode lenger dagen etter, men de er mykere og mister den crispy utsiden rask uansett hvordan de lagres. Jeg lager dem alltid samme dag de skal spises. Husk å lage et lite hull i siden straks de kommer ut av ovnen så damp kan slippe ut og ikke fyll dem før rett før servering.
10-02-24, 11:24 | #6 |
Personlig pessimist
|
Sv: VannbakkelsJeg gir dem en kjapp «boost» i ovnen, før de skal fylles med krem. Jeg syned det går helt fint.
|