Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Noen vil vil hjelpe oss med plassering av bilder?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-11-13, 20:12   #1
Odelia
Bør lage seg en tittel selv
 
Odelia sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 4.826
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Noen vil vil hjelpe oss med plassering av bilder?

Vi er sånne som må bo oss litt inn før vi henger opp bilder. Vel, nå har vi bodd oss inn, men er fortsatt usikre på plasseringen av et par av bildene. Noen som har lyst til å synse litt for oss? Eller aller helst ta avgjørelsen for oss?

Det første bildet måler 95x70 og er et litt sprekt et av Andreas Bøe så jeg vil ikke gjemme det bort, og derfor aller helst ha det i trappen et sted - eller stua, men det er egentlig ikke plass til flere der (mannen derimot, er ikke glad i det bildet så for han er det egentlig det samme når det gjelder akkurat dette). Det andre bildet, et lunt og fint av Jonny Andvik, er en del mindre i størrelse, og dette hadde jeg sett for meg i overetasjen et sted. (Begge bildene viser på det tredje bildet.)

Vi skal også ha babybilde + 1-årsbilde av alle 4 barna et eller annet sted (dobbel rekke over hverandre à 4 bilder på hver rekke), og lurer på å putte det på veggen i trappa, til venstre for det lange trappevinduet (men på samme veggen som vinduet).

I utgangspunktet ville vi hatt Andreas Bøe-bildet her, men tror det vil konkurrere for mye med vinduet til at det kommer til sin rett, eller? Alternativet da er å ha enten babybildene eller Bøe-bildet på veggen som er til venstre for vinduet, men da blir i så fall Bøe-bildet ganske nærme kroken for å få plass og litt luft rundt seg. Så jeg foreslo å ha bildet på den lille halvveggen på bildet under her (ikke se på rotet), men er litt redd for at det plutselig skal falle ned og i hodet på noen nede i hallen, samt styret med å få det opp her.



Alternativt kan det henge på veggen mellom soverommene, men det "gjemmes" jo litt bort da siden det kun er vi og ungene + ungenes venner som er i overetasjen. Vi har ikke så mye veggplass til bilder i hovedetasjen, og derfor er det litt dumt å gjemme bort bildene ved å henge dem opp/et sted i trappa hvor det ikke vises, men vil jo at det skal passe der det henger.



Det minste bildet tenkte vi kanskje å ha på veggen mellom de to første soverommene. Blir det evt stygt med to bilder mellom hver av de dørene? Alle dørene er til barnerom så det blir kanskje litt "heavy" dekorasjon siden det er mest ungene som oppholder seg der oppe? Tenkte å ha en del bilder av ungene på veggen her - om enn ikke nødvendigvis på veggene mellom dørene (de kan gjerne henge i loftstua som er til høyre for bildet ovenfor her).



Alternativt kan vi henge det (Bøe-bildet) på veggen ved siden av peisen nede i stua, men hvor nærme kan det henge uten å ta skade fra varmen? Bør vi ramme det om med hvit ramme i stedet for sort? Tok et bilde av den veggen nå, det blir i så fall ovenfor der hvor lekegrinda står nå.


Så altså:
Hvor skal vi henge det store bildet?
Hvor skal vi henge det lille bildet?
Og hvor passer 2x4 rekken av babybildene?

(Beklager, ser at bildene ble store, men orker ikke å endre på de nå.)

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-13, 21:48   #2
Odelia
Bør lage seg en tittel selv
 
Odelia sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 4.826
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Noen vil vil hjelpe oss med plassering av bilder?

Ingen innspill? Må vi finne ut av det selv, altså? :beslutningsvegring:

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-13, 00:45   #3
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.853
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen vil vil hjelpe oss med plassering av bilder?

Jeg så på det i hår og synes det største bildet skal i stuen ved peisen over lekegrinden og deg andre på halvveggen i trappen/2. Etg

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-13, 08:27   #4
Selma
blid
 
Selma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.785
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Noen vil vil hjelpe oss med plassering av bilder?

Her er mitt forslag:

Opprinnelig lagt inn av Odelia, her.

(Begge bildene viser på det tredje bildet.)
Det minste bildet i trappeoppgangen, til venstre for vinduet



Her ville jeg hatt bildene av ungene







Jeg ville hatt det største bildet på veggen over lekegrinda

Så fint hus du har!

__________________
Selma og jentene (-99 og -02)
Selma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-13, 09:33   #5
Snuppa
Lengter etter sola
 
Snuppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.590
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Noen vil vil hjelpe oss med plassering av bilder?

Har ingen innspill, men vil bare si at huset deres ser veldig fint ut.

Er det et kataloghus det går an å se på, eller er det arkitekttegnet for dere?

__________________
-03 -06 -09
Snuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-13, 12:33   #6
Odelia
Bør lage seg en tittel selv
 
Odelia sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 4.826
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Noen vil vil hjelpe oss med plassering av bilder?

Tusen takk for hjelpen! Fikk spurt svigermor om råd også nå, og hun fant en ny plass til det minste bildet - i stua faktisk - så vi tenker ganske hardt på å henge det der, for der vil det passe ganske godt, tror jeg.

Og så henger vi det største bildet over lekegrinda siden dere var enige. Og babybildene på den veggen i overetasjen var lurt! Da må jeg bare måle opp og bestille forstørrelsene.

Takk for hjelpen! Godt å få det gjort nå før dåpen, men har kviet oss siden vi ikke riktig visste hva som ble best, men denne løsningen tror jeg blir veldig bra!

Snuppa:
Takk for skryt av huset Kan ta skrytebilder senere og legge ut slik at rommene vises ordentlig, og ikke bare veggene. Huset er det jeg som har tegnet, og så har vi fått det tilpasset av en byggingeniør/arkitekt. Er utrolig glad for det, og må klype meg litt i armen for å skjønne at det virkelig er vårt så jeg deler mer enn gjerne bilder

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-13, 13:22   #7
Snuppa
Lengter etter sola
 
Snuppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.590
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Noen vil vil hjelpe oss med plassering av bilder?

Jeg gleder meg til å se bilder. Om du vil dele planløsning sånn røfflig så tar jeg gjerne i mot det. (Er i mulig byggemodus selv og sluker av smarte og lure løsninger.

__________________
-03 -06 -09
Snuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-13, 13:32   #8
Odelia
Bør lage seg en tittel selv
 
Odelia sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 4.826
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Noen vil vil hjelpe oss med plassering av bilder?

Klart jeg kan Men tror ikke jeg rekker å gjøre det riktig enda, gi meg noen dager.

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-13, 13:34   #9
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen vil vil hjelpe oss med plassering av bilder?

Det kan være lurt å måle opp med maskeringstape først der dere har tenkt å ha bildet, så ser dere bedre om du ønsker å flytte litt på det og sånn. Når spikeren først er i, så blir det så endelig.

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-13, 13:35   #10
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.751
Blogginnlegg: 214
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen vil vil hjelpe oss med plassering av bilder?

Åh, det Andvik-bildet elsker jeg! Faktisk så mye at jeg ga det i dåpsgave til det ene fadderbarnet mitt.

Jeg synes det er vanskelig å råde andre til hvor de skal henge hvilke bilder, for for meg er det så subjektivt. Jeg må ha bildene jeg elsker i stua, bilder jeg liker (men som er litt voldsomme) i gangen, personlig-betydning-bilder på soverommet etc. :rablende gal:

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-13, 17:22   #11
Odelia
Bør lage seg en tittel selv
 
Odelia sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 4.826
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Noen vil vil hjelpe oss med plassering av bilder?

Lurt, DM! Jeg bruker å la mannen holde mens jeg ser, men det blir alltid klatt når han skal se og jeg holde

Blondie: Ja, det er nydelig! Jeg skulle gjerne hatt alle bildene i stua, men det er så begrenset med veggplass. Skjønt, nå tror jeg det løser seg slik at jeg i alle fall får 3 av dem i stua siden svigermor spottet den veggplassen jeg hadde oversett. Har enda et babybilde (mor/barn), som betyr vanvittig mye for meg da kunstneren har signert det til meg ( ), men akkurat dette har jeg funnet plass til. Tror jeg.

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-13, 19:27   #12
Odelia
Bør lage seg en tittel selv
 
Odelia sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 4.826
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Noen vil vil hjelpe oss med plassering av bilder?

Da er bildene oppe, og det ble bra! Litt kjipt at det største bildet (ikke noen av de jeg har spurt om i denne tråden) hadde knust glass så det må vi få levert til innramming igjen.

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-13, 20:31   #13
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.690
Blogginnlegg: 19
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Noen vil vil hjelpe oss med plassering av bilder?

Jeg har også lyst til å se mer av huset deres.

__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-13, 22:42   #14
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.751
Blogginnlegg: 214
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen vil vil hjelpe oss med plassering av bilder?

Jeg har også mor/barn-bildet til Andvik.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-13, 22:47   #15
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.443
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Noen vil vil hjelpe oss med plassering av bilder?

Jeg likte huset godt og satser på jeg får sett det en dag.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-13, 00:00   #16
Odelia
Bør lage seg en tittel selv
 
Odelia sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 4.826
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Noen vil vil hjelpe oss med plassering av bilder?

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Jeg har også mor/barn-bildet til Andvik.

Å, jeg var nok litt utydelig. Det er en annen kunstner jeg har mor/barn-bilde av, men jeg har utrolig lyst på mor/barn-bildet til Andvik, om det er dette du mener


millact: Selvsagt skal du få se neste gang du er her/har tid til å stikke innom. Gleder meg!

Utrolig smigret over at dere vil se huset! Hadde tenkt å ta bilder snart for å sende til noen som bor langt borte og ikke har fått sett det enda, men mangler enda et par gardiner/-stenger så vi må få opp disse først og så må jeg få gjort det på dagtid når det er lyst om jeg får tid da så da legger jeg bare ut de samme bildene

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-13, 18:52   #17
cilen
re:designer
 
cilen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.103
cilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Noen vil vil hjelpe oss med plassering av bilder?

Jonny Andvik er så flink!

Jeg burde koste på meg et bilde av han før han glemmer hvem jeg er (jobbet hos han i praksis for noen år siden). Har et bittelite uferdig maleri som vi har malt på begge to da..

__________________
Gutt 95 Jente 04
cilen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-13, 19:22   #18
Odelia
Bør lage seg en tittel selv
 
Odelia sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 4.826
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Noen vil vil hjelpe oss med plassering av bilder?

!!! Heldige du, cilen! Unne deg selv en fin julegave i år, kanskje?

Jeg har fått tatt bilder av huset nå, skal lage en egen tråd om det inne i medlemssalongen så det ikke ligger så åpent

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no